NAD alweer weg; maar welke versterker nu?

Gestart door obiwan, januari 28, 2012, 21:42:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: still life op januari 31, 2012, 17:12:56
Citaat van: pameijer op januari 29, 2012, 12:25:12Nu was ik eerst erg ontevreden over mijn SR6004, maar nu dat die gerepareerd is na een POD en ik ook de klacht van de slechte stereo had doorgegeven aan Elst is dat nu -na reparatie- vele malen beter!

ze hebben er buisjes in gezet, voel maar es..  :-D

Zou je ook wel willen he  :-P

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Paul

Citaat van: still life op januari 31, 2012, 17:12:56
Citaat van: pameijer op januari 29, 2012, 12:25:12Nu was ik eerst erg ontevreden over mijn SR6004, maar nu dat die gerepareerd is na een POD en ik ook de klacht van de slechte stereo had doorgegeven aan Elst is dat nu -na reparatie- vele malen beter!

ze hebben er buisjes in gezet, voel maar es..  :-D
Kan niet anders heerlijk die warme buisjes, de winter kan mij niet lang genoeg duren.   :lol: :wink: 8-) :-P :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Lekker om die buizen heen kruipen jongens.

Er zijn zat sony sacd spelers waar een buizen line stage ingebouwd wordt. dus waarom niet in een receiver  :lol:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81


still life

Citaat van: Marantz 81 op januari 31, 2012, 17:42:32wist niet dat er ook vrouwelijke amp,s zijn  clown1

het is een receiver.. get it ?  :mrgreen:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pameijer

Citaat van: still life op januari 31, 2012, 17:12:56
Citaat van: pameijer op januari 29, 2012, 12:25:12Nu was ik eerst erg ontevreden over mijn SR6004, maar nu dat die gerepareerd is na een POD en ik ook de klacht van de slechte stereo had doorgegeven aan Elst is dat nu -na reparatie- vele malen beter!

ze hebben er buisjes in gezet, voel maar es..  :-D

:schater:  :schater:  :schater:

Ze bestaan trouwens wel, nog te koop voor EUR395 bij Hifistudio Weerdinge, Marantzversterker aangepast met buisjes! Noemen ze AH! Tjoeb, zie deze link.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

obiwan

Het gaat nog tussen de pm 6004 en de pm 7004 welke meer vermogen heeft en daardoor misschien beter bij mijn muziek en MA RX 6 past. Maar kan deze nergens in mijn buurt beluisteren :no:


i2Paq

Citaat van: obiwan op januari 31, 2012, 21:12:55
Het gaat nog tussen de pm 6004 en de pm 7004 welke meer vermogen heeft en daardoor misschien beter bij mijn muziek en MA RX 6 past. Maar kan deze nergens in mijn buurt beluisteren :no:

Ik heb een PM7004 en ben er ZEER over te spreken!

Je mag gerust eens komen luisteren  byebye
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

obiwan

Dank je; maar ik woon in Twente. Dichtstbijzijnde Hobo had geen 7004. Wel de pm 6004 en de pearl lite. Daar dan maar naar luisteren.

i2Paq

Citaat van: obiwan op februari 03, 2012, 20:43:32
Dank je; maar ik woon in Twente. Dichtstbijzijnde Hobo had geen 7004. Wel de pm 6004 en de pearl lite. Daar dan maar naar luisteren.

Heb ik ook gedaan, de PM7004 was gezien de prijs/prestatieverhouding beter.

Ik ging in eerste instantie voor een Pearl Lite en een PM8003.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

obiwan

Wat vond je mooier aan de 7004? Ik heb ooit wel de 8003 gehoord en vond deze niets voor mij. Te tam; met name ook in het laag, geen punch en attack.


i2Paq

Citaat van: obiwan op februari 04, 2012, 13:41:40
Wat vond je mooier aan de 7004? Ik heb ooit wel de 8003 gehoord en vond deze niets voor mij. Te tam; met name ook in het laag, geen punch en attack.

Het hele klankbeeld is ronder / voller. Ik kan de toonregeling gewoon in het midden laten staan met mijn speakers want zowel bass, midden als hoog zijn in goede harmonie aanwezig. Let wel: dit is mijn beleving.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

obiwan

OKé. Kan me er iets bij voorstellen. Vond toendertijs de pm 8003 te "helder", te analytisch misschien.

Vanmiddag wezen luisteren, maar nog niet heel veel wijzer geworden. Deze zaak had niet mijn luidsprekers en alleen de Marantz lite en cd 6003 en NAD C356 met de 545 cd speler. Deze laatste combinatie klonk toch wel goed. Erg levendig en veel attack en punch wat misschien bij langer luisteren ook wel weer vermoeiend wordt.
De Marantz lite klonk duidelijk anders. Er was wel laag, maar niet de punch en attack van de NAD. Het klonk allemaal tammer. Met name vrouwenstemmen klonken toch wel fraai. De combinatie Marantz lite versterker met de cd 6003 vond ik vreemd genoeg een mismatch. Het frappante was dat de cd 6003 op de nad versterker beter klonk dan op de Marantz lite. Als ik puur kijk dan is de prijs/klankqualiteit hier duidelijk in het voordeel van de NAD.

Volgende week toch maar stukje verder rijden. Wil toch nog wel graag de Marantz pm 7004 met de cd 6004 horen op MA RX 6.