SR-14 en DV-17

Gestart door Harm, januari 09, 2012, 03:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Marvin was volgens mij een beetje onzin aan het verkopen. Sorry als ik op iemand zijn tenen trapte.

De topic starter heeft een normale, voor hem belangrijke vraag en dan probeer je hem zo goed mogelijk te helpen. Door een andere interlink te kiezen maak je de o zo belangrijke keuze of je de dac van de DV-17 of die van de SR-14 gaat gebruiken. En dat hoor je!

still life

Citaat van: joep op januari 09, 2012, 16:47:35
Door een andere interlink te kiezen maak je de o zo belangrijke keuze of je de dac van de DV-17 of die van de SR-14 gaat gebruiken. En dat hoor je!

je bedoelt: analoog hoor je de vervorming (v/d DV) beter..  :-D

de TS kan het gewoon eens uitproberen & dan voor de beste aansluiting kiezen..

ps: ik voorspel dat het analoog warmer gaat klinken..  clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Joep,
Dus het maakt volgens jou uit of je nou een digitale coax of een optical verbinding neemt en dat het een hoorbaar verschil oplevert ?

Zullen we dat eens testen ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik word gehinderd door enige relevante kennis, maar had graag een verdere bijdrage geleverd.
Tja, helaas zal ik maar zeggen....



joep

#19
Citaat van: Marco op januari 09, 2012, 16:55:54
Joep,
Dus het maakt volgens jou uit of je nou een digitale coax of een optical verbinding neemt en dat het een hoorbaar verschil oplevert ?

Zullen we dat eens testen ?

Ik weet nog wel dat ik één keer een optical verbinding heb aangesloten. Maar ben er niet op door gegaan. Waarom weet ik niet meer maar ik denk dat ik toch de voorkeur gaf aan digitale coax. Lijkt me best leuk om eens te testen, maar dan bij de topic starter. Hij heeft de spullen staan. Ik kan zorgen voor de digitale coax en optical interlink. Maar het moet alleen niet aan de andere kant van Nederland zijn. Dus vanuit Breda redelijk te bereiken (neem ik Lo ook mee). Waar woon jij ergens?

Zo nu heeft de TS één bericht geplaatst, komt er gelijk een hoop man over de vloer.

Marvin

Je denkt, denken dat. En dan zo hard van leer trekken. Het wordt steeds fraaier Joep.



joep

Citaat van: marvin op januari 09, 2012, 17:23:58
Je denkt, denken dat. En dan zo hard van leer trekken. Het wordt steeds fraaier Joep.

Dacht dat het dat al was. Maar ik zal echt niet mijn voorkeur aan de digitale coax hebben gegeven als dat niet gegrond was hoor. Zeker omdat ik alle andere mogelijkheden ook in huis heb. Maar het zal in ieder geval leuk zijn e.e.a. weer eens grondig te testen.

Marvin

Succes, je hoeft mij niet te verwachten bij dit spelletje stekkers wisselen.
Maar dat kon je zelf vast wel bedenken.



Harm

Hartelijk dank voor al jullie reactie Marantz-fans.
Ik had niet verwacht dat een eenvoudige vraag als deze zoveel emoties los zou kunnen maken.  :?
Wat ik doen? Ik ga het testen en zal de uitslag laten weten.
Dank voor het aanbod van de spulletjes Joep, maar ik ga zelf even grasduinen in mijn doos met kabels.
Groet, Harm.

Audioschipper

Gaat best goed hier...
Als dagelijks gebruiker van een SR-14 en inmiddels meerdere spelers ligt mijn voorkeur bij de coaxiale verbinding. Na veel proberen ben ik blijven steken bij een Siltech HF-10. Deze is al wat ouder maar is prima voor het doel. Glasvezel werd bij mij te dun, klinisch, minder ruimte en diepte.

Grtz Peter

Zoldar

Moet zeggen dat ik qua coaxen nog nooit verschi heb gehoord tussen 10m lang dropveter of een 60 euro van den hul. suggesties welkom.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Ik heb 1x het verschil gehoord en dat was met een MIT kabel ,deze kabel heb ik later de deur uitgedaan vanwege de slechte verbinding  shutup puke


De bovenste kabel is een IT KX80 ,de kabel met de vieze soldeer verbinding en de weerstand die voor het pennetje zit is de MIT ,de MIT heeft bovendien nog een kastje aan de kabel waarin een condensator+spoeltje verwerkt zit .

Dit was trouwens niet de laatste keer dat ik zulke slechte afwerking cq verbinding van MIT gezien heb ,Maurice kan daar ook wat over vertellen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 10, 2012, 08:27:32
Ik heb 1x het verschil gehoord en dat was met een MIT kabel ,deze kabel heb ik later de deur uitgedaan vanwege de slechte verbinding  shutup puke


De bovenste kabel is een IT KX80 ,de kabel met de vieze soldeer verbinding en de weerstand die voor het pennetje zit is de MIT ,de MIT heeft bovendien nog een kastje aan de kabel waarin een condensator+spoeltje verwerkt zit .

Dit was trouwens niet de laatste keer dat ik zulke slechte afwerking cq verbinding van MIT gezien heb ,Maurice kan daar ook wat over vertellen .

Had mijn soldeer gebrabbel kunnen zijn  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Het plugje zelf is ook van een beroerde kwaliteit ,de kabel daarboven koste 1/3 vd MIT en zie het verschil .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 10, 2012, 08:40:01
Het plugje zelf is ook van een beroerde kwaliteit ,de kabel daarboven koste 1/3 vd MIT en zie het verschil .

Heb net geleerd op een ander forum om met de oren te luisteren en niet met de ogen  clown1



ziet er inderdaad beroerd uit


is die MIT made in USA ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.