Luxman wat de klok slaat!

Gestart door i2Paq, februari 16, 2012, 11:43:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Sodejuu  :-o waarom zulke zware power transistoren gepakt voor zo'n kleine versterker?

140V - 20! A - 250 Watt.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

yeeehaaa!  pompom

Denk dat ik rond 14.30 bij je ben!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op maart 23, 2012, 12:39:46
Sodejuu  :-o waarom zulke zware power transistoren gepakt voor zo'n kleine versterker?

140V - 20! A - 250 Watt.

liggen standaard in mijn magazijn.   :roll:  Ik heb ook MJ 15023 en 24  liggen  :schater:
Ben goede  afnemer  van  Onsemi  :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

En weer thuis!

2x file onderweg en deed er dus ruim 1 uur langer over, je moet er maar war voor over hebben.

De kast van de L-309V staat in de eerst lak, over 4 uur het zwart zodat dit  vannacht kan drogen.
Dan kan morgen de 2de en 3de laag er op en kan het geheel zondagavond weer in elkaar.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Verkeer  op  vrijdag is inderdaad  er  druk,  en woensdag  ook!

foto's  wanneer  klaar  :lol:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Ik zal morgen even foto's maken.

De kast heeft best wel wat te lijden gehad maar na het schuren en de eerste laag ziet het er een stuk beter uit.

Ondertussen is het rooster ook al aan 1 kant weer netjes zwart.

Verder heb ik de speaker-terminals binnen, zijn mooi, klein en fijn.

deze week maar eens met de plaatjes aan de gang  :wink:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Cornelis1921

Citaat van: i2Paq op maart 23, 2012, 19:11:07
Ik zal morgen even foto's maken.

De kast heeft best wel wat te lijden gehad maar na het schuren en de eerste laag ziet het er een stuk beter uit.

Ondertussen is het rooster ook al aan 1 kant weer netjes zwart.

Verder heb ik de speaker-terminals binnen, zijn mooi, klein en fijn.

deze week maar eens met de plaatjes aan de gang  :wink:
:-D TTIWWP :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Zojuist de SQ-507X in elkaar gezet en aangesloten, wat een geluid en wat een body  :kwijl:

Een wereld van verschil met de 707!

Zoals je ziet zit de T-115 er op en dat klinkt allemaal prima.

De originele knoppen van de donor L-505V zitten er op en het wachten is op het power-glaasje van dezelfde donor L-505V.

Hij ziet er "als nieuw" uit, zeker nu hij weer een rooster heeft.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Hier even een update van de L-309V die net bij HAL9000 vandaan komt (afgelopen vrijdag dus).

De kast staat in de lak en ook het rooster is weer zwart te noemen.

Op de achtergrond van foto 1 is de plint voor mijn Thorens 145 te zien.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

erik1950

#84
ik heb ook een luxman, maar de LX104      , Ik weet niet of dat een reeks is die volgt op de L reeks of omgekeerd en wat die x betekend  , er is een gelijklopende tuner reeks  TX heb  daarven de 101                                                                                                                                                             Op het internet zag ik een ongelofelijk aanbod , en denk dat het een ander  model moet zijn,  ofwel zijn het afzetters 

Versterker Luxman LX 104 Limited Edition Collectibles

    5.500 dollar 00  je kon in 12x 527 afbetalen
Ik viel bijna achterover

SB_Marantz

Ik denk dat je je een beetje vergist....

Heb je de link?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

erik1950

#87
Daar staat ie dan
listado.mercadolibre.com.mx/Amplificador-Lux.

SB_Marantz

Met FL meters.
Begin jaren 80 model.

5500,-?

Van zn levensdagen niet.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op maart 26, 2012, 18:54:54
Met FL meters.
Begin jaren 80 model.

5500,-?

Van zn levensdagen niet.


Volgens mij is dat nog in belgische franken.  :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site