CD11LE vs. CD12LE

Gestart door i2Paq, december 28, 2011, 18:55:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

i2Paq


Ik zit serieus te kijken naar 1 van deze 2 spelers.

Beide hebben mijn hart gestolen maar qua uiterlijk wint de CD12LE.

Nu zou ik graag de voors en tegens van beide willen weten, wat ik echter zo lees is de CD12LE de meest geroemde.
Financieel zijn beide binnen bereik dankzij een meevaller.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Whisper.nl

Als je in de buurt bent kun je een keer de Marantz CD11LE komen luisteren.

De 12LE ken ik niet.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

De CD11LE is een hele  :kwijl: :kwijl: :kwijl: speler, weet ik uit ervaring en uit betrouwbare bron!

JohnWx

maakt niet uit welke



al kijk je er alleen al naar


heerlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Een van de redacteuren van Hi-fi News gebruikt nu NOG STEEDS de CD12 als referentie voor alle cd spelers. Schijnt het meest analoog te klinken van alle cd spelers. Is inmiddels ingehaald qua detail door modernere spelers maar schijnt toch iets te hebben wat de huidige generatie mist.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 28, 2011, 20:42:17
Een van de redacteuren van Hi-fi News gebruikt nu NOG STEEDS de CD12 als referentie voor alle cd spelers. Schijnt het meest analoog te klinken van alle cd spelers. Is inmiddels ingehaald qua detail door modernere spelers maar schijnt toch iets te hebben wat de huidige generatie mist.

ja wat zal dat zijn ? ik denk dat de huidige te schoon/clean zijn misschien
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

#6
Ik zie hier een heel epistel over kunnen opschrijven.

Maar ik kan net zo goed iets over plankton opschrijven. Daar begrijp ik net zo veel van.

Nou vooruit: de fameuze multi bit Dac  van weleer en de digitale filters waren toen ......zie je? geen touw aan vast te knopen.

Ik zeg doen. Kopen of nu meteen bij een van de forumers de CD11LE beluisteren (of wellicht een Metrum NOS DAC ter vergelijk)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

i2Paq

#7
Citaat van: Zoldar op december 28, 2011, 20:58:04
Ik zeg doen. Kopen of nu meteen bij een van de forumers de CD11LE beluisteren (of wellicht een Metrum NOS DAC ter vergelijk)

Dus de CD11LE.

Ik heb even Google geraadpleegd over de Metrum NOS DAC, lovende kritieken en een zeer gunstig prijskaartje.
Zie dat er zelfs een "nieuwere" versie van is, de Octave.
Maar wat doe ik met deze in combinatie met de CD11LE?

Bij de CD12LE kan ik me iets voorstellen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Citaat van: Whisper.nl op december 28, 2011, 19:45:26
Als je in de buurt bent kun je een keer de Marantz CD11LE komen luisteren.

En dat is waar in Nederland?

Citeer
De 12LE ken ik niet.

Groet Whisper.

http://www.dutchaudioclassics.nl/marantz_cd12_cdplayer/
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Zoldar

De metrum gebruikt ,dacht ik, ook non oversampling DACs zoals met dat vroeger ook deed. Correct me if im wrong please. Maar was dat ook niet het geval bij de CD12 met de TDA1541A S1 ?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

#10
Citeer

En dat is waar in Nederland?



Ede

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 28, 2011, 20:58:04
Ik zie hier een heel epistel over kunnen opschrijven.

Maar ik kan net zo goed iets over plankton opschrijven. Daar begrijp ik net zo veel van.

Nou vooruit: de fameuze multi bit Dac  van weleer en de digitale filters waren toen ......zie je? geen touw aan vast te knopen.

Ik zeg doen. Kopen of nu meteen bij een van de forumers de CD11LE beluisteren (of wellicht een Metrum NOS DAC ter vergelijk)

bij fameuze was ik al aan het Googlen wat het betekend  :schater:

en er zit een hheeelllllll groot heb gehalte bij deze spelers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Citaat van: John Wx op december 28, 2011, 21:58:16

en er zit een hheeelllllll groot heb gehalte bij deze spelers

Jazeker, maar ik heb de CD12LE dus gehoord in vergelijk met een CD72MKII aan een PM95 en dat is wel een flink verschil in beleving.

De CD11LE ken ik alleen van plaatjes.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Zoldar

het is een klassieker, als je het mooi vind doen. echt heel bijzonder.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Vind je de CD11le mooi dan komt ook een CD10 in beeld ,die is afgeleid vd CD11le en is toch nog zo'n 100,- goedkoper op het moment ,de kleur kan wel doorslaggevend zijn want de CD11 is enkel in de champagne/gold kleur terwijl de CD10 enkel in het zwart is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)