PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorki

Dag iedereen,

Ben op zoek naar iets nieuws en twijfel heel sterk tussen de PM 7004 en de PM KI Pearl lite. Wanneer je de specificaties van beide toestellen vergelijkt zijn deze zo goed als identiek. De prijs echter is bij het tweede toestel een pak hoger, hetgeen aan een degelijker constructie zou liggen.
Nu is de vraag of je bij het beluisteren van beide toestellen een verschil hoort waarbij het prijsverschil wordt  gerechtvaardigd ?
Of indien je geen verschil hoort toch maar beter de tweede ?
Ik vrees dat ik hiet wat de mist in ga.
Bedankt voor jullie gewaardeerde reacties.

Niber

Je geeft het antwoord zelf al...

Luisteren of er verschil is...en zo ja kijken of je het prijsverschil gerechtvaardigd vindt.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pameijer

Ik heb zelf een tijdje de KI Pearl Lite in huis gehad en vond hem het geld absoluut niet waard. Vond het een wat karakterloze versterker, voor €1199,= kun je heel wat beters in huis halen. Hij klonk zelfs amper beter dan mijn T-amp die ik ooit voor een paar tientjes had gekocht. De PM7004 ken ik niet, maar heeft iig een vriendelijkere prijs. Check ook ff de prijs bij H&C Hifi  :yes:

Wat maakt dat je alleen deze 2 versterkers in je keuze betrekt?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Yorki

Citaat van: pameijer op februari 24, 2012, 14:25:23
Wat maakt dat je alleen deze 2 versterkers in je keuze betrekt?

Heb reeds veel goede dingen gelezen over Marantz en de PM-15S2 vind ik vrij duur.

pameijer

Citaat van: Yorki op februari 24, 2012, 16:06:20
Heb reeds veel goede dingen gelezen over Marantz en de PM-15S2 vind ik vrij duur.

Weet dat de PM15S2 nieuw bij H&C Hifi €1.250 kost, slechts 5 tientjes meer dan de Pearl Liteweight bij de reguliere winkel! En het verschil is echt denderend groot, de PM15 heb ik ook een tijdje thuis gehad, tijdens mijn zoektocht naar een versterker.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

obiwan

Heb de pm pearl lite ook beluisterd. Vond het een zware tegenvaller. Inderdaad; geen vergelijk met een pm 15s2. Maar uiteindelijk beslist je persoonlijke smaak.

the limp man

Ik heb de PM6004 en de PM7004 thuis beluisterd, maar was er niet kapot van. Mede door het saaie hoog en overheersend middengebied.

SB_Marantz

De versterker versterkt dus zo krom als een hoepel als ik je goed begrijp?  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Citaat van: the limp man op februari 24, 2012, 19:57:27
Ik heb de PM6004 en de PM7004 thuis beluisterd, maar was er niet kapot van. Mede door het saaie hoog en overheersend middengebied.

Ik vindt die PM7004 juist heerlijk fris klinken, en met de juiste bass wanneer nodig  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Yorki

Bedankt allemaal voor de reacties. Volgende week ga ik langs bij de verkoper voor een uitgebreide luistertest. Dan zal ik mijn beslissing nemen maar afgaand op jullie reacties vermoed ik dat het de PM-15S2 zal worden. Uiteindelijk is de versterker het hart van installatie en daarop knibbelen zou verkeerd zijn.

SB_Marantz

#10
De opname in combinatie met de speakers en akoestiek maakt uit hoe het klinkt.

De versterker versterkt gewoon de combinatie van alle sinusjes (muziek) zoals het aangeboden wordt.
Dit alles binnen een 0,5 dB of beter.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pameijer

Citaat van: SB_Marantz op februari 25, 2012, 13:50:13
De opname in combinatie met de speakers en akoestiek maakt uit hoe het klinkt.

De versterker versterkt gewoon de combinatie van alle sinusjes (muziek) zoals het aangeboden wordt.
Dit alles binnen een 0,5 dB of beter.

