De oude apparatuur spreekt me ook meer aan. Tegenwoordig gooien ze met allerlei termen (HDAM/Ringkern enz), maar als het verschil amper hoorbaar is....
Ik heb ook nog een oude JVC versterker staan uit 1973...onlangs gereviseerd...perfect geluid en geweldige looks. Maar dat zal inderdaad persoonlijk zijn. Zo zag ik onlangs te koop van die oude Marantz-versterkers/recievers met van dat blauwe licht. Geweldig....daar kun je ook een mooie klasse D versterker in gaan bouwen en moet ook een prima geluid geven lijkt mij.
Gisteravond (John Wx dank nog voor je reactie) een setje MB Quart 980S gekocht. Verkeren in hele goede staat. Aangesloten en ai, wat klinkt dat slecht. Ongecontroleerd hoog en haast tegen het schelle aan. Aangesloten op de eerder genoemde PM6010ose. De bass is wel lekker diep en strak. Daarna aangesloten op een zelfgemaakte klasse D versterker van mijn buurman (2x7 watt) en voor een minimaal aanschafbedrag...aanzienlijk beter. Het verloop van de middentoon en tweeter is niet helemaal zuiver en worden vervangen door betere exemplaren van Monacor/Visaton met een fasekegel. Wordt vervolgd.