Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

joep

Ja het neemt inmiddels epidemische vormen aan.
Bij mij is het duidelijk ongeneesbaar gebleken.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 20, 2013, 18:28:31
hoe zit het dan met mensen die een week lang 2 kabels/versterkers/ vergelijkt en consistent tot dezelfde verschillen komen?

als je na 7 sec zomaar alles weer vergeten bent zou je dus elke keer - ad random - een andere ervaring hebben, niet?

je zou geen biefstuk van een boterham onderscheiden. of geld die 7 sec geheeugen alleen voor het gehoor?

zo ja, waarom herken ik dan een porsche van 1 km afstand op de nurbrurging en vergis ik me niet? je mag dit turven als je wil. een zes cilinder haal ik eruit. een dikke V8 ook.

de stem van mijn dochter vergeet ik ook niet na 7 sec.

en het geluid van een stereo set ook niet, als er verschil door mij is waar te nemen, vertrouw ik daar op. zeker als ik daarna verschillen meet in response met een microfoon.

Dit gaat over geheugen niet over gehoor dat is alleen maar een zintuig (een middel) het slaat zelf niks op :wink: en we hebben een paar soorten geheugen (levels)

Maar je kan het opzoeken op google of vraag het aan je huisarts of vraag het aan een wetenschapper

Zeg je nou ik hoor op 1 km het verschil tussen een Sauber of een Red Bull dan zeg ik knap, goude oortjes

Bij je dochter of vlees gaan er meer zintuigen mee doen die heb je al een keer gematcht, daarom als wij blind kabels gaan testen haal je nog geen 33% score of tussen versterkers (zie ABx testen op het gehele internet)

Maar als er mensen voor hun gevoel wel een verandering waar nemen is het toch prima, maar is alleen voor diegene, het is ook niet te toetsen/meten dus ja is het waar genomen of denkt diegene dat waar te nemen.

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 20, 2013, 19:03:20
Meestal ben ik binnen 2 seconden al weer vergeten wat mijn vrouw heeft gezegd  :-D

dat heet interesse  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 20, 2013, 18:28:31

als je na 7 sec zomaar alles weer vergeten bent zou je dus elke keer - ad random - een andere ervaring hebben, niet?

je zou geen biefstuk van een boterham onderscheiden. of geld die 7 sec geheeugen alleen voor het gehoor?

zo ja, waarom herken ik dan een porsche van 1 km afstand op de nurbrurging en vergis ik me niet? je mag dit turven als je wil. een zes cilinder haal ik eruit. een dikke V8 ook.

de stem van mijn dochter vergeet ik ook niet na 7 sec.

en het geluid van een stereo set ook niet, als er verschil door mij is waar te nemen, vertrouw ik daar op. zeker als ik daarna verschillen meet in response met een microfoon.

Ik hoop dat je op deze vragen wel zelf het antwoord weet

Pak maar eens je smartphone download db meter of zoiets of een SPL meter en je denkt dat het stil om je heen is maar het is gewoon 25db en schommel de schommel zelfs in een seconde met verschillende decibellen + en -, ik zal je test methode maar niet als erg wetenschappelijk/betrouwbaar beschouwen in een gewone huiskamer dan  :?

cz79

Hier geen dB verschil hoor, steady tussen de 26.3 en de 26.4 dB omgevingsgeluid

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 20, 2013, 20:10:46
Hier geen dB verschil hoor, steady tussen de 26.3 en de 26.4 dB omgevingsgeluid

maar jij hebt ook alles mee  :wink:

cz79

Dat zal dan wel, maar het is niet zo verdreven zoals jij het brengt (althans hier niet)

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 20, 2013, 20:14:52
Dat zal dan wel, maar het is niet zo verdreven zoals jij het brengt (althans hier niet)

nee want stil zou 0db moeten zijn toch

Zoldar

het schommelt hier ook. waar heb je gelezen dat niet schommelt bij mij thuis?

Sams, M. Hari, R., Rif, J. & Knuutila, J. (1993). The human auditory sensory memory trace persists about 10 sec: Neuromagnetic evidence. Journal of Cognitive Neuroscience, 5, 36

dit zou de studie moeten zijn. 10 sec overigens
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 20, 2013, 20:23:05
het schommelt hier ook. waar heb je gelezen dat niet schommelt bij mij thuis?

Sams, M. Hari, R., Rif, J. & Knuutila, J. (1993). The human auditory sensory memory trace persists about 10 sec: Neuromagnetic evidence. Journal of Cognitive Neuroscience, 5, 36

dit zou de studie moeten zijn. 10 sec overigens

Dus kan je niet exact meten  byebye

about = bij de een 7sec. bij de ander mischien wel 12sec.  :-o hoef je niet meer zo te rennen

JohnWx

Ben alleen van mening dat mensen die eventuele verschillen waar nemen "zwaar" kunnen overdrijven en dat komt naar mening door een groot gedeelte van "zicht" oftewel mooi/nieuw/duur/spanning/etc.etc.

en als ik dan meeneem dat het normaal is dat het in een stille woonkamer gemakkelijk 3db kan verschillen

http://www.youtube.com/watch?v=87rGpCUYRIs&feature=youtu.be

JohnWx

en dat word vaak onderschat denk ik

net zoals een discussie op ht forum dat er uit een SR7005/7 geen goede stereo uit zou komen, ik denk omdat veel daar denken hoe duurder hoe beter, bevooroordeling, zonder dat ze een vergelijk hebben gedaan of een test

JohnWx

En als je kijkt hoe mensen in verloop van tijd wisselen van spullen, om te upgraden zou het dus betekenen dat hun set van 3 jaar geleden "slecht" was want er worden zulke sprongen gemaakt, dat ik dan wel is denk  clown1

Maar we zitten gelukkig in CZ79 ze topic met zijn mooie set, meer foto's

JohnWx

Maar wat ik wel verdomd interessant vind of het nu wel of niet waarneembaar is waarom bij de een wel en de ander niet en blind niet en ogen open wel of bij de een heel veel en de ander zegt ja iets met de stem of in het laag

of de een een kabel heeft die "donker" is en de andere die dezelfde kabel "schel" vind of "analytisch" of ?

verwonder mij daarover