:no: :no: :no: :no: :no:

....maar meningen verschillen  :yes: Check anders ook een de betere hifibladen die vaak frequentiegrafieken bij de tests doen. Dit is nooit een rechte lijn over het spectrum over 0 dB.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SB_Marantz

#12
Dat meningen verschillen is geen ramp anders hadden we allemaal dezelfde set staan.

Ik denk dat jij een andere grafiek bedoelt en wel wanneer de versterker in begint te zakken onder een bepaalde (extreme belasting)

De nfb zorgt er voor dat de versterker kaarsrecht blijft versterken.

Ok draaien we het om: cd spelers.

Hier hoor jij uiteraard ook grote verschillen tussen?

Niet lolliestoklig bedoeld maar puur om het e.e.a. duidelijk te maken.

Hier wordt ook gebruik gemaakt van nfb in de uitgangstrap, het zelfde principe als in versterkers.

Euh die uitgangstrap is namelijk ook maar een versterker.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HV

Dit word mijn eerste post op dit forum, heb een mening dus ga ze delen. Ik lees hier dat de beide versterkers platjes, saai, overdreven midden enz shutup. Eerlijk die mening doet me vermoeden dat er wat mis is met de
speakers, akoestiek of de bron waar je deze mening mee verkregen hebt. In een juiste setup zullen zowel de 7004 als de pearl lite n de top van hun klasse spelen. Natuurlijk moet je bij de lite betalen voor de mooiere verpakking, of dit het prijsverschil met de 7004 rechtvaardigt? Ik zelf speel met een 7003 op focal chorus 816v. A match made in heaven die goed genoeg is om kwaliteitsverschillen tussen cd, dvd en streaming bloot te leggen. Een fris maar niet pijnlijk hoog, een open plastisch midden, straken gecontroleerd laag. Alles wat muziek mooi maakt, zonder te analytisch te zijn. Detailrijk dat wel, vloeiend en supermuzikaal. Dus mijn mening, 7004, gewoon doen, heb je wat euries over voor de looks en het laatste beetje fine tuning, de pearl lite.

the limp man

#14
Buiten het feit dat ik niet zo van het marantz geluid ben, is het maar net welke setup en akoestiek je hebt. Ik heb ook welleens een Rega Brio R gehoord die met de Dali speakers erg fel was en met Dynaudio de sterren van de hemel speelde (om maar even een voorbeeld te noemen). Als jij blij bent met het apparaat is dat helemaal prima!!! Daarom is het boven alles belangrijk om zelf te luisteren en in het liefste in je eigen ruimte. Meningen van anderen kunnen handig zijn om te bepalen welke richting je in wilt, maar uitendelijk zal je zelf de kueze moeten maken.


Citaat van: HV op februari 26, 2012, 19:15:06
Dit word mijn eerste post op dit forum, heb een mening dus ga ze delen. Ik lees hier dat de beide versterkers platjes, saai, overdreven midden enz shutup. Eerlijk die mening doet me vermoeden dat er wat mis is met de
speakers, akoestiek of de bron waar je deze mening mee verkregen hebt. In een juiste setup zullen zowel de 7004 als de pearl lite n de top van hun klasse spelen. Natuurlijk moet je bij de lite betalen voor de mooiere verpakking, of dit het prijsverschil met de 7004 rechtvaardigt? Ik zelf speel met een 7003 op focal chorus 816v. A match made in heaven die goed genoeg is om kwaliteitsverschillen tussen cd, dvd en streaming bloot te leggen. Een fris maar niet pijnlijk hoog, een open plastisch midden, straken gecontroleerd laag. Alles wat muziek mooi maakt, zonder te analytisch te zijn. Detailrijk dat wel, vloeiend en supermuzikaal. Dus mijn mening, 7004, gewoon doen, heb je wat euries over voor de looks en het laatste beetje fine tuning, de pearl lite.