HT versterker is ook niet per definitie beter, maar ik heb een aantal HT versterkers gehad maar deze set veegt volledig de vloer aan met die HT versterkers (let wel ik praat alleen over mijn in bezit gehad hebbende versterkers), van een Marantz SR7500 naar een Dussun KS99 (300 euro) was al een kleine 200% verbetering op stereo vlak.
Ik geloof ook dat er meer dan voldoende HT versterkers zijn die goed presteren op Stereo gebied, maar voor datzelfde geldt ben je vaak (imo) met een dedicated stereo beter uit op stereo gebied, ik zie dat hetzelfde als een dedicated CD speler die ook vaak net even wat beter is in het afspelen van een CD, dan een alleskunner in dezelfde prijscategorie (geldt niet bij alles maar merendeel wel).
Zoals ik ook al zei over de AM2.0 mooi apparaat, en doet zijn werk goed, maar grootste verschil was wel in de lage regionen van de 20/30Hz (zeg 28-35Hz), de bas werd daar strakker en iets minder nagalm, ik sprong niet uit mijn stoel van verschilschrik
maar het was wel duidelijk hoorbaar.
Het enige dat nu moet gebeuren is dat ik een beslissing moet gaan nemen of dat geld dat verschil waard is.....