Welke versterking voor muziek?

Gestart door Zoldar, december 05, 2011, 18:29:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geintegreerde versterker, HT-versterker, VV/EV combi, Buizen zegt u het maar

HT-versterker, je kunt veel bereiken met room correction en het zijn gewoon goede versterkers
0 (0%)
Geintegreerde versterker, transistor, prima oplossing met de focus alleen op muziek, minder poespas is ook minder vervorming
17 (58.6%)
Geintegreerde versterker, buizen, de muzikaliteit en openheid in het midden wegen voor mij zwaarder dan mega-bass
2 (6.9%)
Voor- en Eindversterker, alles scheiden, meer flexibiliteit en meer kwaliteit, de eindbaas in versterking
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 29

still life

Citaat van: marvin op december 13, 2011, 11:45:00
Ik heb om dezelfde reden als Marco niet gestemd. ;)

stupid

Citaat van: pameijer op december 13, 2011, 10:42:10
Volgens mij hebben sommigen op dit forum dan nog niet gestemd (Still Life, where are you?)!

m.i. een non-discussie & sterk gekleurde poll..

goed geluid kan met alle gegeven opties, hoe efficiënt je dat kunt bekomen is een veel leukere vraag..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Marco en Marvin. tekst aangepast. Als er iemand de vlag van de HT hoog moet houden zijn jullie het wel.

hoe meer poespas hoe meer vervorming komt bij mij vandaan. -> Mijn Yamaha HT is minder transparant en detailrijk dan de stereo amp. Dat is geen waarde oordeel maar gewoon een feit. Of je al dat extra detail mooi vind is een tweede.

Dat kun je de Yamaha volgens mij moeilijk kwalijk nemen. Er hangt aan haar achterzijde (vreemde woordkeuze) zo veel rommel dat dat niet zo verwonderlijk is. Een oude gare vhs video recorder, een Wii, een PS3, een UPC box, een blu-ray spelert met 6.1 analoge uitgangen, een subwoofer, 3 speakers, een EV. En dat allemaal op dezelfde stekkerdoos als de TV, router en weet ik veel allemaal. Die yamaha is de geluidsh##%r van het huis en ik ben er niet lief voor.

De graaf aan de andere kant krijgt zijn eigen rack, stopcontact en duld niet meer dan een platenspeler en DAC aan de gebalanceerde uitgangen.

En dat klinkt anders ja.......

En laten we het prijschverschil factor 5-6 niet vergeten. Die HT doet 5 keer zo veel funkties voor 5-6 keer de kosten. Het zou een pas een even-fight  zijn als ik hier een HT reciever in het rek zou zetten van het kaliber Integra of pioneer susano. Mischien piep ik dan wel anders.





Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Nieuw koste die van mij €3500,-



Zoldar

Cool. Welke?

Poll is wat mij betreft geen waarde oordeel. Want in audio heeft niemand gelijk en iedereen gelijk. Maar ik was wel benieuwd naar de verhouding getalsmatig en de argumenten en ervaringen.

Voor mij is de room correction iets geheel nieuws wat je als stereo amp (bijna) nooit tot je beschikking hebt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Ik ben nog steeds (voor mijn doen al lang >1 jaar) zeer tevreden met mijn Thule voor -en eindversterker, Power, detail en dynamiek zijn perfect.

Marvin

Ik heb geen room correction, bij mij gelukkig ook niet echt nodig. Al zal het ook bij mij best een meerwaarde kunnen zijn.
Daar ben ik van overtuigd.
Ik heb een Marantz sr 9300.



Zoldar

Mooi. Dat zie niet vaak HDCD decoding. Het schijnt dat er redelijk wat HDCDs in omloop zijn waar het niet eens op het doosje staat. Geeft het display aan wanneer er HDCD decoding wordt toegepast?

Ik heb hier een CD van de dire straits die in HDCD gecodeert. Altijd afgevraagd hoe dat klinkt.


HDCD encodes the equivalent of 20 bits worth of data in a 16-bit digital audio signal by using custom dithering, audio filters, and some reversible amplitude and gain encoding; Peak Extend, which is a reversible soft limiter and Low Level Range Extend, which is a reversible gain on low-level signals. There is thus a benefit at the expense of a very minor increase in noise.[2][3]
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Het enige wat deze niet aankan zijn de nieuwe geluidsformaten van bluray.
Behalve dat heb ik nog geen enkele codec gehad waarmee hij geen raad weet.
En alles wordt hier gestreamd, al heet dat geloof ik anders doordat ik het via m'n netwerk stream en niet vanaf internet.

Marvin

#83
Kleine aanvulling is dat ik met m'n pc wél de nieuwe geluidsformaten kan aanbieden aan de receiver.
Via de 7.1 aansluiting dus, maar ik vind het een behoorlijk gedoe om via m'n pc te streamen.
Wat eigenlijk onzin is want het is feitelijk hetzelfde als via m'n mediaspeler, enkel gebruik ik bij de pc een muis.
Daar is ook wel weer wat op te vinden, met m'n Iphone kan ik VLC-mediaplayer bedienen.
Maar met een pc is er mijn inziens veel te veel in te stellen, daarmee kan je het allemaal mooier maken.
Maar helaas kan je daar ook, ongemerkt, slechtere resultaten mee behalen.
Daarbij ben ik niet zo'n held met die toverdozen en gebruik ik hem enkel om te downloaden en als 'mainframe' voor m'n streaming aktiviteiten.
Beetje overkill misschien, maar het is nu eenmaal zo....  :-D


(Spelfout).

Zoldar

hier ook zo iets gehad.

eerst veel via de laptop met asio4all/foobar naar een usb bridge naar de DAC. De bestanden staan dan op de NAS en de laptop als "speler"

daar kun je je helmaal op uitleven dat computer audiophile. daar is het leven te kort voor mi. bovendien staat dan toch weer een laptop takke herrie te maken met zijn fan terwijl je tot 0,0000001 achter de komma bit perfect data eruit probeerdt te krijgen.

nee geef mij maar gewoon een streamert zoals de SB. werkt prima en haalt net zo mooi alles van de NAS.

HDCD heb ik hier niet. DTS MA en DD THD worden in de Panasonic gedecodeert en analoog geexporteerd naar de HT. Dit was voor mij een prijsgunstige oplossing. Zo kan de Yamaha nog een tijdje mee. voor een blu-ray spelert van ong 200 euro heeft de pana dmp 85 nog wel een dedicated line out boardje met ini mini audiophile componenten. Was een hele verebetering tov de oude sony bl speler.

als je een mooie 7,1 analoog out speler zoekt is de phillips 9600 een dijk van een speler. ringkerntrafo en gewoon mooie full size line out uitgangen. Heb een spaanse test gelezen waar ze ook alle spelers uit elkaar halen en dit was qua geluid verreweg het beste. ook tov duurdere marantz (helemaal leeg van binnen). dark horse als je het mij vraagt.

ben verder gegaan op het stereo pad maar als ik weer wat meer in HT zou besteden zou ik het wel weten.

http://audiovision.de/Test-Archiv/Tests/2010/12/Test-Philips-BDP-9600-3D-Blu-ray-Player-fuer-750-Euro
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Zo'n speler heb je enkel wat aan wanneer je schijfjes in je bezit hebt, ik weiger BR-schijfjes te kopen.  :-o

Zoldar

dat moet je mij maar eens bijbrengen  :yes:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden