Mijn 2e buizenset

Gestart door Paul, januari 10, 2012, 15:38:54

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Zoals bij velen en ook bij mij is audio een soort verslaving, steeds op zoek in het audio wereldje en dat kan frusterend werken want uiteindelijk een boel euro,s verder en een ilussie armer, maar goed het blijft een hobby en dat mag geld kosten.
Dus ik ook inmiddels een kamer vol met ongebruikte mifi wat stof stond te trekken waaronder een stel luidsprekers waarvan als je het merk hoort waarschijnlijk geen hoge pet van op hebt maar daar over later meer.
Gisteren nog een topic geopend over luidspreker advies maar ondanks dat dit vloerstaanders zijn en het rendement lager ligt dan de Klipsch staak ik - voorlopig - mijn zoektocht.

Nu de samenstelling van de budget buizenset want zoveel heeft dit totaal niet gekost.

Draaitafel is een Dual 505-2 ( ex John Wx )
Phono pre is een bouwsel met 2x ECC81 buisjes.
Versterker is een Wembley buizen met een vermogen van rond de 15 a 20 watt.
CD speler is een Maranzt CD52 SE.
Luidspreker is 2x vloerstaander Eltac type Millenium.

De foto,s spreken voor zich gezien het rendement van de luidsprekers moet het volume wat verder open maar genoeg geluid om de kamer te vullen en vallen zeker niet tegen.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Leuke set Paul, als ik ooit nog eens grooter kom te wonen is dat zeker een opdracht; Een leuke buizenbak in een aparte kamer met wat vintage Tannoy's.
Op zolder een bioscoop en in de huiskamer gewoon lekker 'simpel' stereo.
Inderdaad, een hobby mag geld kosten.  :-o

Nogmaals, leuke set zo!
Stoere luidsprekers ook!

JohnWx

Mooie set

op een of andere manier hou ik van dit soort sets  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Het klinkt vaak ook zo lekker dit soort setjes.

Paul

Citaat van: marvin op januari 10, 2012, 16:04:07
Het klinkt vaak ook zo lekker dit soort setjes.
Heb ik ook Marvin ben meer van de ouwe meuk.  :-D  8-)

Mijn site

jrm

stupid

Zeker klinkt die ouwe meuk best wel goed.... :yes:

Marvin

Heb nog een tijdje met de gedachte gespeeld om kt88 (Sander) te vragen een 7kanaals buizen eindtrap in elkaar zetten zodat ik die in de surround omgeving kon inzetten.
Andere plannen hebben dat gedwarsboomd een paar jaar geleden.
Wel was ik een beetje huiverig voor de dikke uitspattingen die er in een film/spelletje aanwezig kunnen zijn, vraag me nog steeds af of die buizen daar wel potig genoeg voor zijn.

Paul

Kan uiteraard de specs van jouw speakers niet maar volgens mij moet dat te doen zijn.  :wink:

Mijn site

Marvin

Hoog hoger hoogst.....  :schater:

Vroeger hadden ze natuurlijk niet anders, ook in de biosopen niet.
Maar de soundtracks zijn behoorlijk dynamischer geworden.
Maakt verder niets uit, het idee is allang vervlogen....  :-D

Marvin

Een buizen VV en een UDC EV lijkt me nu wel wat, hoop goeie verhalen over gelezen.
Helaas nog nooit in een goede test setup kunnen beluisteren.

Paul

Citaat van: marvin op januari 10, 2012, 16:35:25
Een buizen VV en een UDC EV lijkt me nu wel wat, hoop goeie verhalen over gelezen.
Helaas nog nooit in een goede test setup kunnen beluisteren.
Mocht je ooit in de buurt van Rotjeknor komen en ouwe meuk willen horen ben je welkom.

Mijn site

Marvin

Alleen als Feyenoord niet speelt, dan moet ik me hier bij het lokale Politie buro melden....
:schater:

Heb daar wel wat oud collega's zitten die ik héél af en toe bezoek. (1x per 2/3jaar).

Maar het lijkt me wel leuk wat bezoekjes te doen dit jaar, mede doordat een vriend van me nu ook wat meer geintresseerd raakt en vast en zeker graag een rondje mee doet.

Ik loop niet weg, komen we nog op terug...  :wink:

Paul

Citaat van: marvin op januari 10, 2012, 20:33:18
Alleen als Feyenoord niet speelt, dan moet ik me hier bij het lokale Politie buro melden....
Bij Feijenoord spelen ze niet, ze voetballen.  :-D

Mijn site

Marvin

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15