Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

Perfect_audio

Citaat van: CBdicX op december 26, 2011, 12:26:39

Dan gaat de inmeting al niet goed vanaf een aantal jaren terug met de Onkyo 876 met Audyssey XT.
Daarna heb ik de 3007, 708, 3008, Marantz 7005 en nu de Integra 70.2 gebruikt (allen in de zelfde kamer op dezelfde plek).
In alle gevallen vond ik de resultaten niet prettig maar dat zal absoluut aan mijn persoonlijke voorkeur liggen want de meeste gebruikers zweren bij Audyssey.
Gelukkig voor mij is het uit te zetten  :wink:

Tot op heden heb je steeds de consumentenversie van Audyssey gebruikt. Ik denk dat je toe bent aan de Pro-versie om tot een echt tevredenstellend resultaat te komen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op december 26, 2011, 13:28:06

Dan gaat de inmeting al niet goed vanaf een aantal jaren terug met de Onkyo 876 met Audyssey XT.
Daarna heb ik de 3007, 708, 3008, Marantz 7005 en nu de Integra 70.2 gebruikt (allen in de zelfde kamer op dezelfde plek).
In alle gevallen vond ik de resultaten niet prettig maar dat zal absoluut aan mijn persoonlijke voorkeur liggen want de meeste gebruikers zweren bij Audyssey.

Tot op heden heb je steeds de consumentenversie van Audyssey gebruikt. Ik denk dat je toe bent aan de Pro-versie om tot een echt tevredenstellend resultaat te komen.

ron

de consumenten versie moet in principe toch ook al een zeer goed resultaat geven ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: Perfect_audio op december 26, 2011, 13:28:06

ron

Stel dat ik daar interesse in zou hebben, wat kost zo'n pro versie ?
En inderdaad zou ik ook zeggen dat de XT32 versie gewoon zou moeten werken, ook in mijn geval zou het niet een resultaat op moeten leveren dat ik het liever zonder doe (vanuit Audyssey oogpunt gezien dan).
Simpel, ik luister gewoon, staat het mij niet aan dan niet ondanks dat Audyssey de EQ aanpast naar de pieken en dalen in mijn kamer.
Maar nogmaals, ik denk dat het gewoon mijn voorkeur is en dat een Pro versie daar ook niet veel aan zal veranderen, maar daar heb ik uiteraard geen ervaring mee.
En wat houd zo'n pro versie precies in ?

PS. bedankt voor het mee denken  :yes:

CBdicX

Citaat van: John Wx op december 26, 2011, 12:44:20

Dat Audyssey de boel afvlakt is een versimplificatie van wat er daadwerkelijk gebeurt. Wat er werkelijk gebeurt heb ik al vaker beschreven en staat bovendien op mijn website.
Maar in het kort: Audyssey herstelt het signaal tot het referentieniveau, dus zoals de producenten het bedoeld hebben.
Nou is het natuurlijk mogelijk dat je dat niet bevalt en dan kun je het alsnog naar eigen smaak instellen. Net als koffie, de een drinkt het zwart en de ander weer met (veel of weinig) suiker en/of melk.
Maar de basis moet goed zijn anders helpen die smaakmakers ook niet.

En verder is het mogelijk dat de inmeting van Audyssey niet goed is gedaan (auw!). Dan is het resultaat ook niet optimaal.

ron

Volgens mij moet jij bak naar de 5.1 roots met 5 eindbakken en een mooie processor  clown1
[/quote]

Zou toch echt 7.2 moeten worden, dat gebruik ik nu met de 70.2
Ik heb al eens naar MA500 gekeken maar dat wordt een prijzige grap met 9 van de blokken (en waar moet ik die vandaan halen)
En dan de processor nog, welke doet 7.2 en is betaalbaar ?
De Integra koste 1750 euro........

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op december 26, 2011, 13:31:04

de consumenten versie moet in principe toch ook al een zeer goed resultaat geven ?

In principe wel. Maar er kunnen vele factoren zijn die het resultaat negatief beïnvloeden.
Ik heb er vaak over geschreven.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: CBdicX op december 26, 2011, 13:48:53

Stel dat ik daar interesse in zou hebben, wat kost zo'n pro versie ?
Licentie van Audyssey USA: 150 (= aan het apparaat gekoppeld)
Meting door mij: 250
Reiskosten: voor leden van dit forum gratis (Kerstkado)!

En inderdaad zou ik ook zeggen dat de XT32 versie gewoon zou moeten werken, ook in mijn geval zou het niet een resultaat op moeten leveren dat ik het liever zonder doe (vanuit Audyssey oogpunt gezien dan).

Dat is juist, maar ik kan op afstand niet beoordelen wat er fout gaat.

Simpel, ik luister gewoon, staat het mij niet aan dan niet ondanks dat Audyssey de EQ aanpast naar de pieken en dalen in mijn kamer.
Maar nogmaals, ik denk dat het gewoon mijn voorkeur is en dat een Pro versie daar ook niet veel aan zal veranderen, maar daar heb ik uiteraard geen ervaring mee.

Je hebt er geen vertrouwen in en dat kan ik via dit forum ook niet geven. Het enige wat ik heb ervaren heb tot nu toe, is dat niemand het eindresultaat heeft betreurd. Dat geeft mij vertrouwen voor iedere volgende klus.

En wat houd zo'n pro versie precies in ?

Lees a.u.b. even dit: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/index.php/audyssey-in-av-versterkers en download het leaflet.

ron

Maurice

Ik ervaar wel degelijk klankverschillen tussen verschillende versterkers, ook in dezelfde akoestiek op voor de rest gedeelde componenten. De oudere Marantzen hebben in elk geval een warmer middengebied, oftewel een ietwat benadrukt middengebied. Dit is by-design, dus bewust afgeweken van het ideaalbeeld van neutrale versterking.
Ik ervaar de meeste versterkers (en luidsprekers) niet als neutraal, dus het gaat altijd om matching van de verschillende onderdelen uit je set. Zo heb ik ooit een Marantz set op een Mission Freedom (ook warm) en Monster bekabeling (ook warm) enorm beroerd in het middengebied horen klinken, aangezien dit too much was.

Elk merk heeft zo zijn eigen "afstemming". Onkyo heeft ook zo zijn eigen klank, net als Denon en andere merken.
Maar uiteindelijk gaat het erom wat jij mooi vindt in combinatie met de rest van de componenten in jouw specifieke akoestiek.
Audyssey kan een mooi hulpmiddel zijn om je akoestische problemen te verzachten, maar tekortkomingen in je set (naar jouw smaak dus) los je er niet mee op.
Probeer nogmaals je Audyssey goed in te regelen, met mic op oorhoogte op je luisterpositie, volkomen stil (dus geen klokken die tikken, koelkast die kan aanslaan, bel die kan gaan etc. Dan krijg je toch wel een heel mooi plaatje, die in eerste instantie zelfs teruggetrokken kan klinken. Je mist in eerste instantie alle pieken en dalen die door je akoestiek worden veroorzaakt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Sinds wanneer heb jij verstand van Audyssey.... HLP
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Citaat van: WimPeu op december 27, 2011, 20:45:46
Sinds wanneer heb jij verstand van Audyssey.... HLP
Niet, maar ik heb bij de inregeling bij Marco gehoord hoe kritisch dit komt. We hebben toen mijn luidsprekers in zijn set geplaatst en de inregeling opnieuw gedaan.
Tegelijkertijd heb ik gehoord hoe dit het geluidsbeeld corrigeert en hoeveel rustiger en gedetailleerder het beeld werd.
Rev. Maurice

WimPeu

Marco wil helemaal geen rustiger geluidsbeeld... :angel:
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Citaat van: WimPeu op december 27, 2011, 20:50:22
Ook geen bonkende bassen die rond de 50Hz een bult geven.
Het geluidsbeeld moet bij hem juist wel rustig zijn, het gaat erom dat die takkeherrie zo natuurgetrouw je oren staat te teisteren.
Rev. Maurice

WimPeu

lo

Citaat van: Maurice op december 27, 2011, 20:52:39
Het geluidsbeeld moet bij hem juist wel rustig zijn, het gaat erom dat die takkeherrie zo natuurgetrouw je oren staat te teisteren.

:-o :-D :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Citaat van: lo op december 27, 2011, 22:02:10
Citaat van: Maurice op december 27, 2011, 20:52:39

:-o :-D :schater:
:schater:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *