Heren ik ben terug, deze droevige dinsdagmiddag heeft een hele speciale wending gekregen.
Na 2 dagen mailverkeer met de verder niet nader te noemen winkel om de interesses en intenties duidelijk te maken, heb ik vanochtend mijn apperatuur, speakers, bekabeling en cd's ingepakt, heb ik geld gepint en ben ik vertrokken. Na 40minuten rijden kwam ik aan op een industriegebied waar de winkel zich bevond.
Ik had me erg verheugd op de ervaring, maar HELAAS. het was zogezegt tegen het beleid om apperatuur van klanten op te stellen en te vergelijken met inruilapperatuur. daarvoor waren de marges te klein. Op mijn reactie dat ik dat vreemd vond kreeg ik te horen; "dat mag u vinden, wij doen dit gewoon niet".
Nou, ik heb de man bedankt, een gelukkig nieuwjaar gewenst, en ben zonder de driades, of de PM8200 een kans te geven de winkel uitgelopen.
Wat deed dit enorme afbreuk aan mijn verwachting en wat was ik teleurgesteld
Om de dag tog iets minder regenachtig (let op de woordspeling) te maken, ben ik vervolgens naar Boon in krommenie gereden bij mij in de buurd. En bij deze zeer vriendelijke meneer heb ik, onder het genot van een kopje koffie, op mijn eigen apperatuur geluisterd naar de Totem Arro en de Totem Rainmaker (valt ie
) Wat een heerlijke luidsprekers, vooral de rainmaker heeft een zeer goede indruk achter gelaten! De Arro is heel mooi, maar ook wat magerder dan de rainmaker. Bijde zijn speakers waar ik uren naar kan luisteren.
Deze speakers hebben echter wel de tekortkomingen van mijn marantzjes laten horen, toen de luidsprekers nog even op een 3000,- cambridge setje werden aangesloten. Wat een diepte, detail en plaatsing laten de rainmakers dan zien! Mijn OSE set klinkt in verhouding wat vlak. (iets dat ik had gehoopt verbeterd zou zijn met de PM8200).
Na 1,5 uur lekker te hebben geluisterd heb ik de beste man bedankt voor de koffie en de uitstekende service! en ben ik, toch enigszins tevreden, met geld in de zak, naar huis teruggekeerd.