De set van Kathan

Gestart door Kathan, januari 07, 2012, 12:59:59

Vorige topic - Volgende topic

Kathan

Uit dankbaarheid voor jullie goede raad zet ik hier mijn prulletjes even neer:

als hart van mijn installatie heb ik een Marantz sr6004 staan. Ik heb voor deze gekozen om een beetje op het budget te bezuinigen. Ook had ik de extraatjes van de 6005 en 6006 niet echt nodig.

De Marantz stuurt een stel magnats aan. Als fronts heb ik de Vector 207 die vrij groot zijn voor in mijn slaapkamer van nog geen 4 op 4. Maar ik ben zeer tevreden met het geluid dat hier uitkomt !! Diepe bassen en het hoog gaat niet overheersen (wat ik persoonlijk het aangenaamste vind). Verder heb ik als center de Vector 213 die een tijd gediend heeft als stereo-speaker. Ook deze voldoet ruim aan mijn verwachtingen. Als rearspeaker/surroundspeaker/of hoe je het ook wilt noemen, heb ik de vectors 201. Deze waren dan weer eerder teleurstellend. Het geluid komt hier wel helder uit, maar de lage tonen komen bij deze speakers niet tot hun recht. Vandaar ook dat ik de 213 mee gebruikte bij de tijdelijke stereo installatie (ik moest iets langer wachten op mijn zuiltjes).

De dvd/hardeschijf speler is een medion life p70007. Die voldoet waarvoor hij dient. Ik heb deze met een HDMI-kabel aangesloten op de Marantz.

Over de tv kan ik niet veel kwijt. Dit is momenteel nog een oude crt-bak. Maar deze zal dit jaar ergens plaats maken voor een philips/LG/samsung van 32 of 40 inch (daar ben ik nog niet volledig uit).

Foto's komen later nog, eerst de boel hier een beetje op orde brengen.

Bij deze wil ik iedereen nog bedanken die mij aan dit heerlijke setje heeft geholpen.  notworthy

cz79

KLinkt leuk en we kijken uit naar de foto's (zijn we dol op hier).
Als je twijfelt tussen een 32 en een 40 inch TV, is 37" dan geen mooie tussenweg?

still life

naah..

Citaat van: joep op januari 06, 2012, 17:08:10

LG unveils 84-inch 'ultra definition' 4K TV it's bringing to CES 2012.

:-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Ik ben zojuist bij iemand geweest en hij heeft een Panasonic Viega 60 inch, ook dat is best een redelijk acceptabele grootte  pompom.......kom ik aan met mijn 37  nopompominch

Kathan

Citaat van: cz79 op januari 07, 2012, 13:25:51
KLinkt leuk en we kijken uit naar de foto's (zijn we dol op hier).
Als je twijfelt tussen een 32 en een 40 inch TV, is 37" dan geen mooie tussenweg?

Uiteraard zit die mogelijkheid er ook tussen. Helaas is de tv-jungle zo groot dat ik gewoon niet weet welke tv te kiezen. Dus momenteel kijk ik de aap nog uit de boom. En misschien is er binnenkort wel een interessante aanbieding... (helaas speelt het budget ook nog altijd een rol  violent1)

@ Still life: Hopelijk valt mijn hoofd er niet af als ik teveel heen en weer ga om de ondertiteling te lezen ;-)

Marantz 81

WilliamB

Hallo Kathan,leuke SET.
We wachten op jou foto`s  pompom

Veel luister en kijk plezier  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: wbrands op januari 07, 2012, 23:51:10
Hallo Kathan,leuke SET.
We wachten op jou foto`s  pompom

Veel luister en kijk plezier  HB
:yes: redface byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Kathan

Citaat van: Marantz 81 op januari 07, 2012, 23:34:33
KLIKKIE   byebye

da's inderdaad een mooie aanbieding en rond mijn budget ;-)
Het lastige is nu dat ze hier in Belgie van die eco-cheques uitdelen waar ik geen *** aan heb. Daarom dacht ik om met die cheques een tv aan te schaffen. Maar ik betwijfel of ze die in nederland ook aanvaarden  nopompom

Ook heb ik bij die philipsen een beetje schrik voor de snellere beelden. Bij sommige vrienden die zo'n philips tv hebben gaat het dan vervagen. En daar zou ik me wel enorm aan irriteren.... dan heb ik liever iets minder helder beeld. Heeft iemand hier ervaring mee?

Totofan

Wat ik begrepen heb van een kennis is dat het einde van deze maand weer BTW korting op tv's  bij de Media Markt,
misschien is dat ook wat.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

bas focal marantz

Hoi , neem je tv niet te groot is namelijk zeer vervelend kijken .
Groter is niet altijd beter , ga rusig een tijdje kijken bij iemand met een beetje vergelijkbare situatie als jouw , afstand tot tv en tv grote speelt een belangrijke rol voor ontspannend tv kijken .

Marvin

Tja, zoveel mensen zoveel meningen.
Als je het mij vraagt kan een tv niet groot genoeg zijn.
42" op 2,5 meter hier en het kijkt heerlijk, één druk op de knop en ik kijk naar 120"...
Heerlijk.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Citaat van: marvin op januari 10, 2012, 17:10:05
42" op 2,5 meter hier en het kijkt heerlijk, één druk op de knop en ik kijk naar 120"...
Heerlijk.
Je verward je tv met de sluisdeuren !!   clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 10, 2012, 17:55:17
Citaat van: marvin op januari 10, 2012, 17:10:05
Heerlijk.
Je verward je tv met de sluisdeuren !!   clown1

Volgens mij heeft hij als screensaver een paar open en dicht gaande sluisdeuren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject