Ideale testtracks?

Gestart door MauZ, februari 07, 2012, 04:27:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MauZ

Hi allemaal,

Vaak lees ik bij test en luister sessies op diverse fora dat er vaak naar bepaalde nummers van bepaalde artiesten word gebruikt om je installatie te fine tunen. Mja ik ben persoonlijk geen liefhebber van bv klassiek of Pink Floyd, etc etc.

Ik ben meer van de RnB, hiphop, salsa/merengue, eclectic house e.d., reggaeton/dancehall en wat top40.
Zelf heb ik genoeg op mn externe harde schijf staan. Namelijk 300 GB Hiphop/RnB 200 GB en 200 GB met reggae/reggaeton/salsa/merengue en wat Top40. Maar ik heb alles nog lang niet geluisterd. Maar er zal vast wel iets tussen zitten.
Ik ben zelf al een beetje bezig maar wellicht weten jullie ook wel een aantal tracks.

Ik wil mn set weer verder fine tunen want het kan beter... :lol:

Welke nummers zijn het beste om je set te fine tunen in de bovenstaande categorieën. Wel van uitgaand dat de kwaliteit van de track optimaal is.

Ben benieuwd.. :-)

Greetz

MauZ
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Cornelis1921

#1
 :no: :no: :no: Sorry MauZ, ken nie hellepuh nie... Ben weleswaar niet zo van Pink Floyd maar meer van de klassiek. Helaas jouw muziek komt helaas niet voor in mijn collectie. Misschien hier een klein voorzetje: Marvin heeft ook voor het forum een enigzins afwijkende muzieksmaak, evenals WhisperNL, doch die zit in een heel andere niche. Ik hoop niet marvin nu weer niet zegt: "Hou mij er even buiten! :wink:" Doch anders...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Hey, hou mij er lekker buiten...



Exxar

Ik heb mij een tijd geleden een test cd'tje gebrand met de nummers waar ik meestal sets ga beluisteren.
Oa hierop (qua dance/electro): Seal - Killer, Blutengel - Senseless life, Blutengel - The Oxidising Angel, Vnv Nation - Chrome, Vnv Nation - Arena.

Verder staat er ook nog wat op van Jace Everit, Sade, Saxon, Billy Idol, Steve Stevens, Kelly Clarkson, Katie Melua, Keith Urban, Joe Satriani, ...

WilliamB

Heb laatst een CD van Dali besteld, bij Hobo hi fi
Erg mooie CD met diverse nummers in zeer goede kwaliteit.

Kijk maar een keer op hun site.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

joep

Simpel de 14e edition van Fritz. Track 1 en 5. Die maken van alles wat niet 100% is gehakt. Dat ding begint trouwens langzaamaan mijn lievelings cd te worden.

pameijer

#6
Ik gebruik veel de CD van John van der Veer - The Ark (klikkerdekliklink, ff doen!):



Hele mooie opname van Naim, laat veel aspecten van een hifiset horen, vooral de benodigde "ruimte" tussen de noten en de instrumenten.

Ook een favoriet nummer om te testen is Michael Jackson - Jam. Complex nummer waar erg veel in te horen is, als de set goed is dus! Ook de eerste seconden waarin glasgerinkel is te horen is een mooie testcase! Sowieso is het album Dangerous van MJ voor jouw muziekstijl een goede referentie.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: joep op februari 07, 2012, 10:29:50
Simpel de 14e edition van Fritz. Track 1 en 5. Die maken van alles wat niet 100% is gehakt. Dat ding begint trouwens langzaamaan mijn lievelings cd te worden.

1+


maar gewoon de muziek die jij prettig vind want daar gaat het om
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Totofan

Ik heb via het internet diverse Marantz cd gedownload  :angel: in flac bestand.
En paar nummers geluisterd, maar wat opname zeg :kwijl: :kwijl:, ik moet nu nog wat langer gaan luisteren.
Al is het mijn muziek smaak niet :|

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

JohnWx

Citaat van: Totofan op februari 07, 2012, 13:02:07
Ik heb via het internet diverse Marantz cd gedownload  :angel: in flac bestand.
En paar nummers geluisterd, maar wat opname zeg :kwijl: :kwijl:, ik moet nu nog wat langer gaan luisteren.
Al is het mijn muziek smaak niet :|

Groet Marcel

Geachte heer Marcel


Wij van st.Brein betreuren deze manier van hoogwaardige opname's te downloaden

Wij zouden het op prijs stellen dat u in het volgende bericht wat sluik reclame voor deze opname virtuoos kan maken


Hierbij de gegevens:

Fritz de With schuiven virtuoos (CEO STS Digital) en begenadigd soep maker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Totofan

 :schater: Ik weet het, het is niet goed maar iedereen doet het, het is wel vaak zo als er iets tussen zit wat me aanspeekt, dan koop ik het vaak.
Dus er is nog hoop :wink:

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

JohnWx

Citaat van: Totofan op februari 07, 2012, 13:40:08
:schater: Ik weet het, het is niet goed maar iedereen doet het, het is wel vaak zo als er iets tussen zit wat me aanspeekt, dan koop ik het vaak.
Dus er is nog hoop :wink:

Groet Marcel

hoop doet leven  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: joep op februari 07, 2012, 10:29:50
Simpel de 14e edition van Fritz. Track 1 en 5. Die maken van alles wat niet 100% is gehakt. Dat ding begint trouwens langzaamaan mijn lievelings cd te worden.

stupid

Gr Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Totofan op februari 07, 2012, 13:02:07
Ik heb via het internet diverse Marantz cd gedownload  :angel: in flac bestand.
En paar nummers geluisterd, maar wat opname zeg :kwijl: :kwijl:, ik moet nu nog wat langer gaan luisteren.
Al is het mijn muziek smaak niet :|

Groet Marcel

Moet je het origineel eens kopen. Man wat een sound spettert er dan uit je speakers.  hello

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet