Ron (perfect audio) is afgelopen dinsdag bij me geweest voor een demo met de nieuwe AntiMode 2.0.
Na de boel te hebben aangesloten was het tijd om eesn wat metingen te gaan verrichten vanaf mijn luisterplek, dit duurt een minuut of 10 (meerdere metingen, stuk of 5 geloof ik) en daarna was het luisteren geblazen.
Het eerste verschil, wat we ook terugzagen in de grafieken, is dat de hele lage bas minder nagalm had en erg strak werd en bleef, dit was dus de beruchte piek op 33/34Hz, deze pakt de AntiMode zonder problemen aan. Doordat deze piek inder werd werden de hogere tonen ook beter hoorbaar en kwam er een ander geluid uit.
De dag was redelijk kort voor het aantal opties en mogelijkheden van de AM 2.0, maar gebleken is dat hij toch iets zeer positiefs doiet met het geluid, compleet anders dan de parametrische EQ's die ik reeds geprobeerd had, alles bleef lekker muzikaal.
Al met al ben ik erg positief over de nieuwe AM 2.0, maar alleen de prijs weerhoudt me er momenteel nog even van om hem direct te kopen, het verschil was er en was goed hoorbaar, niet wereldschokkend, maar we hebben ook maar drie uurtjes kunnen testen met het apparaat terwijl er functies zat zijn om een aantal weekenden non-stop te testen en te proberen.
Ik ben wel purist maar Ron vertelde me dat hoe puur het systeem (dus zonder DSP o.i.d) is opgezet, zodra de kamerakoestiek gaat meespelen luister je het ook niet meer puur zoals het uit je systeem hoort te komen (of komt), ofwel je hebt een schitterend systeem maar een slechte akoestiek dan kun je lekker naar een 'puur' systeem luisteren waarvan het geluid al dusdanig 'verkracht' als het je oren bereikt (door de akoestiek)...daar is niets 'puurs' aan, uiteindelijk wil je de muziek horen zoals deze bedoeld is en niet met de negatieve akoestiek invloeden en dit apparaat is erg goed in staat dit grotendeels op te lossen zonder dat de gehele kamer volstaat met tubes traps
baffles, en diffusors.
Al met al een erg leerzame middag gehad en leuk om Ron eens te zien.
@Ron, harstikke bedankt voor je tijd en moeite, ik heb een leuke en leerzame middag gehad.