Welke versterking voor muziek?

Gestart door Zoldar, december 05, 2011, 18:29:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Geintegreerde versterker, HT-versterker, VV/EV combi, Buizen zegt u het maar

HT-versterker, je kunt veel bereiken met room correction en het zijn gewoon goede versterkers
0 (0%)
Geintegreerde versterker, transistor, prima oplossing met de focus alleen op muziek, minder poespas is ook minder vervorming
17 (58.6%)
Geintegreerde versterker, buizen, de muzikaliteit en openheid in het midden wegen voor mij zwaarder dan mega-bass
2 (6.9%)
Voor- en Eindversterker, alles scheiden, meer flexibiliteit en meer kwaliteit, de eindbaas in versterking
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 29

mountainbiker

Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 20:35:21
Citaat van: mountainbiker op december 06, 2011, 19:03:04Tsja het is me wel weer een discussie en wat is de "waarheid".Roomcorrectie ik weet het niet hoor. Was niet van plan daar geld aan te spenderen.Verschil in geluid van versterkers? Ik heb er drie staan en heb daarmee de volgende ervaringen in combinatie met speakers.Bij de Denon pma 300v heb ik het idee dat hij kwa volume meer geluid produceerd naarmate hij warmer word.De volumeknop draai ik na verloop van tijd ook altijd iets terug!! Op de Wharfedale speakers met een impedantie van 6 ohm klinkt hij,vind ik tenminste, bagger terwijl ik hem op de Missions van 8 ohm super vind klinken.Op die speakers van 20 jarige oud klinkt alles trouwens goed volgens mij .Ook een keer een tweedehands Onkyo tx900 recievertje op aangesloten was ook ok. De Marantz pm 35 anniversery edition vind ik bijvoorbeeld iets helderder klinken dan mijn pm40 terwijl het wattage wel iets lager ligt.
jij bent ook nog eens een muziek liefhebber heb ik het idee dat een versterker anders klinkt met andere speakers snap ik gelukkig :-P dit blijven altijd "ik hoor het wel ik hoor het niet" discussies en vind dat gegeven zeer interessant niet of het wel of niet zo is maar de overtuiging wel of niet :yes:
Muziekliefhebber? Ja dat kun je wel stellen maar dan wel van het niet "gangbare".Amon Tobin,Jimi Tenor,The young gods,Los Planetas etc en andere minder bekende en gewaardeerde artiesten van over de hele wereld die geen standaard 4 kwartsmaatje (moneybeat) produceren.Verbazingwekkend trouwens soms om te constateren dat de kwaliteit van de opnames en composities soms zeer goed zijn van deze minder bekende maar vaak briljante artiesten.Om even weer on topic te gaan.Het is kwestie van uitzoeken wat bij je past omdat er inderdaad geen echt "referentiepunt"is hoe en wat zoals eerder vermeld door iemand in deze topic.De mogelijkheden en combinaties bronnen/versterker/speaker(s) zijn bijna onbeperkt.Sommige mensen gebruiken mono-blocks,andere weer integrated amps of buizen.Ik gebruik 3 integrated versterkers voor 2 speakerparen stereo.Home theater en surround of hoe het allemaal mag heten is aan mijn voordeur voorbij gegaan en ik vind het wel best. De wharfedale's zijn inmiddels aangesloten op de 2 Marantzen en de Denon op de Missions.De Reflexxions heb ik verkocht omdat het lage lompe gestamp me begon te irriteren en ik geen zin had om aan knoppen te moeten blijven draaien om dit te corrigeren.Ben een beetje op de Engelse tour gegaan en bevalt me uitstekend.Mijn belangrijkste uitgangspunt is dat ik geen kapitalen ga spenderen aan allerlei "verbeteringen op detailniveau" die ik op 41 jarige leeftijd waarschijnlijk toch niet meer fatsoenlijk kan waarnemen en ga gewoon voor de muziek.Voor een paar elco's of transitors wil ik nog wel een keer een paar euro en wat tijd voor montage er tegen aangooien als ze werkelijk aan het einde van hun latijn zijn.Binnenkort moet ik een brute old skool Onkyo versterker van mijn broer voorzien van nieuwe elco's en na kijken en ook een maat van mij heeft een Marantz pm45 die voorzien moet worden van nieuwe elco;s en ook effe nagegeken worden. Leuk bezigheid voor de winterdag zullen we maar zeggen
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op december 06, 2011, 22:16:54
Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 20:35:21
Citaat van: mountainbiker op december 06, 2011, 19:03:04Tsja het is me wel weer een discussie en wat is de "waarheid".Roomcorrectie ik weet het niet hoor. Was niet van plan daar geld aan te spenderen.Verschil in geluid van versterkers? Ik heb er drie staan en heb daarmee de volgende ervaringen in combinatie met speakers.Bij de Denon pma 300v heb ik het idee dat hij kwa volume meer geluid produceerd naarmate hij warmer word.De volumeknop draai ik na verloop van tijd ook altijd iets terug!! Op de Wharfedale speakers met een impedantie van 6 ohm klinkt hij,vind ik tenminste, bagger terwijl ik hem op de Missions van 8 ohm super vind klinken.Op die speakers van 20 jarige oud klinkt alles trouwens goed volgens mij .Ook een keer een tweedehands Onkyo tx900 recievertje op aangesloten was ook ok. De Marantz pm 35 anniversery edition vind ik bijvoorbeeld iets helderder klinken dan mijn pm40 terwijl het wattage wel iets lager ligt.
jij bent ook nog eens een muziek liefhebber heb ik het idee dat een versterker anders klinkt met andere speakers snap ik gelukkig :-P dit blijven altijd "ik hoor het wel ik hoor het niet" discussies en vind dat gegeven zeer interessant niet of het wel of niet zo is maar de overtuiging wel of niet :yes:
Muziekliefhebber? Ja dat kun je wel stellen maar dan wel van het niet "gangbare".Amon Tobin,Jimi Tenor,The young gods,Los Planetas etc en andere minder bekende en gewaardeerde artiesten van over de hele wereld die geen standaard 4 kwartsmaatje (moneybeat) produceren.Verbazingwekkend trouwens soms om te constateren dat de kwaliteit van de opnames en composities soms zeer goed zijn van deze minder bekende maar vaak briljante artiesten.Om even weer on topic te gaan.Het is kwestie van uitzoeken wat bij je past omdat er inderdaad geen echt "referentiepunt"is hoe en wat zoals eerder vermeld door iemand in deze topic.De mogelijkheden en combinaties bronnen/versterker/speaker(s) zijn bijna onbeperkt.Sommige mensen gebruiken mono-blocks,andere weer integrated amps of buizen.Ik gebruik 3 integrated versterkers voor 2 speakerparen stereo.Home theater en surround of hoe het allemaal mag heten is aan mijn voordeur voorbij gegaan en ik vind het wel best. De wharfedale's zijn inmiddels aangesloten op de 2 Marantzen en de Denon op de Missions.De Reflexxions heb ik verkocht omdat het lage lompe gestamp me begon te irriteren en ik geen zin had om aan knoppen te moeten blijven draaien om dit te corrigeren.Ben een beetje op de Engelse tour gegaan en bevalt me uitstekend.Mijn belangrijkste uitgangspunt is dat ik geen kapitalen ga spenderen aan allerlei "verbeteringen op detailniveau" die ik op 41 jarige leeftijd waarschijnlijk toch niet meer fatsoenlijk kan waarnemen en ga gewoon voor de muziek.Voor een paar elco's of transitors wil ik nog wel een keer een paar euro en wat tijd voor montage er tegen aangooien als ze werkelijk aan het einde van hun latijn zijn.Binnenkort moet ik een brute old skool Onkyo versterker van mijn broer voorzien van nieuwe elco's en na kijken en ook een maat van mij heeft een Marantz pm45 die voorzien moet worden van nieuwe elco;s en ook effe nagegeken worden. Leuk bezigheid voor de winterdag zullen we maar zeggen

