NAD alweer weg; maar welke versterker nu?

Gestart door obiwan, januari 28, 2012, 21:42:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op januari 28, 2012, 23:42:51
Citaat van: Marantz 81 op januari 28, 2012, 23:15:02
Zoals john zij is 2x50w genoeg ,maar het leuke is dat die 2x50w nogal heel erg breed is en weinig zegt  :wink: en het heeft niet zozeer eens te maken met hard draaien dan heb je ook wel voordeel maar een goede versterker laat ook op lage volume,s je speakers zingen

Dit is een prima versterker http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=386415 PM6003

ik heb met stereo een SR4023>PM7001>Yamaha As-700>PM15S1 gehad en ook nog het div van andere merken en div HT recievers , de verschillen zijn behoorlijk maar met de SR4023 (stereo reciever) klonk het ook al goed  :yes:

Als je eenmaal in het premium segment beland ( indien je het kunt betalen en het voor jou het geld waar is )dan wordt het nogal duur en zou je ook de speakers weer moeten upgraden ,recencies zijn wel interresant om te lezen maar geven niet altijd de werkelijkheid weer persoonlijke smaak enzv

Het teveel aan laag hard klinken zou je in eerste instantie in je speakers acoustiek moeten zoeken ,maar er zit wel degelijk behoorlijke verschillen hoe dit zich uitpakt m.b.t de opstelling van je speakers en je apparatuur en kabels , zoals ze wel eens zeggen klinkt marantz warmer  :wink:

Die pm6003 is inderdaad een goede.Heb ik afgelopen october mogen beluisteren bij iemand.Nog een advies.Geef vooral niet teveel geld uit!!

jawel economie moet rollen want er komen dan weer mooie amp's 2de hands op de markt  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

obiwan

Ik heb dus nu de Marantz cd 6004 cd speler (heel mooi!). De bijbehorende versterker is eigenlijk de pm 6004 die ook lovende recensies krijgt zonder uitzondering (voor wat het waard is). Maar volgens de dealer niet krachtig genoeg voor mijn muziek (o.a. Nightwish, Hammerfall) en verkocht een versterker met slechts 2 x 45 watt. ook nooit voor vloerstaanders (zo groot is de RX 6 anders niet vind ik).

JohnWx

Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 23:59:25
Ik heb dus nu de Marantz cd 6004 cd speler (heel mooi!). De bijbehorende versterker is eigenlijk de pm 6004 die ook lovende recensies krijgt zonder uitzondering (voor wat het waard is). Maar volgens de dealer niet krachtig genoeg voor mijn muziek (o.a. Nightwish, Hammerfall) en verkocht een versterker met slechts 2 x 45 watt. ook nooit voor vloerstaanders (zo groot is de RX 6 anders niet vind ik).

Wat een onzin niet krachtig genoeg voor mijn muziek en 2 x 45 watt nooit voor zuilen zou er niet meer naar binnen gaan

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

#18
http://link.marktplaats.nl/498568733 byebye

Ga deze nu maar halen ,heb beetje zitten lezen wat je verwacht en eisen zijn  :wink:

WilliamB

Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 00:05:18
Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 23:59:25
Ik heb dus nu de Marantz cd 6004 cd speler (heel mooi!). De bijbehorende versterker is eigenlijk de pm 6004 die ook lovende recensies krijgt zonder uitzondering (voor wat het waard is). Maar volgens de dealer niet krachtig genoeg voor mijn muziek (o.a. Nightwish, Hammerfall) en verkocht een versterker met slechts 2 x 45 watt. ook nooit voor vloerstaanders (zo groot is de RX 6 anders niet vind ik).

Wat een onzin niet krachtig genoeg voor mijn muziek en 2 x 45 watt nooit voor zuilen zou er niet meer naar binnen gaan
Mijn versterker is maar 2x50 watt en krachtig zat om mijn vloerstaanders aan te sturen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 29, 2012, 00:05:31
http://link.marktplaats.nl/498568733 byebye

Ga deze nu maar halen ,heb beetje zitten lezen wat je verwacht en eisen zijn  :wink:

zou ik liever een Accuphase 205 halen ergens
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#21
Ik heb er staan van 2 x 15 t/m 2 x 320 Watt @ 8 Ohm

Zijn feitelijk allemaal krachtig genoeg.  :schater:


Het is me wat met dat vermogen......

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op januari 29, 2012, 00:26:15
Ik heb er staan van 2 x 15 t/m 2 x 320 Watt @ 8 Ohm

Zijn feitelijk allemaal krachtig genoeg.  :schater:


Het is me wat met dat vermogen......
het mog ook niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#23
Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 00:05:18
Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 23:59:25
Ik heb dus nu de Marantz cd 6004 cd speler (heel mooi!). De bijbehorende versterker is eigenlijk de pm 6004 die ook lovende recensies krijgt zonder uitzondering (voor wat het waard is). Maar volgens de dealer niet krachtig genoeg voor mijn muziek (o.a. Nightwish, Hammerfall) en verkocht een versterker met slechts 2 x 45 watt. ook nooit voor vloerstaanders (zo groot is de RX 6 anders niet vind ik).

Wat een onzin niet krachtig genoeg voor mijn muziek en 2 x 45 watt nooit voor zuilen zou er niet meer naar binnen gaan
:no: ...niet kapitaalkrachtig genoeg voor hun omzet! Groet, Cor.
P.S. Ik versterk met een 105 Watter (aan 8 Ohm) zowat alles, ook metal. Het lijkt mij, dat vermogen er niet zo toe doet, eerder de gevoeligheid (en impedantie) van de luidsprekers.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op januari 29, 2012, 02:06:26
Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 00:05:18
Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 23:59:25
Ik heb dus nu de Marantz cd 6004 cd speler (heel mooi!). De bijbehorende versterker is eigenlijk de pm 6004 die ook lovende recensies krijgt zonder uitzondering (voor wat het waard is). Maar volgens de dealer niet krachtig genoeg voor mijn muziek (o.a. Nightwish, Hammerfall) en verkocht een versterker met slechts 2 x 45 watt. ook nooit voor vloerstaanders (zo groot is de RX 6 anders niet vind ik).

Wat een onzin niet krachtig genoeg voor mijn muziek en 2 x 45 watt nooit voor zuilen zou er niet meer naar binnen gaan
:no: ...niet kapitaalkrachtig genoeg voor hun omzet! Groet, Cor.
P.S. Ik versterk met een 105 Watter (aan 8 Ohm) zowat alles, ook metal. Het lijkt mij, dat vermogen er niet zo toe doet, eerder de gevoeligheid (en impedantie) van de luidsprekers.

Maar die lui spelen toch al luid dus eigenlijk minder daarom werd de lijn die volgde Cor uitgerust met minder vermogen  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 02:49:23
Citaat van: Cornelis1921 op januari 29, 2012, 02:06:26
Citaat van: John Wx op januari 29, 2012, 00:05:18
Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 23:59:25
Ik heb dus nu de Marantz cd 6004 cd speler (heel mooi!). De bijbehorende versterker is eigenlijk de pm 6004 die ook lovende recensies krijgt zonder uitzondering (voor wat het waard is). Maar volgens de dealer niet krachtig genoeg voor mijn muziek (o.a. Nightwish, Hammerfall) en verkocht een versterker met slechts 2 x 45 watt. ook nooit voor vloerstaanders (zo groot is de RX 6 anders niet vind ik).

Wat een onzin niet krachtig genoeg voor mijn muziek en 2 x 45 watt nooit voor zuilen zou er niet meer naar binnen gaan
:no: ...niet kapitaalkrachtig genoeg voor hun omzet! Groet, Cor.
P.S. Ik versterk met een 105 Watter (aan 8 Ohm) zowat alles, ook metal. Het lijkt mij, dat vermogen er niet zo toe doet, eerder de gevoeligheid (en impedantie) van de luidsprekers.

Maar die lui spelen toch al luid dus eigenlijk minder daarom werd de lijn die volgde Cor uitgerust met minder vermogen  :-P
notworthy :lol:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 22:40:59
Citaat van: pameijer op januari 28, 2012, 22:32:53
Ik heb de Pearl Lite hier thuis op proef gehad en vond hem verschrikkelijk tegenvallen. Z'n geld (€1199!!) absoluut niet waard! Ik vond hem zelfs vergelijkbaar met de Sonic Impact T-Amp die ik ooit voor de lol had gekocht voor niet meer dan €75 (nee, hier mist geen nulletje).




Koop eerder een vintage Marantz 2e-hands, veel leuker en levendiger geluid.

Wat viel er dan tegen t.o.v je receiver die je nu heb ?

Voor mijn receiver heb ik de helft betaald van wat de dedicated stereo Pearl Lite moet opbrengen, en de SR6004 klinkt levendiger en luchtiger dan de KI. Ik vond hem gewoon saai klinken. Niet sprankelend, zonder slam, en ik hoorde de instrumenten niet afzonderlijk. Voor EUR150 meer heb je bij H&C Hifi de PM15S2 en die is zoveel beter!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op januari 29, 2012, 09:48:18
Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 22:40:59
Citaat van: pameijer op januari 28, 2012, 22:32:53
Ik heb de Pearl Lite hier thuis op proef gehad en vond hem verschrikkelijk tegenvallen. Z'n geld (€1199!!) absoluut niet waard! Ik vond hem zelfs vergelijkbaar met de Sonic Impact T-Amp die ik ooit voor de lol had gekocht voor niet meer dan €75 (nee, hier mist geen nulletje).




Koop eerder een vintage Marantz 2e-hands, veel leuker en levendiger geluid.

Wat viel er dan tegen t.o.v je receiver die je nu heb ?

Voor mijn receiver heb ik de helft betaald van wat de dedicated stereo Pearl Lite moet opbrengen, en de SR6004 klinkt levendiger en luchtiger dan de KI. Ik vond hem gewoon saai klinken. Niet sprankelend, zonder slam, en ik hoorde de instrumenten niet afzonderlijk. Voor EUR150 meer heb je bij H&C Hifi de PM15S2 en die is zoveel beter!

ik geloof je maar kan me niet voorstellen dat de KI de instrumenten niet kon laten plaatsen dat doet een midiset al vind ik

maar ik denk dat je in de relativerings modus zit  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Tsja, als zelfs licht en ruimte al relatief zijn zal ik zekers alles relatief beschouwen! Alles naar zijn prijs, en de Pearl Lite is meer een product van de marketingafdeling dan van Kennie lijkt het. En de plaatsing was echt redelijk afwezig, het leek meer dubbel mono dan stereo ajbwib. Als je kiest voor transistor ipv buisjes is het denk ik aan te bevelen om ook eens naar een moderne klasse D-versterker te kijken, die bieden erg veel waar voor het geld!

Nu was ik eerst erg ontevreden over mijn SR6004, maar nu dat die gerepareerd is na een POD en ik ook de klacht van de slechte stereo had doorgegeven aan Elst is dat nu -na reparatie- vele malen beter!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

Citaat van: pameijer op januari 29, 2012, 12:25:12Nu was ik eerst erg ontevreden over mijn SR6004, maar nu dat die gerepareerd is na een POD en ik ook de klacht van de slechte stereo had doorgegeven aan Elst is dat nu -na reparatie- vele malen beter!

ze hebben er buisjes in gezet, voel maar es..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300