Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

thepioneer

Mooi man, ben benieuwd naar je bevindingen. Morgen krijg ik mijn onderdelen voor de ombouw van de 861. Veel meer dsp kracht voor het upsampelen. Word nog mooier als het nu al is. Kan blijkbaar nog  :mrgreen:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Bericht gekregen dat het CD transport gereed is en ik heb ook een afspraak staan voor vanavond om de SA15 te bezorgen bij zijn nieuwe baasje, dus;

1 Na vanavond geen Marantz meer in huis
2 Na vanavond geen mogelijkheid meer om SACD af te spelen

nopompom nopompom :cry:

cz79

Maar hopelijk voor het weekend wel de blije bezitter van;

1 Meridian 566-20 DAC
2 Meridian 500 CD transport

hello pompom

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 06, 2013, 06:48:47

Na vanavond geen mogelijkheid meer om SACD af te spelen

Lekker belangrijk  :-P

weer lekker met kabels prutsen  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Mooi dat je de speler kwijt bent, en veel mooier dat je de 500 deze week hebt. Denk niet dat je de sacd gaat missen. Ik had geen sa15 maar vond de verschillen toen niet heel bijzonder met de sa8003.  Het was wel iets mooier soms maar dat ik nu zeg dat is het, bij mij toen niet.

Inmiddels laat mijn set wel iets meer details horen natuurlijk  stupid dus misschien was het verschil nu groter geweest.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

SmauG

Mooi spul hor.
Die SA15vm was toch ook al niet misselijk.
Kan me wel voorstellen dat SACD spelers weinig tot geen meerwaarde meer hebben tegenwoordig.
Ook ik heb een SACD speler, maar nooit een enkele SACD geluisterd.

Veel plezier ermee  pompom

cz79

90% van mijn muziekcollectie is CD en die ondervindt een behoorlijke upgrade als dadelijk de Meridian set compleet is, dus tja dan laat ik die 10% SACD maar voor wat het is.

Kabels heb ik bijna allemaal al, ik zit alleen te twijfelen of een XLR tussen DAC en Voorversterker wat gaat toevoegen t.o.v. de MIT RCA die er nu tussen zit, dat wordt proberen

cz79

Citaat van: SmauG op februari 06, 2013, 09:54:52
Mooi spul hor.
Die SA15vm was toch ook al niet misselijk.
Kan me wel voorstellen dat SACD spelers weinig tot geen meerwaarde meer hebben tegenwoordig.
Ook ik heb een SACD speler, maar nooit een enkele SACD geluisterd.

Veel plezier ermee  pompom

Er zijn toch heel wat SACD's die echt beter klinken dan de gewone CD's maar goed, in het algemeen gaat het geluid er op vooruit met de gewone CD's

WilliamB

Mooie upgrade Chris, en diegene die jou SA heeft gekocht krijgt hier ook zeker geen spijt van.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

En Chris?
Leef je nog?  :-D

Sterkte met het wachten op je nieuwe speeltje!

cz79

Hij is gereed en staat in Groningen dus ik haal hem waarschijnlijk morgen op

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Rob46

Chris kerel, vrijdag kan je gewoon nog naar een Marantz set luisteren notworthy. En.....als je therapeutisch wilt afkicken, kom gerust vaker op afspraak langs, dat helpt wellicht met het verwerkingsproces!  :yes:

Overigens; van harte met de nieuwe upgrade Chris!  :wink:

:yes:  :yes:

cz79

Hahahah ik kom vijdag gezellig naar Marantz luisteren (is alweer en paar dagen geleden).

Morgen de Meridian 500 CD transport ophalen in Groningen, en dan hopen dat Wim's pakket arriveert met de Apogee AES/EBU XLR kabel zodat ik morgenavond een draaiende Meridian set heb staan