notworthy

ik ben 42 dus voor mij zit het er dan helemaal niet meer in  :cry:

leuk om te lezen hoeveel plezier je hebt en andere helpt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op december 06, 2011, 22:13:56
Hey de welbekende Sony waarmee je alles weet  :-D
De Sony is een stereo versterker  :wink: ,ik zorg voor een cheap ass Onkyo HT receiver  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: marvin op december 06, 2011, 22:16:02
Citaat van: Marco op december 06, 2011, 22:04:13
Heeft iemand trouwens nog de link naar Hypex Ncore gezien en het artikel gelezen ?
Ja.
En wat vind je daar van ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Dat weet ik Marco ,was ook cynisch bedoelt vanwege de hele ophef betreffende het vergelijk toen

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

#51
Citaat van: Marco op december 06, 2011, 21:49:45
Citaat van: joep op december 06, 2011, 19:36:35
Een HT-versterker is niet gemaakt om naar muziek te luisteren. Het kan wel. Maar de muziek kwaliteit vergelijken tussen een stereo en een HT-versterker is natuurlijk niet eerlijk. Maak eerst de keuze tussen stereo en HT en ga dan voor een versterker shoppen.
Iedere geluidsdrager is gemaakt om naar muziek te kunnen luisteren ,dus waar jij die onzin vandaan haalt is mij een compleet raadsel  :-o

Ik wil je uitnodigen voor een versterker vergelijk,kijk onderstaande link er maar even op na :
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22725.0

Het vergelijk heb ik allang gedaan en ik moet zeggen dat  het verschil enorm is. Hoewel ik vroeger een goede HT set had met de SR-14 moet ik toch zeggen dat het verschil zo groot is dat ik graag het viervoudige wilde investeren om het verschil in huis te halen. Net zoals je een boot gebruikt om te varen en een vliegtuig om te vliegen. Is het net zo rottig om op een stereo set HT te willen beluisteren als het is om op een HT set stereo te willen beluisteren. Maar als jij denkt dat je moet varen met een vliegtuig en vliegen in een boot dan kan ik alleen maar zeggen dat jij degene bent die onzin verkoopt en waarschijnlijk gewoon nooit die kwaliteits spullen langdurig in je bezit hebt gehad zodat je een gedegen mening hebt kunnen vormen. Ik zou dan ook als ik jou was en in de gelegenheid bent om naar een goede HT-set en een goede stereo set te gaan luisteren het zeker doen. Dan is het voor jou echt geen compleet raadsel meer maar zo klaar als een klontje.

TurboMarco

Joep....Joep toch  :no: ,wat voor een onzinige vergelijkingen maak je  :schater:

Ik weet niet wat je gebruikt maar jouw betoog slaat echt helemaal nergens op .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Citaat van: Marco op december 06, 2011, 22:42:08
Welk vergelijk bedoel je ?

Ow ja dat weet je toch nog wel tijdje terug ,hele discussie met het gouden oortjes  clown1 team

Marantz 81

Maar begint volgens mij weer erg Offtopic te gaan hier  nonono

Zoldar vroeg om welke versterking voor Muziek  byebye

TurboMarco

O je bedoelt de Kanzy vs Sony  :schater:

Over de manier van het vergelijken zijn de meningen over verdeelt ,ik ben van mening dat de luisteraars zich hebben laten beinvloeden door wat het oog ziet en de gedachte daarvan dat er sprake is van vooroordelen maken een dergelijke testopzet zinloos .
De testopzet zoals het andere kamp voorstelde vind ik de betere manier ,maar daar ging Fritz niet op in .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op december 06, 2011, 22:59:49
Maar begint volgens mij weer erg Offtopic te gaan hier  nonono

Zoldar vroeg om welke versterking voor Muziek  byebye
Off topic ? ....nee hoor want we hebben het nog steeds over versterking en muziek ,echter er zijn wat stelling geponeerd die simpelweg vragen oproepen en om een discussie vragen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zweef

Ooit heb ik, toen de SC/SM80 naar de eeuwige jachtvelden ging een Denon surroundreceiver met multispeler gekocht, en in eerste instantie op de KEF's aangesloten. Klonk voor geen meter, later een set surroundspeakers van Mission geprobeerd. Tot mijn lief heel liefjes meldde dat ze de surround set rommel vond, de KEF's weer van zolder in de kamer wilde hebben, en of ik maar weer normaal wilde doen.

Alles er uit gepleurd, de CD72t en PM7200 er in en van mijn lief mogen de KEF's nooit meer weg.
Stoc:  Marantz NR1506, PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit:CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM80

Marantz 81

Citaat van: Marco op december 06, 2011, 23:06:53
Citaat van: Marantz 81 op december 06, 2011, 22:59:49
Maar begint volgens mij weer erg Offtopic te gaan hier  nonono

Zoldar vroeg om welke versterking voor Muziek  byebye
Off topic ? ....nee hoor want we hebben het nog steeds over versterking en muziek ,echter er zijn wat stelling geponeerd die simpelweg vragen oproepen en om een discussie vragen .
Is ook niks mis met de discussie maar weer een wellus nietus verhaal over het verschil tussen HT stereo weergave en stereo set weergave daarover zijn de meningen nogal verdeeld en kun je eindeloos over blijven discuseren omdat hierin persoonlijke smaak en ervaring komt kijken

[/quote]
Citaat van: Marco op december 06, 2011, 23:03:48
O je bedoelt de Kanzy vs Sony  :schater:

Over de manier van het vergelijken zijn de meningen over verdeelt ,ik ben van mening dat de luisteraars zich hebben laten beinvloeden door wat het oog ziet en de gedachte daarvan dat er sprake is van vooroordelen maken een dergelijke testopzet zinloos .
De testopzet zoals het andere kamp voorstelde vind ik de betere manier ,maar daar ging Fritz niet op in .

Dat weet ik is ook teleurstellend vindt ik  :-)

Ik heb een stereo Integrated Amp gestemd ,omdat ik genoeg gelezen heb zoals zoldar het ervaart om muzie te luisteren en in zijn geval is een buizen amp misshien nog wel de betere maar daar heb ik zelf geen ervaring mee alleen over gelezen  byebye

Marvin

Citaat van: Marco op december 06, 2011, 22:37:56
Citaat van: marvin op december 06, 2011, 22:16:02
Citaat van: Marco op december 06, 2011, 22:04:13
Heeft iemand trouwens nog de link naar Hypex Ncore gezien en het artikel gelezen ?
Ja.
En wat vind je daar van ?

Zal zeker een leuk ding zijn, veel te goedkoop natuurlijk.
Maar Hypex kennende meer dan voldoende goed en duur genoeg voor mij.
Die ucd krengen blazen ook aardig...   :wink:

Maar ik ga lekker fietsen met me auto, of vliegeren met me koelkast. (Of hoe vattend mijn bescheiden hobby dan ook wordt samengevat).