Speakers

Gestart door erik1950, februari 08, 2012, 16:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Ik krijg de indruk dat men hier aan de weerstand van een luidspreker kwaliteit afleest?

still life

zo ja, zijn vliezen bvb waardeloze vliegehorren..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

i-DSI

Citaat van: erik1950 op februari 09, 2012, 10:33:03
je hoort het toch dikwijls in alle categorieën dat sommigen denken over dingen die goedkoop zijn dat ze minderwaardig zijn en de dure altijd beter, ik heb ze nog niet gehoord , maar ik weet dat er in mijn buurt  een handelaar is in top hi fi  en dat hij alleen maar topmerken  verkoopt, infinity zal je daar zelfs niet vinden  en die verkoopt wel  Wharfedale , vandaar  dat ik denk dat ze wel goed zullen klinken
Dag Erik, Ik heb nergens geschreven dat duurder beter is.  Ik heb wel geschreven dat je voor het zelfde (!) budget heel waarschijnlijk betere kwaliteit in huis kan halen. Mijn woorden niet verdraaien hé :wink:.
In tegendeel: ik heb geschreven dat de goedkopere (!) Wharfedales van Zoldar me veel meer vertrouwen in boezemen omdat de basis voor een goede speaker aanwezig is: éénvoud. Met veel bling bling en glamour haal je geen muziekkwaliteit in huis.  En het staat nu éénmaal als een paal boven water dat een vloerstaand 3 of 4-wegsysteem per definitie veel duurder is dan een 2-weg shelf indien je een kwaliteitsverbetering wil. Misschien op enkele uitzonderingen en persoonlijke voorkeuren na. Ik heb heel veel respect voor Wharfedale (mijn allereerste paar speakers waren 505.2's).
Het is ook niet omdat een hifidealer een bepaald duur, geroneerd merk verkoopt, dat het goedkopere merk in zijn toonzaal plots beter is dan andere goedkopere merken.  Ik heb inderdtijd mijn Wharfedales gekocht bij een heel kleine, plaatselijke handelaar die helemaal geen top hifi in huis had.  Maakt toch niets uit?
Wat de Teufels betreft: de recensie eindigt met 'prima in deze klasse'.  Dat is dus de klasse van 300 euro. En wie ben ik om daar aan te twijfelen? Maar dan ben je zeker beter af met tweedehands Wharfedales van 150 euro zoals die van Zoldar.  Luisteren is de boodschap.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat je eigen criteria voor een speaker beginnen met 'groot, indrukwekkend voorkomen, minstens 3-weg...'. Niks mis mee natuurlijk, zolang je jezelf maar niet voor de gek houdt.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

erik1950

#18
ik wil zeker je woorden niet verdraaien,  ik bedoelde maar op een tendens die  veelal heerst in alle segmenten van hifi en daarbuiten,  dat sommigen  denken dat het allemaal duur moet zijn en dat het goedkopere brol is  en  je hoort me zeker niet zeggen dat jij dat zegt , maar ik kijk altijd  een beetje  naar de middelmaat en daar moet je ook heel goed zoeken,  want het aanbod is daar veel groter dan  aan de top  van het segment en daarom is het ook moeilijker, maar als iemand speakers beluisterd en hij  vind  heel goed,  dan mogen ze maar 100 euro kosten,  voor hem zijn ze goed  en vind het  hier een geweldige site om eens andere ideen op te doen en dingen bij te leren

Marantz 81

4 weg 1000 watt en slechts 300 euro voor een Top geluid   :gaap: kom je nog wel eens tegen ,heb je niks aan want dat zegt niks en klinkt ook voor geen meter

Een 3 weg systeem is in princiepe het beste ,mist goed gebouwd kwa kast en de overlap frequentie,s in het filter en dan kom je al snel bij de duurdere speakers uit

Beste kun je kijken naar een  2 weg speaker  :wink:

cz79

1000 Watt? WAT? Que?
Te gek waar kan ik die kopen? gewoon lekker luisteren er staat momenteel zoveel te koop en het verkoopt zo slecht dat alle onderhandelingen weer mogelijk zijn.

Ik las pas geleden een heel stuk over Paradigm luidsprekers, mooie prijs en dito geluid (set afhankelijk natuurlijk bla bla).

erik1950

#21
In mijn jonge jaren  had philips van die bouwdozen, de kast was al gemaakt je moest alleen maar de inhoud erin bouwen , ik had eerst een tweeweg  en die vond ik veel beter klinken dan een drieweg , had solidere lage tonen, daarna heb  ik nog zelf een kast gemaakt met  drieweg systeem,  maar die klonk vlakker, dus minder lage en minder hoge tonen. en die 1000 watt boxen waarom zou je  die nodig hebben, toch niet om in huis te spelen, je moet dan ook een aangepaste versterker voor hebben  , die gebruik je dan in een zaal , die geven geen fijne muziek  .

Marantz 81


cz79


Marantz 81


Cornelis1921

 :yes: Zeker mooie speakers. Ennn, niet al te duur voor een starter ofzo.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Vind het wel een raar merk.



erik1950

Ik ken het ook niet maar er zijn nog veel goede en degelijke merken  die hier niet zo bekent zijn maar daarom  wel heel goed , waarom niet  , ziet er heel degelijk uit , als ik het goed voor heb is dat alles in één speaker

cz79

#28
Je kent tannoy niet? dat is toch wel een redelijk bekend merk wat al tig jaar meedraait en welke een paar hele mooie luidsprekerseries hebben uitgebracht (kingdom royal en prestige)

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 14, 2012, 03:50:35
Vind het wel een raar merk.

+1 hij is weer top zeker de reaktie erop  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject