SR-14 en DV-17

Gestart door Harm, januari 09, 2012, 03:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harm

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een SR-14 en een DV-17.
Hoe zou jij de DVD-speler op de Receiver aansluiten.
a. Analoog?
b. Digitaal coaxiaal?
c. Digitaal optisch?
... uiteraard gebruikmakend van goede interlinks.

Ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers van deze combinatie.
Bij voorbaat dank en groet, Harm.

Stadium III

Digitaal en dan was meestal mijn voorrkeur coaxiaal
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Dat is persoonlijk

Je kan ze alle 3 aansluiten en luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

#3
Heb de SR-14 met DV-17 lang in mijn bezit gehad. Ik schat dat ik zo'n jaar of 8 met volle tevredenheid van deze geweldige combinatie heb genoten. Zou de SR-14 en DV-17 een HDMI aansluiting hebben dan zou ik aan hen de voorkeur geven boven een SR7005. Veruit de beste manier van aansluiten was Digitaal coaxiaal. Maar wel met de juiste interlink. En dat was een heel gezoek voordat ik die gevonden had. Denk dat ik hem zelfs nog heb liggen. Bij interesse kun je mij altijd een PM sturen. Voor stereo direct gebruikte ik één van de betere interlinks van v.h. Hul. Maar het verschil was nauwelijks waarneembaar. Plus het omzetten naar stereo was keer op keer een heel gedoe. Nee een Digitaal coaxiaal aansluiting is de beste en eenvoudigste oplossing.

Marvin

Dus alleen met de juiste interlink, -en dan vooral die jij thuis hebt liggen kan het goed coaxiaal worden aangesloten?
Dus met een gewone degelijke kabel is het geen aanrader?
Wat raad je met een goedkope kabel aan?
Analoog of glasvezel?

joep

Ik kan alleen over mijn eigen ervaring spreken. En nee niet alle goede interlinks zijn duur. De meeste wel, erg duur zelfs. Maar die zou ik nooit adviseren. Maar waarom naar analoog of glasvezel kijken als ze toch een stuk minder zijn?

Marvin

Omdat ik het nogal discutabel vind deze aansluitingen minder goed of zelfs slechter te noemen.



pameijer

Citaat van: marvin op januari 09, 2012, 15:20:04
Omdat ik het nogal discutabel vind deze aansluitingen minder goed of zelfs slechter te noemen.

Of analoog of digitaal aansluiten beter is heeft niet zozeer met de aansluiting of de kabel te maken, maar wel met welke DAC je wilt werken. Analoog: je gebruikt de DAC van de bron; digitaal: je gebruikt de DAC van de receiver.

De vraag of je verschillen tussen kabels etc. wel of niet hoort is nu wel vaak genoeg gevoerd. Het hangt van je oren en de gebruikte apparaten/speakers af. Ik zelf heb gemerkt dat met echt goede apparatuur je soms verschilletjes hoort. Maar met een mainstream surround receiver en gewone speakers (zeg tot aan Monitor Audio RX8) zit de beperking hem zekers niet in de bekabeling of aansluiting of DAC. Just my 2 cents!
byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Ja ik begrijp het wereldje van dacs en dergelijke. Evengoed bedankt.



joep

Citaat van: marvin op januari 09, 2012, 15:20:04
Omdat ik het nogal discutabel vind deze aansluitingen minder goed of zelfs slechter te noemen.

Waar baseer jij je mening op? Ik geef alleen mijn eigen mening. Maar als jouw kennis en ervaring met het aansluiten van een SR-14 met een DV-17 uitgebreider is dan de mijne dan ga ik graag een stapje opzij staan. Maar ik heb het idee dat je dom uit je nek staat te lullen. Zonder dat je ook maar enige relevante kennis van zaken bezit.

Marvin

Dan is de aap uit de mouw Joep, succes!



Marvin

Dat laatste deel Joep, och jongen toch.
Zou bijna denken dat het door een Admiraliteit is ingefluisterd, enkel is de schrijfwijze van een andere klasse.... ;)
Zoals ik al zei, de ware aap is uit de mouw....



TurboMarco

Marvin je snapt toch wel dat een foute interlink de enen en de nullen door elkaar gooit  :wink: ,met de juiste interlink worden de enen en nullen netjes begeleid door de opperstroompje die de lange weg naar de receiver vrijmaakt van allerlei obstakels en valkuilen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Weet ik veel, ik doe iets met een lollie en m'n nek.
Voor relevante kennis mag je bij een ander aankloppen.



still life

Citaat van: Harm op januari 09, 2012, 03:30:39
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een SR-14 en een DV-17.
Hoe zou jij de DVD-speler op de Receiver aansluiten.
a. Analoog?
b. Digitaal coaxiaal?
c. Digitaal optisch?... uiteraard gebruikmakend van goede interlinks.


al mijn digitale interlinks zijn optisch (glasvezel)
prima prestaties & compleet vrij van magnetische/elektrische invloeden.. :-D

discussiëren over goeie IC's kan best, maar optisch is imho goed genoeg..  :-)

Citaat van: marvin op januari 09, 2012, 15:20:04
Omdat ik het nogal discutabel vind deze aansluitingen minder goed of zelfs slechter te noemen.




stupid

staat bovendien ook nog eens los v/d combi SR-14/DV-17  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300