Speakers

Gestart door erik1950, februari 08, 2012, 16:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Spiekerts  :-D

Ik kijk eerst altijd naar de specificaties en dan pas naar de prijs ,aan de hand van de specificaties kan je namelijk bepalen wat een luidspreker unit wel en niet kan ,zo zou je bv een goedkope laag/mid unit heel goed in een 3 weg systeem laten presteren met daaronder een woofer die gespecificeerd is voor enkel lagere tonen  ,en voor de hoogste tonen neem je dan een tweeter die daarvoor berekend is .

In principe zou je dus voor een enkele fullrange speaker een unit moeten nemen die over de hele bandbreedte goed presteert ,en die zijn jammer genoeg erg duur ,denk daarbij bv aan een markaudio Alpair 12 http://www.loudmagnet.com/html/pdf/Specifications-Alpair-12.pdf

Voor een 2 weg systeem waarbij een tweeter met een lage resonantiefrequentie gebruikt gaat worden is een dergelijke unit kapitaalvernietiging ,je zou daarvoor met een goedkopere mid/woofer die minder ver doorloopt af kunnen .

Dus voor een 3 weg systeem kan je makkelijk met goedkopere units een geel goed geluid krijgen ,feit is dat ieder luidspreker systeem zijn voordelen en nadelen heeft ,wat men vaak zegt dat een 2 weg systeem beter is dan een 3 weg systeem is dan ook onzinnig maar is aan smaak gerelateerd ,anders zou een enkele fullrange het beste moeten zijn ........toch  :roll: ,dus niet! want ook een enkele fullrange spiekert heeft zijn nadelen .

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 14, 2012, 13:05:39
Spiekerts  :-D

Ik kijk eerst altijd naar de specificaties en dan pas naar de prijs ,aan de hand van de specificaties kan je namelijk bepalen wat een luidspreker unit wel en niet kan ,zo zou je bv een goedkope laag/mid unit heel goed in een 3 weg systeem laten presteren met daaronder een woofer die gespecificeerd is voor enkel lagere tonen  ,en voor de hoogste tonen neem je dan een tweeter die daarvoor berekend is .

In principe zou je dus voor een enkele fullrange speaker een unit moeten nemen die over de hele bandbreedte goed presteert ,en die zijn jammer genoeg erg duur ,denk daarbij bv aan een markaudio Alpair 12 http://www.loudmagnet.com/html/pdf/Specifications-Alpair-12.pdf

Voor een 2 weg systeem waarbij een tweeter met een lage resonantiefrequentie gebruikt gaat worden is een dergelijke unit kapitaalvernietiging ,je zou daarvoor met een goedkopere mid/woofer die minder ver doorloopt af kunnen .

Dus voor een 3 weg systeem kan je makkelijk met goedkopere units een geel goed geluid krijgen ,feit is dat ieder luidspreker systeem zijn voordelen en nadelen heeft ,wat men vaak zegt dat een 2 weg systeem beter is dan een 3 weg systeem is dan ook onzinnig maar is aan smaak gerelateerd ,anders zou een enkele fullrange het beste moeten zijn ........toch  :roll: ,dus niet! want ook een enkele fullrange spiekert heeft zijn nadelen .

grtz Marco

thx Marco voor de "makkelijke" uitleg zonder termen etc. zo is het duidelijk en logisch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: marvin op februari 14, 2012, 03:50:35
Vind het wel een raar merk.

Ja, wie koopt dat nou met zo'n tulp in het midden.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Makkelijk publiek John, makkelijk publiek....  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 14, 2012, 16:49:21
Makkelijk publiek John, makkelijk publiek....  :-D

2 vingers in de neus en op halve kracht krijg je de zaal al plat hier  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950

#35
En toch moet je  ze eerst kunnen horen voor je  ze kan beoordelen en dan mag je kopen  of laten staan , anders zijn dat vooroordelen

kennen jullie die speakers
Axiom Speaker Company M60 v3


Uploaded with ImageShack.us
zonder minder dan 1000 euro kosten p.p

Marvin

Voordat je je helemaal gek laat maken, zelf heb ik een huis vol staan/hangen met vrij forse Tannoy toeters...





JohnWx

Citaat van: marvin op februari 14, 2012, 18:45:23
Voordat je je helemaal gek laat maken, zelf heb ik een huis vol staan/hangen met vrij forse Tannoy toeters...

ik heb een toet toet toeter op me waterscooter  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 14, 2012, 18:10:26
En toch moet je  ze eerst kunnen horen voor je  ze kan beoordelen en dan mag je kopen  of laten staan , anders zijn dat vooroordelen

kennen jullie die speakers
Axiom Speaker Company M60 v3


Uploaded with ImageShack.us
zonder minder dan 1000 euro kosten p.p

Laat dat soort merken staan aub FREE SHIPPING worldwide en je kan bieden op de speakers, dit is categorie Omni Audio

klik even op de reviews en hun ? prijzen ?

dit is pulp
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Citaat van: marvin op februari 14, 2012, 18:45:23
Voordat je je helemaal gek laat maken, zelf heb ik een huis vol staan/hangen met vrij forse Tannoy toeters...

Ik reageerde meer op erik, jou neem ik allang niet meer serieus  clown1

erik1950

#40
oei is, dat een pluim voor mij

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Bedenken wat je wilt, voor hoeveel en waarvoor je de ruimte hebt en dan gewoon lekker kijken op MP of Htforum, daar staan ook nog wel wat mooie sets te koop.

lo

Of de 2e hands van hifi.nl of de occasions van hobohifi.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.