Mijn 2e buizenset

Gestart door Paul, januari 10, 2012, 15:38:54

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Mooie set. Buizen en vinyl en de CD speler is een oude bekende van me. Mocht je een keer de Triangle's willen horen aan buizen moet je maar eens buurten. Woon ook in r'dam.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Paul op januari 10, 2012, 15:38:54
Zoals bij velen en ook bij mij is audio een soort verslaving, steeds op zoek in het audio wereldje en dat kan frusterend werken want uiteindelijk een boel euro,s verder en een ilussie armer, maar goed het blijft een hobby en dat mag geld kosten.
Dus ik ook inmiddels een kamer vol met ongebruikte mifi wat stof stond te trekken waaronder een stel luidsprekers waarvan als je het merk hoort waarschijnlijk geen hoge pet van op hebt maar daar over later meer.
Gisteren nog een topic geopend over luidspreker advies maar ondanks dat dit vloerstaanders zijn en het rendement lager ligt dan de Klipsch staak ik - voorlopig - mijn zoektocht.

Nu de samenstelling van de budget buizenset want zoveel heeft dit totaal niet gekost.

Draaitafel is een Dual 505-2 ( ex John Wx )
Phono pre is een bouwsel met 2x ECC81 buisjes.
Versterker is een Wembley buizen met een vermogen van rond de 15 a 20 watt.
CD speler is een Maranzt CD52 SE.
Luidspreker is 2x vloerstaander Eltac type Millenium.

De foto,s spreken voor zich gezien het rendement van de luidsprekers moet het volume wat verder open maar genoeg geluid om de kamer te vullen en vallen zeker niet tegen.

:yes: :yes: :yes: @Paul, wat een moooie set, niet zozeer qua uiterlijk, maar moet ie goed klinken!!! Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Heb ook nog een goedwerkend cd104, qua leeftijd past deze beter bij de set.
Wembley versterker stamt uit 1967 als ik het goed heb.

cd100 is als ik het goed heb de eerste uit de Philips lijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site