Dilemma: Marantz PM82 of Onkyo Integra P304 & M502

Gestart door EzMe, februari 09, 2012, 21:36:25

Vorige topic - Volgende topic

EzMe

Beste Hifi liefhebbers,

Sinds enige tijd ben ik de trotste bezitter van een Marantz PM82 (zie ook http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6673.0 ) Ik heb inmiddels al vele uurtjes met veel plezier zitten luisteren naar deze versterker.

Daarnaast heb ik ook nog een Onkyo Integra setje, namelijk de P304 & M502

Zowel de Marantz als de Onkyo's heb ik beide op mijn Vistaton's Alto II aangesloten ( http://www.visaton.de/en/bauvorschlaege/2_wege/altoii/index.html ) en eerlijk is eerlijk, de Marantz vind ik gewoon beter klinken en deze heb ik nu dus ook in gebruik. Daarom wil ik graag de Onkyo's weg doen aangezien ik het jammer vind om ze ongebruikt te laten staan.

Nu wil ik binnenkort mijn speakers gaan upgraden naar mogelijk een Kef Reference Model One oid e verwacht ik dat de Onkyo's hier beter tot zijn recht zullen gaan komen. Hebben jullie hier mogelijk een idee over? Moet ik toch even wachten met verkopen en ze dan op de Kef's proberen of blijft de Marantz de betere keus?

Alvast bedankt voor jullie reacties =)

lo

Als je ze niet weg hoeft te doen om de kef's mee te financieren zou ik ze gewoon even houden.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mountainbiker

Gewoon met 2 sets tegelijk spelen en niks wegdoen.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Maurice

Houden, ik denk dat je in de verkoop er toch niet heel veel voor kan vangen. Dan kun je er maar beter zelf plezier van hebben, eventueel in een tweede set op de slaap of studeerkamer.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Ik zou blind voor de Onkyo Integra gaan maar wel even een service beurt geven dan speelt hij weer helemaal top

Marantz PM-82 is een mooie versterker maar niet in verhouding tot de Integra set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Puur  luisteren wat  er  beter  klinkt.  Dat  integra  set  is  erg mooi en  best  goed  spul.
Die  marantz,  is voor zijn tijd ook erg goed. Ik weet niet als  die  integra  voorversterker in klasse A staat. Sommige van die  series  staan in A. dan is  het wel eens  aan te bevelen om een revisie  aan te  gaan. Klinkt alles veel helderder en er is meer diepgang.  Laat staan algehele  stabiliteit.

pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: Maurice op februari 09, 2012, 22:26:13
Houden, ik denk dat je in de verkoop er toch niet heel veel voor kan vangen. Dan kun je er maar beter zelf plezier van hebben, eventueel in een tweede set op de slaap of studeerkamer.
En effe een "doekje" over halen, waarschijnlijk klinkt de set dan minder stoffig ook beter voor de looks.  :-D       clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op februari 10, 2012, 08:41:24
Citaat van: Maurice op februari 09, 2012, 22:26:13
En effe een "doekje" over halen, waarschijnlijk klinkt de set dan minder stoffig ook beter voor de looks.  :-D       clown1

ja en wat is niet veel ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

EzMe

Dank voor jullie reacties! Met veel pijn in mn hart heb ik de set toch verkocht. Ik heb er nog een nette prijs voor gekregen wat ik weer ga gebruiken om de speakers te upgraden. En als die er weer zijn.. kopen we weer een nieuwe versterker. Misschien een M504, de grote broer van de M502. Die VU's zijn wel errug mooi! :)

Of toch weer een Marantz?

Ach... das ook een beetje de hobby toch?  :yes:

mountainbiker

Citaat van: EzMe op februari 23, 2012, 17:32:33
Dank voor jullie reacties! Met veel pijn in mn hart heb ik de set toch verkocht. Ik heb er nog een nette prijs voor gekregen wat ik weer ga gebruiken om de speakers te upgraden. En als die er weer zijn.. kopen we weer een nieuwe versterker. Misschien een M504, de grote broer van de M502. Die VU's zijn wel errug mooi! :)

Of toch weer een Marantz?

Ach... das ook een beetje de hobby toch?  :yes:
Jammer.Lijkt me een hele mooie amp!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Marantz 81

Wat mooi zeg met die heldere glazen en wappers  :kwijl: :kwijl:

Succes met de nieuwe speakers ,al gevonden ?

erik1950

jrm

EzMe

De speakers ben ik nog niet uitgekomen maar de versterkers zijn inmiddels vervangen door Onkyo Grand Integra P308/ M508.

Kon toch geen afscheid nemen van de mooie VU's :) Bedankt voor alle reacties!

JohnWx

Citaat van: EzMe op april 11, 2012, 13:12:27
De speakers ben ik nog niet uitgekomen maar de versterkers zijn inmiddels vervangen door Onkyo Grand Integra P308/ M508.

Kon toch geen afscheid nemen van de mooie VU's :) Bedankt voor alle reacties!

tis weer mooi met die wappers  byebye byebye byebye byebye