Waarschuwing: geotags in foto's

Gestart door pameijer, december 22, 2011, 12:25:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Dag forumleden,

Graag wil ik iedereen er op wijzen dat veel foto's die geplaatst worden voorzien zijn van zgn. geotags, oftewel in de metadata van de foto (exif) staan de geografische coördinaten waar deze foto genomen is. Dit geldt met name voor moderne camera's met GPS en - belangrijker! - voor bijna alle smartphones zoals de iPhone. 

Als minder nette medeburger kun je dus prima zien waar al die mooie net aangeschafte en peperdure hifi-apparatuur staat en daar je voordeel uit halen! Ik wil iedereen er dan ook graag op wijzen dat het verstandig is om met een programma als IrfanView te checken of er geodata in de exifgegevens staan en zo ja, deze te verwijderen voordat je ze uploadt naar het internet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Citaat van: pameijer op december 22, 2011, 12:25:27
Dag forumleden,

Graag wil ik iedereen er op wijzen dat veel foto's die geplaatst worden voorzien zijn van zgn. geotags, oftewel in de metadata van de foto (exif) staan de geografische coördinaten waar deze foto genomen is. Dit geldt met name voor moderne camera's met GPS en - belangrijker! - voor bijna alle smartphones zoals de iPhone. 

Als minder nette medeburger kun je dus prima zien waar al die mooie net aangeschafte en peperdure hifi-apparatuur staat en daar je voordeel uit halen! Ik wil iedereen er dan ook graag op wijzen dat het verstandig is om met een programma als IrfanView te checken of er geodata in de exifgegevens staan en zo ja, deze te verwijderen voordat je ze uploadt naar het internet.
Dank je voor deze waarschuwing, daar zelf nooit bij stil gestaan. Echter zet ik de foto`s eerst op "Mijn Album" en vandaar plaats ik een linkje naar een site. Speelt het dan nog?


Sander.

Marvin

Die gekke IPhone lijkt de CIA wel, je kan het wel allemaal uit zetten. Is even wat gedonder, ook in tapatalk zitten opties die je uit kan (moet) zetten. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat die van mij dat niet meer doet. In het begin zette hij, of zei, er zelfs een pagina grootte landkaart bij met m'n locatie.

Zoals ik al zei, gekke IPhone.....
:-D



Paul

Daarom maak ik m,n foto,s hiermee, hoef je niks aan of uit te zetten.  :-D :roll:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pameijer

Citaat van: xander32 op december 22, 2011, 12:51:31
Dank je voor deze waarschuwing, daar zelf nooit bij stil gestaan. Echter zet ik de foto`s eerst op "Mijn Album" en vandaar plaats ik een linkje naar een site. Speelt het dan nog?

Ja. De tags staan in het fotobestand, als je die kunt downloaden kun je ze bekijken.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Citaat van: Paul op december 22, 2011, 13:05:11
Daarom maak ik m,n foto,s hiermee, hoef je niks aan of uit te zetten.  :-D :roll:

Zeker aan Cor uitgeleend, aangezien het uploaden van zijn foto's wel erg lang duurde...  :-D

Paul

Citaat van: marvin op december 22, 2011, 14:29:26
Citaat van: Paul op december 22, 2011, 13:05:11
Daarom maak ik m,n foto,s hiermee, hoef je niks aan of uit te zetten.  :-D :roll:

Zeker aan Cor uitgeleend, aangezien het uploaden van zijn foto's wel erg lang duurde...  :-D
Marvin de veiligste manier is gewoon met mijn camera, het werkt als volgt:

1) Foto,s maken
2) Rolletje er uithalen en naar een 1 uurs ontwikkel service brengen
3) Foto,s ophalen
4) Foto,s inscannen en uploaden

Zo deed Cor het toch ook ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

 :-o

Ja ik heb het volgens mij weleens in een oude James Bond film gezien.  :schater:

HAL9000

Iphone heeft veel van dat soort ''leuke''  dingen.   :-o
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op december 22, 2011, 15:26:00
Iphone heeft veel van dat soort ''leuke''  dingen.   :-o
Steve Jobs weet nu nog alles van je.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

Citaat van: Paul op december 22, 2011, 15:37:58
Citaat van: HAL9000 op december 22, 2011, 15:26:00
Iphone heeft veel van dat soort ''leuke''  dingen.   :-o
Steve Jobs weet nu nog alles van je.

Dat lijkt me heel erg sterk. r.i.p.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

joep

Heb een hoop gedonder met FTMSC op mijn iPhone. Pure diefstal. Wie heeft de oplossing?

pameijer

Citaat van: joep op december 22, 2011, 19:52:26
Heb een hoop gedonder met FTMSC op mijn iPhone. Pure diefstal. Wie heeft de oplossing?
Wat is FTMSC? Fuck The Manual SCumback?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: pameijer op december 22, 2011, 20:22:23
Citaat van: joep op december 22, 2011, 19:52:26
Heb een hoop gedonder met FTMSC op mijn iPhone. Pure diefstal. Wie heeft de oplossing?
Wat is FTMSC? vogeltjesdans The Manual SCumback?

Huh? Vogeltjesdans  :-o :-o :-o Gaan we opeens beschaafd doen hier?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

#14
Citaat van: Paul op december 22, 2011, 15:03:39
Citaat van: marvin op december 22, 2011, 14:29:26
Citaat van: Paul op december 22, 2011, 13:05:11
Daarom maak ik m,n foto,s hiermee, hoef je niks aan of uit te zetten.  :-D :roll:

Zeker aan Cor uitgeleend, aangezien het uploaden van zijn foto's wel erg lang duurde...  :-D
Marvin de veiligste manier is gewoon met mijn camera, het werkt als volgt:

1) Foto,s maken
2) Rolletje er uithalen en naar een 1 uurs ontwikkel service brengen
3) Foto,s ophalen
4) Foto,s inscannen en uploaden

Zo deed Cor het toch ook ?
:yes:!!! Althans met met stevige bijstand van Janver notworthy en John notworthy. clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *