Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cz79

Te veel eer  :-D Was weer leuk en wellicht september de dam-to-dam loop weer doen, alleen dan wel ff trainen want 16 km is me even teveel van het goede zonder enige voorbereiding

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Mooie upgrades die Meridian set en die Nordost kabels  hello

cz79

Meridian is een blijvertje. Nordost weet ik nog niet


cz79

Na 80 uur spelen (is al een gebruikte kabel) is het verschil minimaal, misschien iets minder ruimtelijk maar echt overtuigend is het nog niet...dus wellicht is het wel 'MIT thuis best' :-D :-D :-D

jowa

Ik heb Nordost en MIT thuis gehad en ben bij Nordost gebleven, omdat de MIT met die kastjes te veel invloed op het geluid hadden.
Op eerste gehoor spectaculair, later ga je dat irriteren.


cz79

Niet spectatculair hier, en verder bar weinig verschil.
Ligt er wel aan welke MIT kabels je gebruikt denk ik, de terminators zijn veel minder dan degene die ik nu heb (MI330 Plus S3)

thepioneer

Het is een beetje persoonlijk wat je mooi vind. Ik ben helemaal weg van audio note kabels. Ik heb mijn kabel nog gestest vorige week tegen een burmester silver. De audio note is veel mooier, rustiger en meer laid back. Stemmen en instrumenten klinken natuurlijker.

Ik heb net mijn mooie audio note sogon verkocht aan Edwin. Ik had de kabel bij hem gekocht maar omdat ik nu de streamer digitaal heb aangeloten gebruik ik die kabel niet meer. Het is dat het een dure kabel is en het zonde is als hij hier alleen maar in de kast ligt dat ik hem heb weg gedaan. Anders zou ik hem houden.

Ik heb nu een anvx 31 strand van 1 meter tussen voor en eind versterker zitten. Echt heel mooi, maar minder mooi als de sogon. De sogon was helaas maar 50 cm. Dat was een 42 strands versie.

De audio note kabels zijn duur maar als je een hele goede kabel wil, is het echt een hele goede optie.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Ik geloof je op je woord, maar het gaat om de match en het wil niet per definitie zeggen dat een Audio Note kabel ook mooi gaat uitpakken op mijn set, het enige dat je kunt/moet doen is proberen.

Edwin (Audio Artistiek) zei me dat e Nordost echt mooi gaat uitpakken op mijn set, mooier dan de MIT...Ik ben aan het luisteren en het verschil is tot nu toe heel erg klein, dat terwijl het ook een gebalnceerde vs RCA kabel betreft.

Ik zal vanavond weer eens rustig gaan zitten om wat te vergelijken

xander32

Citaat van: cz79 op februari 18, 2013, 18:37:21
Ik geloof je op je woord, maar het gaat om de match en het wil niet per definitie zeggen dat een Audio Note kabel ook mooi gaat uitpakken op mijn set, het enige dat je kunt/moet doen is proberen.

Edwin (Audio Artistiek) zei me dat e Nordost echt mooi gaat uitpakken op mijn set, mooier dan de MIT...Ik ben aan het luisteren en het verschil is tot nu toe heel erg klein, dat terwijl het ook een gebalnceerde vs RCA kabel betreft.

Ik zal vanavond weer eens rustig gaan zitten om wat te vergelijken
... Op een gegeven moment zit je ook aan de top van het kunnen van de huidige set he, gaan kabels geen grote verschillen meer geven. Ik denk dat jij jouw set onderwijl behoorlijk richting z'n top hebt getweakt.

jrm

Chris, als jij vindt dat er geen verschil in de twee kabels zit, dan zal ik niet langer twijfelen.

thepioneer

Een goede kabel speelt elke set naar een hoger niveau. Het gaat ook om de match. Ik zeg ook niet dat audio overal goed speelt. Zelf vind ik het erg mooi. Maar als iemand meer van een upfront geluid houd is bijvoorbeeld nordost of burmester een betere match. Er zijn zoveel kabels, en deze ken ik toevallig.

Ik vind dat een goede kabel de set af maakt. Elke set en luisteraar heeft zo zijn eigen voorkeur en beleving over hoe een set moet klinken.

Ik hou erg van een laidback geluid. Als het muziek teveel in your face is dan vind ik dat niet prettig. Maar er zijn genoeg mensen die het wel erg prettig vinden.

Trust your own ears
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

Citaat van: thepioneer op februari 18, 2013, 20:17:42
Een goede kabel speelt elke set naar een hoger niveau. Het gaat ook om de match. Ik zeg ook niet dat audio overal goed speelt. Zelf vind ik het erg mooi. Maar als iemand meer van een upfront geluid houd is bijvoorbeeld nordost of burmester een betere match. Er zijn zoveel kabels, en deze ken ik toevallig.

Ik vind dat een goede kabel de set af maakt. Elke set en luisteraar heeft zo zijn eigen voorkeur en beleving over hoe een set moet klinken.

Ik hou erg van een laidback geluid. Als het muziek teveel in your face is dan vind ik dat niet prettig. Maar er zijn genoeg mensen die het wel erg prettig vinden.

Trust your own ears
... Ik ben het grotendeels met jou eens Ronald, maar vergeet niet dat de set het verschil in kabel ook moet kunnen weergeven.
Jij hebt zelf een set met allemaal top componenten, die zal het presteren van een kabel veel beter weten bloot te leggen dan bijv. mijn eigen set ...

cz79

Citaat van: thepioneer op februari 18, 2013, 20:17:42
Een goede kabel speelt elke set naar een hoger niveau. Het gaat ook om de match. Ik zeg ook niet dat audio overal goed speelt. Zelf vind ik het erg mooi. Maar als iemand meer van een upfront geluid houd is bijvoorbeeld nordost of burmester een betere match. Er zijn zoveel kabels, en deze ken ik toevallig.

Ik vind dat een goede kabel de set af maakt. Elke set en luisteraar heeft zo zijn eigen voorkeur en beleving over hoe een set moet klinken.

Ik hou erg van een laidback geluid. Als het muziek teveel in your face is dan vind ik dat niet prettig. Maar er zijn genoeg mensen die het wel erg prettig vinden.

Trust your own ears

Is ook helemaal waar, maar ik had desalniettemin wel een groter verschil verwacht tussen de MIT en de Nordost, wellicht ben ik dan uitgetweakt  nopompom nopompom nopompom nopompom