Nou, ik ben toch overtuigd ondanks dat ik een aanhanger was van het idee dat versterkers opzich allemaal het zelfde klinken, niet dus........
Ik heb vandaag de PM6003 (prima recencies en awards) ontvangen en het is toch een redelijk verschil met wat de Integra DTR 70.2 naar buiten brengt.
Ik begon met de Integra gewoon zijn werkt te laten met de nodige digitale geluids truuks (DSP) via Pre-out naar de 6003, de 6003 laat dan een duidelijk ander geluid horen dan ik gewent ben van de Integra.
Na wat experimenteren met settings ben ik voor de Integra op
Direct uit gekomen, dus zonder enige vorm van DSP of EQ, en de 6003 met een iets lager bas en een iets hoger hoog.
(de bassen wordt verzorgd door 2x REL T3 en 1x REL T7 via high-level, front speakers zijn Infinity Cascade model 9 met twee extra super tweeters)
Geweldig, dit is het inderdaad toch warme geluid wat ik zocht en toch altijd wel hoorde in de Marantz versterkers.
Zoals eerder vermeld heb ik een weekend een 7005 getest, wat niet beviel omdat de Onkyo/Integra lijn nu eenmaal vol zit met elcetronische grappen en grollen die ik direct miste in de 7005.
Wel hoorde ik dat "warme geluid" die ik ook toch wel hoorde met een SR7500 die ik wat langer in bezit had.
Nu dan met mijn huidige opstelling, de Integra DTR 70.2 en de PM6003 heb ik het beste van beide werelden, de electronische truuks van de Integra en het geluid van de PM6003
Ik weet niet of ik het nu echt een warm geluid moet noemen maar het is absoluut een ander geluid dan Integra wat een stuk rouwer en koeler klinkt.
Ik ga nog kijken of Stereo erg veel verschil geeft tov 5.x in Blu-ray want als dat wel mee valt dan ga ik geheel over op stereo en zal ik een set van 2x Infinity Cascade model 9 (de surrounds, ook evt. met super tweeters) te koop hebben met een prima Jamo C 60 Center, de Cascade's nog geen jaar in bezit en de Jamo net een aantal weken. (bij interesse laat het mijn weten svp)
Ik denk dat ik het "licht" gezien heb, mede dankzij Marantz !!!!!! Dit laat ik zo snel mogelijk weten.........