SR-14 en DV-17

Gestart door Harm, januari 09, 2012, 03:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Citaat van: Audioschipper op januari 09, 2012, 23:31:22
Gaat best goed hier...
Als dagelijks gebruiker van een SR-14 en inmiddels meerdere spelers ligt mijn voorkeur bij de coaxiale verbinding. Na veel proberen ben ik blijven steken bij een Siltech HF-10. Deze is al wat ouder maar is prima voor het doel. Glasvezel werd bij mij te dun, klinisch, minder ruimte en diepte.

Grtz Peter

Glasvezel was bij mij ook een teleurstelling. Heb hem zelfs geen tweede kans gegeven.

lo

Kijk, al twee man met dezelfde ervaring op de SR14.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Het gaat heel goed hier, het is enkel zo dat de kabel fetishisten vaak uit emotie reageren.
Net zoals er naar kabeltjes geluisterd wordt, -en dat strookt niet met de rationele denkwijze zoals mij (en vele anderen)  dat is aangeleerd.
Met emotie win je geen oorlog namelijk, met rationeel denken wel.

Nu kan ik best gaan proberen uit te leggen waarom je geen verschil zal waarnemen wanneer je jezelf niet voor de gek houdt, maar die white-papers kunnen jullie zelf ook via 'google' vinden.
Daarbij word ik nogal gehinderd door enige kennis van zaken, dus de kans dat ik iets verkeerd google of uitleg is natuurlijk aanwezig. :-)

TurboMarco

Ja de hifi wereldje is een raar wereldje ,de pc freaks smullen van glasvezel vanwege de hoge bandbreedte en snelheden die behaald kunnen worden terwijl de hifi dudes in ouderwetse draadjes blijven geloven  :|
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Sander

Achjha, het blijft 10101001110100011110101110001110

Of dat nou door een glasvezeltje of een koperdraadje gaat maakt mij niet uit.
Niet op korte afstanden in ieder geval.
En 10 meter vind ik dan nog steeds een korte afstand ;)

Maargoed, als iemand daar toch verschil in kan horen is dat toch prima.
Al zou het placebo mee werken. Who cares. Als iemand er gelukkig van wordt en het geld er ook nog eens voor over heeft dan moet hij/zij dat gewoon lekker doen  :wink:

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

joep

#35
Als ik het goed begrijp hebben Marco en Marvin geen praktijk ervaring met de SR-14 - DV17 maar gaan zij uit van elders opgedane ervaringen en hun eigen theorie. En zijn daarom zeker geen tegenstander van glasvezel.
Audioschipper en ik hebben wel ervaring met SR-14 - DV17 en zijn door eigen ervaring tot de slotsom gekomen dat een coaxkabel beter zou zijn.
Hummmmmmmmmmmmmm.
Als we niet oppassen hebben we straks weer een eindeloze welles nietes discussie. En die lopen zoals we al lang weten op niets uit. Dus laten we het hier maar bij laten.

God, wat mis ik dat Mexicaans huisdier soms. Zou hij nog steeds niet zindelijk zijn?

Marvin

Verkeerd begrepen, dat maak je er zelf van.
Niet zo emotioneel betrokken raken Joep, ga je rare dingen van roepen.

joep

Leg uit, wil altijd bijleren.

Marvin

Zo verdraaid moeilijk is het niet, hier in IJmuiden zit ook een audio vriendje met een sr14.

JohnWx

#39
Citaat van: marvin op januari 10, 2012, 17:32:47
Zo verdraaid moeilijk is het niet, hier in IJmuiden zit ook een audio vriendje met een sr14.

ook met een DV-17  :-P :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

als ik kan kiezen tussen een optische Oehlbach van 10 euro of een no name coax van 5 euro ga ik waar het merkje op staat  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 10, 2012, 17:51:28
als ik kan kiezen tussen een optische Oehlbach van 10 euro of een no name coax van 5 euro ga ik waar het merkje op staat  8-)
En dat zegt een non believer.  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Nee niet meer John,  :-D
Iets met De en non ofziets, klinkt opzich wel bekend.  :-o

Maar ik heb ooit belooft hem niet bij dit forum te betrekken, zal zijn bewoording maar niet herhalen met de reden waarom....  :schater:

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 10, 2012, 17:53:12
Citaat van: John Wx op januari 10, 2012, 17:51:28
als ik kan kiezen tussen een optische Oehlbach van 10 euro of een no name coax van 5 euro ga ik waar het merkje op staat  8-)
En dat zegt een non believer.  :roll:
borderliner  :evil: mag beide  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: marvin op januari 10, 2012, 17:55:42
Maar ik heb ooit belooft hem niet bij dit forum te betrekken,

Geldt overigens voor alle forums, komt een beetje raar over zo.  :-)