Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: cz79 op april 25, 2013, 22:38:08
Stel ik heb een mooie kabel voor 100 gekocht en er wordt dan 200 voor geboden en dat een keer of drie á vier de afglopen weken, tja dan zijn de financiën wat dat betreft zeer geschikt om een kabel te kopen die ik in eerste instantie wilde maar het geld niet voor had...simpel.

De rest is al geupgrade en dat betreft vaak duurdere apparatuur, kabels zijn gewoon makkelijk
Als je op die wijze kan upgraden kan ik je geen ongelijk geven.

JohnWx

Citaat van: cz79 op april 25, 2013, 22:38:08
Stel ik heb een mooie kabel voor 100 gekocht en er wordt dan 200 voor geboden en dat een keer of drie á vier de afglopen weken, tja dan zijn de financiën wat dat betreft zeer geschikt om een kabel te kopen die ik in eerste instantie wilde maar het geld niet voor had...simpel.

De rest is al geupgrade en dat betreft vaak duurdere apparatuur, kabels zijn gewoon makkelijk

that's the sport  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Net is Rob46 even geweest en toch zo maar weer even dik genoten van:

Cirque du Soliel
Tomasz Stanko Quartet
Hugh Laurie (nieuwe CD is net binnen  hello)
Youn Sun Nah
JS Bach - Goldberg Variations

en nog veel meer...


Enne het klinkt wel heel erg lekker allemaal, geen vergelijk meer met de oude situatie. Veel controle, strakke basweergave en totale verdwijning van de luidsprekers zodra je je ogen even dichtdoet.
Rob en ik waren erg onder de indruk en het is goed dat we weer even 'back to music' zijn geweest, na de vele wijzigingen de laatste tijd was ik dit heel even uit het oog/oor verloren, maar we zijn weer terug!!!



PS nu alleen nog een andere voorversterker  :evil:

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 03, 2013, 14:34:06





PS nu alleen nog een andere voorversterker  :evil:

tuurlijk  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

zo een rot ding die Thule
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Nee geen rotding en voorlopuig is het budget er niet maar een mooie Mark Levinson, of Krell  :kwijl:

Nee hoor zonder dollen voorlopig zal ik het hiermee moeten doen, al is dat niet echt een straf te noemen :-D

Rob46

Citaat van: John Wx op mei 03, 2013, 14:43:34
zo een rot ding die Thule

Hihi, dat zij ik ook al John!  :yes: Prachtig mooie vv die Thule. Goede match! Gaaf geluid. Helemaal niets mis mee! Maar ja, het zou erg naïef van mij zijn als ik zou zeggen: 'nooit wegdoen die vv'. Kl..virus  :evil: :-P :-o

Maar eerlijk is eerlijk, vanmorgen wel tijdens koffietijd gewoon lekker geluisterd, en dat mogen of moeten we zelfs niet uit het oog (of oren) verliezen..... notworthy

cz79

Het klonk ook eigenlijk wel verrekte goed, maar ja wanneer is goed, goed genoeg?

Rob46

Citaat van: cz79 op mei 03, 2013, 19:56:51
Het klonk ook eigenlijk wel verrekte goed, maar ja wanneer is goed, goed genoeg?

Tot dat   :kwijl:  :kwijl: :kwijl: 


:wink:

cz79

Ja ik weet wat jij bedoelt, totdat die Mark Levionson hier staat  :evil:

Nee hoor, gekheid, wanneer het moment zich voordoet grijp ik mijn kans maar voor nu erg tevreden met het geluid en de hoeveelheid nog te beluisteren CD's (vooral klassiek want dat zijn er inmiddels ook al een stuk of 150 cd's..........ik ga de kant van Cor op besef ik net....oh nee dan moet er nog een 3 voor :evil:)

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 03, 2013, 19:56:51
Het klonk ook eigenlijk wel verrekte goed, maar ja wanneer is goed, goed genoeg?

Dan is goed anders goed, verandering etc.

Je komt een keer op een limiet dat er geen verbetering meer is maar iets anders wat anders klinkt maar ook goed/prettig etc.

voorbeeld Frank2  :-) die veranderd iets compenseert bij met stekkers en later gaat die verandering weg omdat het niet "goed" was en dan weer een cirkeltje maken in je hifiset
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Die limiet is er nog lang niet, maar het budget is denk ik gedeeltelijk de beperkende factor, de andere factor is de ruimte...dat is een woonkamer en daar kun je niet alles doen wat je wilt (qua akoestiek dan, voordat er weer ergens anders aan wordt gedacht...stelletje viepeuken hiero :-D).

Toch klinkt het bij Frank2 errug goed hoor, heel uitgewogen, niet helemaal mijn geluid wat hij heeft maar wel erg goed/mooi

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 03, 2013, 21:38:21
Die limiet is er nog lang niet, maar het budget is denk ik gedeeltelijk de beperkende factor, de andere factor is de ruimte...dat is een woonkamer en daar kun je niet alles doen wat je wilt (qua akoestiek dan, voordat er weer ergens anders aan wordt gedacht...stelletje viepeuken hiero :-D).

Toch klinkt het bij Frank2 errug goed hoor, heel uitgewogen, niet helemaal mijn geluid wat hij heeft maar wel erg goed/mooi

wil zo ruilen met Frank2 krijgt hij me hond erbij, rustig Tommie rustig

maar het is ook een beetje een way of life wat die heeft, heel veel dingen vind ik "kul" etc. maar sommige dingen weer niet maar lees het met veel interesse en plezier en vooral passie me3nsen met passie zijn altijd leuk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Ik zou zeker  NIET willen ruilen met Frank, maar inderdaad dit maakt voor hem een groot deel van de hobby uit en dat voert hij uit met passie. Weet je de één luistert veel muziek en de ander tweakt veel en luistert een beetje muziek, maakt allemaal niets uit als we allemaal plezier hebben in hetgeen we doen is dat goed genoeg

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 03, 2013, 22:53:29
Ik zou zeker  NIET willen ruilen met Frank, maar inderdaad dit maakt voor hem een groot deel van de hobby uit en dat voert hij uit met passie. Weet je de één luistert veel muziek en de ander tweakt veel en luistert een beetje muziek, maakt allemaal niets uit als we allemaal plezier hebben in hetgeen we doen is dat goed genoeg

niet alles gedeeltes van zijn set alleen al die stroomkabels niet  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.