Tapedeck 5420

Gestart door Marantz 1965, december 24, 2011, 10:32:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marantz 1965

Heeft iemand hier ervaringen mee????
Heb er een gekocht namelijk..............................
Positief/negatief de reactie is welkom.


Mvg Jos byebye

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 1965

John bedankt voor de reactie,ken de site al.
Gaat mij meer over persoonlijke ervaring met dit apparaat.
Of het een goed item is of niet?? notworthy

JohnWx

Citaat van: Marantz 1965 op december 24, 2011, 11:16:37
John bedankt voor de reactie,ken de site al.
Gaat mij meer over persoonlijke ervaring met dit apparaat.
Of het een goed item is of niet?? notworthy

Geen idee de cass. ik voor mij een irem uit een ver verleden en wil dat zou houden  :-P


Liever een DCC van Marantz dan  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Leuk tapedeck, heb zelf de 5020 welke nog lekker geluid geeft.

Marantz 1965

Wil hem aansluiten op een 2215B receiver,gewoon tape in/out gebruiken neem ik aan???

Gr.Jos violent1

Paul

Citaat van: Marantz 1965 op december 24, 2011, 12:53:32
Wil hem aansluiten op een 2215B receiver,gewoon tape in/out gebruiken neem ik aan???

Gr.Jos violent1
Als je het deck voor opname / weergave wilt gebruiken wel anders voldoet de aux ingang ook.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Ik heb er een paar gehad  zelfs.  Dit zijn dé decks  van marantz.  het verhaal is zo  dat  marantz als  eenigste merk nog steeds geen cassettedecks  maakte in de jaren 70. ineens  kwamen ze met  deze  decks 5120 5420 5200 5020 5220.

Klinken erg  goed,  vol van sound,  loopwerken telt 2  snaren maar +  counter snaar.  zitten BOM vol.  De koppen spelen letterlijk op alle  soorten tape  goed, zijn punt koppen (gebruikt sony ook).

TIPS:  maak  de  REC schakelaars  binnenin even schoon met  contact, en spuit  het daarna  contact vrij met  lucht.
          kijk  ook even als  het capstan aandruk rolletje mooi  vlak is  en niet bol, ander  krijg je een sliss effect. 
          zijn erg mooi,  beetje  fors  in formaat, mijn favoriet  is 5220 net ff  iets compacter maar  eigenlijk dezelfde  machine. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marantz 1965

Heb hem binnen,ziet er goed uit,maar auto-afslaan en ff spoelen,gaat zwaar!!!
Maar hoe nu aan te sluiten???

Speelt goed af,maar opname geprobeerd wil ik het terughoren op het deck,Niets!!
Heb zoals gezegd de 2215B,die ik wil samen laten werken met het deck.
Graag aansluit schemaatje.......................wil kunnen opnemen en afspelen...

Alvast bedankt  violent1

HAL9000

deck  IN  naar  receiver out
deck out naar  receiver IN  redface
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marantz 1965

Idd het schaamrood op de wangen,was de hele tijd bezig met de tapemonitor,vandaar geen weergave van het opgenomen geluid..................
Maar Jon wat een bakbeest idd deze 5420,ben er wel door gecharmeed.
Is het makkelijk de snaren[3???]te vervangen?

Mvg Jos HB

HAL9000

Citaat van: Marantz 1965 op december 31, 2011, 09:19:19
Idd het schaamrood op de wangen,was de hele tijd bezig met de tapemonitor,vandaar geen weergave van het opgenomen geluid..................
Maar Jon wat een bakbeest idd deze 5420,ben er wel door gecharmeed.
Is het makkelijk de snaren[3???]te vervangen?

Mvg Jos HB

Jos,  ja hoor.  zitten er maar 2.  1 capstan snaar  lang vierkant  en een  FF spoel snaar klein vierkant.
Waren destijds  dé duurste  deck in omloop.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marantz 1965

Heb net setje riempjes besteld en kapstan wieltje..........
Via bovenkant of onderkant Jon??? violent1

HAL9000

Onderkant  is alles te bereiken,  Misschien counter niet.   Heb wel  engelen geduld bij u  want  ze  zijn krapjes  gebouwd.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

verho035

heb zelf ook een gereviseerde 5420 speelt perfect alles wat je afspeelt klinkt goed het is wel een groot ding maar het heeft wel wat.