Ik heb (mede door jullie advies/reacties) mijn Marantz PM-80 laten repareren door Jon en heb hem inmiddels weer een aantal dagen spelend.
Ik had beloofd om nog even te laten weten hoe hij me bevalt:
Jullie hadden inderdaad helemaal gelijk dat ik hem gewoon moest laten repareren;
Direct toen ik hem voor de eerste keer aanzette hoorde ik al dat het geluid veel meer body had.
Zoals Jon al voorspelde, is het laag zoveel beter nu; de Yamaha receiver gaf dat domweg niet weer en daardoor klonk de muziek ietwat lichtjes en klinisch.
Of er verschil is met de midden- en hoge tonen is iets lastiger te bepalen (en verschilt ook niet zoveel) maar ik denk dat de Marantz hiermee ook beter scoort.
Ik bedenk telkens weer; welke CD zal ik nu weer eens gaan beluisteren?
Inmiddels al iets meer geluisterd (ik zou er bijna vrij voor willen nemen van mijn werk!) en ik blijf genieten!
Het klonk voorheen goed maar nu klinkt het super;
alles veel meer in balans (qua lage- , midden- én hoge tonen).
Nu weet ik weer wat ik al die tijd heb gemist en mijn luidsprekers hebben nu eindelijk een versterker die ze verdienen.
Het mag dus duidelijk zijn dat ik erg blij ben dat ik hem heb laten repareren door Jon en het mooiste was dat ik hem dezelfde dag weer kon komen ophalen; tijdens de reparatie ben ik met vrouw en dochter de stad in gegaan en een paar uurtjes later kreeg ik al een SMS met de volgende melding; "Hey ik heb de Marantz PM80 net af. Klinkt en werkt als nieuw!"
Ik heb nu weer een mooie (en goed klinkende) vintage Marantz-set bestaande uit de PM-80, een ST-40L tuner en de CD 42mkII cd-speler.
Als speakers heb ik een paar Audiovector Si3; nu weet ik ook weer waarom ik deze zo goed vond klinken in de winkel.
Klasse !