Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Whisper.nl op mei 27, 2012, 10:06:58
Dat "net even mooier " heeft een prijskaartje.

En heb je dat daar dan voor over is de vraag. ?

Groet Whisper

Dat "net even mooier " stop je toch ook zo in kabels. Die hebben ook een stervig prijskaartje.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op mei 27, 2012, 10:32:38
Dat "net even mooier " stop je toch ook zo in kabels. Die hebben ook een stervig prijskaartje.

Ben ik wel mee eens Wim.

De kabels die ik in gedachte heb kosten ca € 300 a € 400 op 2 maal 5 meter.

Dit aparaat is, als ik het goed heb  € 998,-- ,  en dat is dan:

1) boven mijn budget.
2) heb ik er niet voor over.

Groet Whisper.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Volgens mij goed €600,-. Denk dat je dan meer verbetering scoort dan met kabels.. Zou zeggen laat eens een demo bij je thuis geven. Is het niks heb je het iig geprobeerd. Ik heb ook kabel tweaks geprobeerd en het is mij het geld niet waard. Wel verschil maar ver achter de komma . Dit heb ik ook geprobeerd en de verschillen zijn nu door een dove nog te horen.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op mei 27, 2012, 10:54:21
Volgens mij goed €600,-. Denk dat je dan meer verbetering scoort dan met kabels.. Zou zeggen laat eens een demo bij je thuis geven. Is het niks heb je het iig geprobeerd. Ik heb ook kabel tweaks geprobeerd en het is mij het geld niet waard. Wel verschil maar ver achter de komma . Dit heb ik ook geprobeerd en de verschillen zijn nu door een dove nog te horen.  :-D

Beste wim,

Op de site van de leverancier staat de antimode dual core 2.0 op € 879.
Ben op dit moment zeer tevreden met de huidige sound.
De Anti mode zal zeker wat toevoegen in mijn set.
Gezien de ervaringen die ik gelezen heb zal dat zo zijn.
Alleen de prijs weerhoud mij om 'm aan te schaffen.

Dan liggen mijn prioriteiten op een ander vlak.
Spaar ik liever door voor een mooie cd speler van een bepaald merk.

Groet Whisper  byebye

CZ79 excuus voor de topic vervuiling.




De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

#304
Citaat van: WimPeu op mei 27, 2012, 08:20:05
Elke winkel die je advies geeft moet je dus ook wantrouwen. Leve de dozenschuivers zou ik zeggen...Je moet op een gegeven moment ook iemand durven vertrouwen. Ron komt bij je thuis op je eigen set de demo geven. Hoe 'vertrouwd ' wil je het hebben?
Ron is iig. klantvriendelijk en servicegericht als ik op jullie verhalen af kan gaan, hetgeen voor hem pleit, maar weinig zegt over het product zelf. En hoe je het ook wendt of keert; hij heeft altijd een commercieel belang hierin 8-).

Klangerichtheid en servicegerichtheid hebben m.i. voorts niets met vertrouwen van doen. Die eerste twee kunnen vervolgens wel van alles met het commerciele belang van doen hebben.
Echter heb jij er klaarblijkelijk het vertrouwen in dat dit in zijn geval niet zo is.


Maar buiten bovenstaande werkt het voor mij vaak net zo hoor; als je een goed gevoel hebt bij een persoon of bij een firma (lees: zij jouw vertrouwen krijgen) ben je sneller geneigt om gebruik te maken van diens diensten en/of product (ik ben net een echt mens :-D) ...

xander32

#305
... en nog iets; wij bieden een seller hier natuurlijk een pracht van een podium, een pracht van een showeroom :wink:.

Ook ik lever momenteel een grote bijdrage aan het plaatsen dan wel behouden van de AM 2.0 in een virtueel showeroom hier op ons forum :-D.

cz79

#306
879 euro is echt de prijs, dus bijna 900 euro en dat weerhoudt mij er ook een beetje van, voor wat betreft Ron ik snap heel erg goed dat hij commerieel belang heeft, maar ik ben dan ook de gelukkige die het in zijn eigen set, met mijn oren en in mijn huis heb mogen uitproberen en dat verschil heb ik gehoord. Ik zal alleen een keer de beslissing moeten nemen op basis van deze test, en wat ik al eerder zei met een aantal nummers (met pittige diepe bas) werd het echt wel beter, alleen ook wat muziek geluisterd waarbij het verschil een heel stuk kleiner was.

Perfect_audio

Beste mensen,

Wat mij betreft mag de discussie over de AM20DC wel gesloten worden.
Bijna alles wat jullie schrijven is waar:
Ja, ik heb een commercieel belang;
Ja, ik ben klantvriendelijk en servicegericht.
Maar dat is niet alles: ik lever op dit forum ook gewoon nuttige bijdragen en tips, gratis en voor niks. Gewoon omdat het onderwerp van akoestische correctie belangrijk is voor een installatie en mijn warme belangstelling heeft. Ja, zeg maar een missie! Ik wil graag mijn ervaring delen.

Ik zou willen vragen meningen over de werking van het apparaat onder voorbehoud te plaatsen zolang je nog niet zelf de kwaliteit in jouw set of die van een ander hebt ervaren.
Het apparaat is niet te vergelijken met apparaten zoals een goede cd-speler. Dat is een geen juiste vergelijk c.q. afweging als het om een investering gaat.
Electronische akoestiekcorrectie is een verhaal apart.
Durf jij het aan om het in je set te horen?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Nou Chris gooi je topic over je set maar op slot  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op mei 27, 2012, 16:44:18
Nou Chris gooi je topic over je set maar op slot  :-D

Dat kan CZ79 niet dat kan alleen een mod las ik laatst.  :angel:
Alleen bij een verkoop en koop topic kan ie 'm zelf sluiten.  HB

Ron, even een correctie,  ik beweer nergens dat het vergelijking zou zijn met een investering in een cd speler.
Mijn voorkeur gaat uit in het investeren in een cd speler.
Dat staat in het geheel los van het wel of niet goed zijn van de anti-mode.
En nee ik ga 'm niet uitproberen in mijn set.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 27, 2012, 19:36:59
Dat kan CZ79 niet dat kan alleen een mod las ik laatst.  :angel:
Alleen bij een verkoop en koop topic kan ie 'm zelf sluiten.  HB




Whisper geloof niet dat Chris zijn eigen set op slot zal gooien
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Whisper heeft eerder van Chris gehoord dat Chris zijn eigen topic niet eens op slot KAN gooien, hoe graag Chris dat ook zou willen, Whisper heeft goed opgelet toen Chris dat de vorige keer heeft uitgelegd aan Whisper :-o

Er gaat helemaal niets op slot, lekker doorgaan. Wie er wat van opsteekt, steekt er wat van op, diegene di dit niet luk vinden moet het dan ook maar niet lezen.

Mijn interesse is in ieder geval wel gewekt, maar als je geen 'problemen' hebt of ervaart met je akoestiek dan zou ik er ook niet over piekeren om zo'n apparaat te kopen

still life

Citaat van: Whisper.nl op mei 27, 2012, 11:11:30
De Anti mode zal zeker wat toevoegen in mijn set.
..
Alleen de prijs weerhoud mij om 'm aan te schaffen.

Dan liggen mijn prioriteiten op een ander vlak.
Spaar ik liever door voor een mooie cd speler van een bepaald merk.

anders ff de prio's bijstellen,
de AM stelt je in staat van standaard gear te genieten door het beste uit je speakers te halen..

geen nood meer dus aan exotische kabels of players met versterker onderdelen
& vooral: het tweaken kan ophouden, om plaats te maken voor genieten..


Citaat van: xander32 op mei 27, 2012, 11:47:42
... en nog iets; wij bieden een seller hier natuurlijk een pracht van een podium, een pracht van een showeroom :wink:.

wat een wantrouwen zeg.. terwijl het vooral om een mooie oplossing gaat
of is het probleem eerder het nieuwe antwoord op aloude vragen  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Een vooroordeel is zo moeilijk weg te nemen dat zit al zolang in je systeem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

#314
Citaat van: still life op mei 28, 2012, 13:26:10
anders ff de prio's bijstellen,
de AM stelt je in staat van standaard gear te genieten door het beste uit je speakers te halen..

geen nood meer dus aan exotische kabels of players met versterker onderdelen
& vooral: het tweaken kan ophouden, om plaats te maken voor genieten..


wat een wantrouwen zeg.. terwijl het vooral om een mooie oplossing gaat
of is het probleem eerder het nieuwe antwoord op aloude vragen  :-D
Je wekt de veronderstelling dat je de AM 2.0 al uitgebreid in verschillende sets en ruimtes hebt mogen testen als je zo overtuigd bent; zou je jouw bevindingen wat verder kunnen nuanceren en met ons willen delen?

Vooralsnog ben ik zelf sceptisch maar sta echter wel open voor een demo o.i.d. ...