Ideale testtracks?

Gestart door MauZ, februari 07, 2012, 04:27:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 07, 2012, 15:57:33
Citaat van: Totofan op februari 07, 2012, 13:02:07
Ik heb via het internet diverse Marantz cd gedownload  :angel: in flac bestand.
En paar nummers geluisterd, maar wat opname zeg :kwijl: :kwijl:, ik moet nu nog wat langer gaan luisteren.
Al is het mijn muziek smaak niet :|

Groet Marcel

Moet je het origineel eens kopen. Man wat een sound spettert er dan uit je speakers.  hello

Groet Whisper

Downloaden en streamen gaat zoveel verloren met jitter ditter splitter en fitter  :angel: gewoon CD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Citaat van: John Wx op februari 07, 2012, 16:21:55
Downloaden en streamen gaat zoveel verloren met jitter ditter splitter en fitter  :angel: gewoon CD

Tuurlijk  :gaap:  En met CD heb je helemaal geen last van vette vingers, krasjes, persingfouten etc. Die weer foutcorrectie tot gevolg hebben, wat noopt tot buffering en sla de hele Red Book specificatie er maar op na! En natuurlijk zijn de moderne (computer-)loopwerken in de CD-spelers superstabiel  :no: zodat dat ook geen problemen met de geluidskwaliteit oplevert...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op februari 07, 2012, 16:41:13
Citaat van: John Wx op februari 07, 2012, 16:21:55
Downloaden en streamen gaat zoveel verloren met jitter ditter splitter en fitter  :angel: gewoon CD

Tuurlijk  :gaap:  En met CD heb je helemaal geen last van vette vingers, krasjes, persingfouten etc. Die weer foutcorrectie tot gevolg hebben, wat noopt tot buffering en sla de hele Red Book specificatie er maar op na! En natuurlijk zijn de moderne (computer-)loopwerken in de CD-spelers superstabiel  :no: zodat dat ook geen problemen met de geluidskwaliteit oplevert...

Jij snapt het ook niet  :-P
Steriele woonkamer witte handschoenen  :wink:
Speciale cd speler die op woning is uitgezocht / aangepast (met een echt mannen loopwerk)  :-o


Persingsfouten heb je niet bij audiofiele opname's, vind er alleen niks aan maar dat maakt niet  frusty


Neem je me nu serieus  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op februari 07, 2012, 17:17:04
Citaat van: pameijer op februari 07, 2012, 16:41:13
Citaat van: John Wx op februari 07, 2012, 16:21:55
Downloaden en streamen gaat zoveel verloren met jitter ditter splitter en fitter  :angel: gewoon CD

Tuurlijk  :gaap:  En met CD heb je helemaal geen last van vette vingers, krasjes, persingfouten etc. Die weer foutcorrectie tot gevolg hebben, wat noopt tot buffering en sla de hele Red Book specificatie er maar op na! En natuurlijk zijn de moderne (computer-)loopwerken in de CD-spelers superstabiel  :no: zodat dat ook geen problemen met de geluidskwaliteit oplevert...
Neem je me nu serieus ?
Dat zeg je toch niet op het MF !!   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Totofan

Citaat van: Whisper.nl op februari 07, 2012, 15:57:33
Citaat van: Totofan op februari 07, 2012, 13:02:07
Ik heb via het internet diverse Marantz cd gedownload  :angel: in flac bestand.
En paar nummers geluisterd, maar wat opname zeg :kwijl: :kwijl:, ik moet nu nog wat langer gaan luisteren.
Al is het mijn muziek smaak niet :|

Groet Marcel

Moet je het origineel eens kopen. Man wat een sound spettert er dan uit je speakers.  hello




Groet Whisper

Ik heb verschillende versies nu, het is totaal mijn muziek smaak niet, dat terzijde.
Daarom koop ik z'n cd niet snel, maar als er een mij wel bevalt, dan zal ik het over wegen om deze aan te schaffen.
En ja het orgineel zal wel super klinken.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Maurice

De ideale test tracks voor jou zijn de tracks die je graag thuis draait. Je hebt namelijk helemaal niets aan een set die andermans muziek, of nog erger "audiofiele muziek" perfect kan weergeven maar waar je favo muziek niet voldoende tot zijn recht komt.

Stel je eigen test cd samen, kies de complexere stukken, degene met veel dynamiek, diepgaand laag, etc.
Qua rap blijven voor mij altijd wat nummers van Nine (voornamelijk Nine livez), Mo Thugs Family danwel Bones Thugs n Harmony of Dr. Dre populair.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

De Nurburgring Nordschleife. Maar Spa schijnt ook super te zijn.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 07, 2012, 21:44:25
De Nurburgring Nordschleife. Maar Spa schijnt ook super te zijn.

Jij krijgt een ban zie 3 berichten terug  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: John Wx op februari 07, 2012, 21:58:04
Citaat van: Zoldar op februari 07, 2012, 21:44:25
De Nurburgring Nordschleife. Maar Spa schijnt ook super te zijn.

Jij krijgt een ban zie 3 berichten terug  :angel:
Stiekem zie ik de humor van dit antwoord wel in, maar nu wel verder on-topic aub anders gaan we opruimen qua postings en dat kost weer zoveel tijd  :eerie:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

Citaat van: marvin op februari 07, 2012, 07:12:08
Hey, hou mij er lekker buiten...
Your wish is my command... notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MauZ

@'Mn naamgenoot'.. :wink:

Daar ben ik ook mee bezig. Mja voor circa 15 a 20 nummers eerst ongeveer 200000 nummers luisteren is ook zo wat.. :wink: Begrijp me niet verkeerd heb al veel gehoord maar ik heb deze set up nog maar een aantal maanden. Dr Dre en BT and H heb ik volop dus daar zal ik even naar kijken cq luisteren.

Iemand riep ook het album Dangerous van MJ. Heb ik vanmiddag even geluisterd. Jam is zeker een geschikte track. Dank daarvoor.. HB.  Zo ook wellicht een paar andere.

Persoonlijk zoek ik van alles wat uit de eerder genoemde genres zodat ik mooie test complicatie heb voor de nabije toekomst.

Greetz

MauZ
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

neoguri

Ik had laatste ook dit probleem. Na alle upgrades die ik gedaan had wilde ik toch eens de set goed beproeven maar van Pink Floyd wordt ik een beetje zeeziek ;) en klassiek is vast erg leuk maar begin ik voorlopig niet aan 8-) Wat ik bedacht is op zoek te gaan naar verschillende dingen die de verschillende karakteristieken aan bod zou brengen. Mijn conclusie, op basis van mijn muziek was: wat drum 'n bass (Dillinger, Roni Size) om de laag te ervaren; wat zangeressen (Laura Veirs, Feist) voor de timing en het hoog; wat ruiger en rommelig gitaarwerk voor de mids en detailering (oude Sonic Youth bv). Ik moet zeggen dat ik het al snel opgaf en maar 'gewoon' muziek ging luisteren want dan hoorde ik al genoeg verschillen met hoe het was :)

Van wat jij noemde moest ik wel gelijk aan Dre denken, Forgot About Dre bv. Ik ben niet thuis in r 'n b maar Timbaland is natuurlijk wel een hele precieze producer. Succes :)

Totofan

De opnames van de Marantz cd's zijn van dien aard, dat het zoeken is in een hooiberg om zulke opnames te vinden van je eigen muziek. :|

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Maurice

Citaat van: Totofan op februari 08, 2012, 11:53:45
De opnames van de Marantz cd's zijn van dien aard, dat het zoeken is in een hooiberg om zulke opnames te vinden van je eigen muziek. :|

Groet Marcel
Dus dan is het ook maar de vraag of je die moet gebruiken om je set op te beoordelen  :wink:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude