NAD alweer weg; maar welke versterker nu?

Gestart door obiwan, januari 28, 2012, 21:42:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

obiwan

Ik heb slechte ervaringen gehad met NAD. 2 splinternieuwe cd spelers deden het niet (de één helemaal niet; de ander zat een gigantische brom in bij het aanzetten). Tot overmaat van ramp begon de NAD versterker ook kuren te krijgen.

cd speler is nu een Marantz cd 6004 geworden. Ziet er in ieder geval heel wat degelijker uit, is geruisloos en doet het gewoon...............
Maar welke versterker nu? Speakers zijn MA RX 6 en muziek is veel (oude) rock en metal. Daarnaast pop en wat akoestisch werk. Vond de klank van NAD wel wat aan de harde kant (kan het niet anders omschrijven), zelfs voor mij teveel laag en helaas helemaal niet warm wat vaak wordt beweerd (het was een C355).
Mooiste zou nu een Marantz versterker zijn. Maar geschikt voor mijn muziek? En moet een zwarte zijn.

JohnWx

Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 21:42:45
Ik heb slechte ervaringen gehad met NAD. 2 splinternieuwe cd spelers deden het niet (de één helemaal niet; de ander zat een gigantische brom in bij het aanzetten). Tot overmaat van ramp begon de NAD versterker ook kuren te krijgen.

cd speler is nu een Marantz cd 6004 geworden. Ziet er in ieder geval heel wat degelijker uit, is geruisloos en doet het gewoon...............
Maar welke versterker nu? Speakers zijn MA RX 6 en muziek is veel (oude) rock en metal. Daarnaast pop en wat akoestisch werk. Vond de klank van NAD wel wat aan de harde kant (kan het niet anders omschrijven), zelfs voor mij teveel laag en helaas helemaal niet warm wat vaak wordt beweerd (het was een C355).
Mooiste zou nu een Marantz versterker zijn. Maar geschikt voor mijn muziek? En moet een zwarte zijn.

Een goed gebouwde versterker is voor alle muziek goed anders is er iets niet goed

Speakers kunnen de klankkleur bepalen

En jouw speakers kunen met elke Marantz aangestuurd worden van versterker tot ht versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

obiwan

Het gaat om een pure stereo versterker. Lees op het net een recensie dat de pm 7004 erg week zou klinken en kracht tekort komt :oops: De Pearl lite zou weer veel te warm zijn :oops: Wat moet je daar nu mee?

Zoldar

Helemaal niets.

Haal wat in huis om uit te proberen.

De pearl lite of een prima luna halen allebei wat glare weg bij rock en metal. Ga zelf luisteren met je eigen muziek. Mocht het dan nog et schell zijn kijk dan naar je akoustiek en je speakers.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 22:05:33
Het gaat om een pure stereo versterker. Lees op het net een recensie dat de pm 7004 erg week zou klinken en kracht tekort komt :oops: De Pearl lite zou weer veel te warm zijn :oops: Wat moet je daar nu mee?

Ik vind dat onzin al die recensies die vind dit de ander dat het is nooit dat 100% hetzelfde vermeld word door heren 'deskundige'

Week ook zo een term waar je niks aan heb, een versterker hoeft alleen maar te versterken zal het eerder aan de speakers gelegen hebben 

2x50 watt is meer dan zat voor een 90db speaker voor in een woonkamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 28, 2012, 22:07:31
Helemaal niets.

Haal wat in huis om uit te proberen.

De pearl lite of een prima luna halen allebei wat glare weg bij rock en metal. Ga zelf luisteren met je eigen muziek. Mocht het dan nog et schell zijn kijk dan naar je akoustiek en je speakers.

ben je weer sneller
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Ik heb de Pearl Lite hier thuis op proef gehad en vond hem verschrikkelijk tegenvallen. Z'n geld (€1199!!) absoluut niet waard! Ik vond hem zelfs vergelijkbaar met de Sonic Impact T-Amp die ik ooit voor de lol had gekocht voor niet meer dan €75 (nee, hier mist geen nulletje).




Koop eerder een vintage Marantz 2e-hands, veel leuker en levendiger geluid.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op januari 28, 2012, 22:32:53
Ik heb de Pearl Lite hier thuis op proef gehad en vond hem verschrikkelijk tegenvallen. Z'n geld (€1199!!) absoluut niet waard! Ik vond hem zelfs vergelijkbaar met de Sonic Impact T-Amp die ik ooit voor de lol had gekocht voor niet meer dan €75 (nee, hier mist geen nulletje).




Koop eerder een vintage Marantz 2e-hands, veel leuker en levendiger geluid.

Wat viel er dan tegen t.o.v je receiver die je nu heb ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 22:09:50
Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 22:05:33
Het gaat om een pure stereo versterker. Lees op het net een recensie dat de pm 7004 erg week zou klinken en kracht tekort komt :oops: De Pearl lite zou weer veel te warm zijn :oops: Wat moet je daar nu mee?

Ik vind dat onzin al die recensies die vind dit de ander dat het is nooit dat 100% hetzelfde vermeld word door heren 'deskundige'

Week ook zo een term waar je niks aan heb, een versterker hoeft alleen maar te versterken zal het eerder aan de speakers gelegen hebben 

2x50 watt is meer dan zat voor een 90db speaker voor in een woonkamer



De heren fabrikanten moeten centjes verdienen John.
De audio wereld is al jaren in de ban van magische versterkers, cd spelers etc terwijl die kaarsrecht versterken.

Zo goed als iedere enthousiasteling beland in die fase.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz 81

Zoals john zij is 2x50w genoeg ,maar het leuke is dat die 2x50w nogal heel erg breed is en weinig zegt  :wink: en het heeft niet zozeer eens te maken met hard draaien dan heb je ook wel voordeel maar een goede versterker laat ook op lage volume,s je speakers zingen

Dit is een prima versterker http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=386415 PM6003

ik heb met stereo een SR4023>PM7001>Yamaha As-700>PM15S1 gehad en ook nog het div van andere merken en div HT recievers , de verschillen zijn behoorlijk maar met de SR4023 (stereo reciever) klonk het ook al goed  :yes:

Als je eenmaal in het premium segment beland ( indien je het kunt betalen en het voor jou het geld waar is )dan wordt het nogal duur en zou je ook de speakers weer moeten upgraden ,recencies zijn wel interresant om te lezen maar geven niet altijd de werkelijkheid weer persoonlijke smaak enzv

Het teveel aan laag hard klinken zou je in eerste instantie in je speakers acoustiek moeten zoeken ,maar er zit wel degelijk behoorlijke verschillen hoe dit zich uitpakt m.b.t de opstelling van je speakers en je apparatuur en kabels , zoals ze wel eens zeggen klinkt marantz warmer  :wink:

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op januari 28, 2012, 22:46:00
Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 22:09:50
Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 22:05:33
Het gaat om een pure stereo versterker. Lees op het net een recensie dat de pm 7004 erg week zou klinken en kracht tekort komt :oops: De Pearl lite zou weer veel te warm zijn :oops: Wat moet je daar nu mee?

Ik vind dat onzin al die recensies die vind dit de ander dat het is nooit dat 100% hetzelfde vermeld word door heren 'deskundige'

Week ook zo een term waar je niks aan heb, een versterker hoeft alleen maar te versterken zal het eerder aan de speakers gelegen hebben 

2x50 watt is meer dan zat voor een 90db speaker voor in een woonkamer



De heren fabrikanten moeten centjes verdienen John.
De audio wereld is al jaren in de ban van magische versterkers, cd spelers etc terwijl die kaarsrecht versterken.

Zo goed als iedere enthousiasteling beland in die fase.

ja i know

maar een pearl moet toch gewoon goed ze werk kunnen doen SB net zoals een t-amp
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#11
Klopt zolang ze maar recht versterken.
Ik heb ooit een van de eerste T-ampjes thuis gehad die dat dus niet deed.
In het hoog vanaf 3 tot ik meen 8 Khz liep het ding bijna 3 dB op en dat hoor je gewoon!

Goede versterkers doen dat binnen 0,5 dB of nog strakker.
Dat konden ze in de jaren 50 al prima is gebleken.  HB

De ucd reeks van tegenwoordig is een ook goede keus

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

@ SB_Marantz.

Ben hier een leek in, maar klopt het dat als een versterker kaarsrecht is,  de versterker even veel aandacht besteed aan het hoog, midden en laag /
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

What goes in must come out.

Dus hoe het signaal de versterker in gaat moet het er ook uit komen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Citaat van: Marantz 81 op januari 28, 2012, 23:15:02
Zoals john zij is 2x50w genoeg ,maar het leuke is dat die 2x50w nogal heel erg breed is en weinig zegt  :wink: en het heeft niet zozeer eens te maken met hard draaien dan heb je ook wel voordeel maar een goede versterker laat ook op lage volume,s je speakers zingen

Dit is een prima versterker http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=386415 PM6003

ik heb met stereo een SR4023>PM7001>Yamaha As-700>PM15S1 gehad en ook nog het div van andere merken en div HT recievers , de verschillen zijn behoorlijk maar met de SR4023 (stereo reciever) klonk het ook al goed  :yes:

Als je eenmaal in het premium segment beland ( indien je het kunt betalen en het voor jou het geld waar is )dan wordt het nogal duur en zou je ook de speakers weer moeten upgraden ,recencies zijn wel interresant om te lezen maar geven niet altijd de werkelijkheid weer persoonlijke smaak enzv

Het teveel aan laag hard klinken zou je in eerste instantie in je speakers acoustiek moeten zoeken ,maar er zit wel degelijk behoorlijke verschillen hoe dit zich uitpakt m.b.t de opstelling van je speakers en je apparatuur en kabels , zoals ze wel eens zeggen klinkt marantz warmer  :wink:

Die pm6003 is inderdaad een goede.Heb ik afgelopen october mogen beluisteren bij iemand.Nog een advies.Geef vooral niet teveel geld uit!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1