Luxman wat de klok slaat!

Gestart door i2Paq, februari 16, 2012, 11:43:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

#30
De 507 is in orde (bovenste), heeft een losse ringkern want is een 110V.

De 507X (onderste) heeft onderhoud nodig en mist het metalen rooster.
Wordt weer een reisje Rotterdam  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Voorversterker  en voeding van de  507X werken alweer, morgen even wat onderdelen halen voor  de eindversterker.

Tuner werkt ook al, stereo ontvangst ook  pompom pompom pompom
Alleen morgen 12V lampjes  halen.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Ik ben benieuwd naar wat er nu allemaal aan de versterker stuk is/was.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Een  heleboel!, iemand heeft de zekering houder achter die  een3A snel  bezat weg gehaald  frusty  En bij een groot formaat zekering 5A naar 20A  gezet.  frusty  nopompom Beide versterker  uitgefikt.  :eerie:

Even een  update, Ik heb de  SQ507X al  goed   pompom beide  kanalen  gerepareerd. linker kanaal van de voorversterker was ook defect.  Ik heb gemerkt  dat dit exemplaar in vocht heeft gestaan.  Heb alle  transistoren verwijderd omdat ze  zwart/groen aan het worden waren.  Ik moet nog 3x100V100µF erin zetten.  Anders dan dat  is deze  klaar.



Ik zal  een hele  reportage  plaatsen zodra  alles  af is.


De  luxman 500 tuner  die  erbij hoort  ontvangt ook weer, en geeft ook weer  stereo  pompom
ontvangst is goed, maar ik krijg hem niet meer zo  gevoelig  als  voorheen. 

Ik heb het lampje  van de  717 ook vandaag opgehaald  ''eindelijk''  Dus  dat  andere  setje  zal ik ook klaar maken.   pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

#35
Onherkenbaar op die foto!

Lijkt weer "als nieuw"!.

De knoppen haal ik tijdelijk van de gewone 507, deze laat ik voorlopig zoals hij is.

Maandag heb ik de speaker-entry's klaar en het vervangende power-lampje-houder is ook binnen.

Ik kom dan ergens volgende week naar je toe met de speaker-entry's en tevens de sinds gisteren in mijn bezit zijnde L-309V omdat deze ook onderhoud nodig heeft.
Als ze dan beide terug zijn dan kan ik hierna met de kasten aan de gang.

Ik kijk of mijn vrouw iig. de 707 en 717 kan ophalen, zijn die vast uit de weg  :wink:

Dat vocht zou wel kunnen, hij stond volgens mij in een schuur  :|
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Ik heb de  707 en 717 af,  Qua  elektronica  had ik ze  al 2 weken geleden af, maar  iemand  besloot  om een lampje niet mee te leveren bij mijn bestelling. 

De versterker was  kapot, beide  kanalen deden  het niet, rechts  wel iets maar vervormde  hevig.  Iemand  heeft er  al  een aan zitten klussen, echter zonder  succes. 

Onderkant versterker.

Kluswerk van  de  vorige  monteur......

intern oud.

Gelukkig  waren de  to66 eindtransistoren nog  goed!!!  vind het zo zonde  om moderne  transistoren daarvoor te gebruiken. 

Ik heb alle  kleine  signaal  transistoren verwijderd. 4x  9MM  transistoren  en alle elko's.
En een berg  weerstanden die  verbrand  waren of  nog  een zilvere  ring  hadden.

alles nieuw.

Eind versterker nieuw,  klinkt  goed met  panasonic.

Voorversterker/toon regeling  en  phono.

alle  oude  componenten,  die  zilveren nichicon meten soms 200%!! Ik ken ze  van jaren 60 akai  band recorders.




Ik heb ook de  717 tuner  gereviseerd, deze werkte wel, alleen deed geen enkel  lampje het meer.
Ook  zijn de  elko's  van  deze  tuner  vreselijk oud en nog  steeds goed..... kan  ELNA als  referentie nemen. 
Die  paarse  zijn  panasonic uit jaren 60.





Niet extreem veel, maar moet wel.




Erg leuk  vintage  setje, zal bij de luxman liefhebber veel waarde hebben.  Tuner is  exceptioneel goed.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Toen ik dat setje zag staan was ik meteen verliefd. Boeide me niet of het stuk was want in mijn achterhoofd dacht ik "Rotterdam"  :-)

Het setje is klein, zit in prachtige kasjes en de fronten zijn om van te kwijlen.
Nu hij gemaakt is krijgt hij een ere-plaats in de slaapkamer ipv. een wekker-radio.

Ik heb een 3-tal kleine speakers dus daar zit vast wel wat tussen wat klinkt. Zo niet dan neem ik de versterker onder de armen en ga naar iemand die ik ken van MP om naar kleine speakers te luisteren.

Zelfs mijn vrouw, ook niet de makkelijkste (understament), is er weg van.

Uiteraard heeft deze revisie bevestigd wat ik al lang wist: HAL9000 kan (bijna) alles met vintage audio  notworthy
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Ja is  een  leuk  set! klein maar  fijn. Starks  ook die  sq507  en 500  :evil:  Die  507  speelt  meeste  marantz  zo  marktplaats op  :schater:

Inderdaad  bijna  alles,  Cd spelers  word ik niet goed van.... 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

#39
Maak je borst maar nat, er komt ook nog een L-309V jou kant op  :evil:

Deze doet het wel maar 1 kanaal valt steeds uit, de schakelaars kraken ed.
Tis een beest van een versterker en met de bijbehorende T-300V is het een plaatje om te zien.

Dan zwijg ik maar over de weergave, daar kan mijn SM80/SC80 nog een puntje aan zuigen....
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Zitten best leuke Luxmannen tussen.

Ik heb zelf een L-540 op de tafel gehad.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Citaat van: SB_Marantz op maart 09, 2012, 10:10:31
Zitten best leuke Luxmannen tussen.

Ik heb zelf een L-540 op de tafel gehad.



Van die serie vindt ik het uiterlijk ook heel mooi.

Maar ik blijf bij de lijn die ik nu heb, zeker omdat het past binnen de klank die ik mooi vindt en mijn interieur.
Al is dat laatste bijzaak (niet voor mijn vrouw, haha).
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Volgens mij heb jij een goed vrouwtje mazzelpik!  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Is er een duurtest ( 1 uur) op vol vermogen gedaan ( met een sinus en blokgolf) en wat waren de THD waarden?
Ik haal er ook altijd een sweep overheen just to be sure.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

De klok slaat bij Norman van tijd tot tijd anders  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.