Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door Perfect_audio, november 30, 2011, 15:18:11

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Citeervolgens mij iets niet meer lekker in de keten..

Wat scheelt er aan ?

Verstuurt vanaf mijn slimme netwerk
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Maurice

Citaat van: Marco op mei 16, 2012, 22:12:49
Wat scheelt er aan ?

Verstuurt vanaf mijn slimme netwerk
korrelig midden gebied. zometeen verder luisteren

Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op mei 16, 2012, 22:19:29
korrelig midden gebied. zometeen verder luisteren

Over beide kanalen ? ,en op ieder volume ?

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Citaat van: Marco op mei 16, 2012, 22:22:16
Over beide kanalen ? ,en op ieder volume ?
niet heel duidelijk hoorbaar. Merk wel dat de balans pot kraakt. Mogelijk was het net ook de opname, al was dat wel een Steve Wilson, later hoorde ik het niet meer echt.
Nu met stargazers van dt hoor ik het niet. Geluid vind ik wel een beetje doods, heb ook al lang niet met echt geluisterd...

Rev. Maurice

Maurice

Rev. Maurice

TurboMarco

Maurice , je bent al dagen ziek en het is dan ook niet zo gek dat je dan anders naar muziek luistert ,ik heb dat zelf onlangs ook ondervonden ,toen klonk het zelfs via mijn slimme receiver niet lekker  :wink:

5.1.4

Philips 75PUS8303

Perfect_audio

Citaat van: Maurice op mei 16, 2012, 22:26:28
... Geluid vind ik wel een beetje doods, heb ook al lang niet met echt geluisterd...

Ja, daar moet AM aan te pas komen denk ik.

ron

Verstuurd van mijn etch-a-sketch...
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Maurice

Citaat van: Perfect_audio op mei 16, 2012, 22:32:48
Ja, daar moet AM aan te pas komen denk ik.

ron

Verstuurd van mijn etch-a-sketch...
ik ben er wel bang voor, die demo. Zometeen is het echt een hele verbetering...

Rev. Maurice

TurboMarco

De demo zal in jouw geval ten dele verhelderend zijn aangezien je nu met een mono sub werkt en straks met  stereo subs gaat werken ,de mono sub zoals je die eerst gepositioneerd had werkte voor geen knaak ,houd daar wel rekening mee .

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Citaat van: Marco op mei 16, 2012, 22:39:44
De demo zal in jouw geval ten dele verhelderend zijn aangezien je nu met een mono sub werkt en straks met  stereo subs gaat werken ,de mono sub zoals je die eerst gepositioneerd had werkte voor geen knaak ,houd daar wel rekening mee .
blijf inderdaad een probleem met laag houden....

Verstuurd vanaf mijn duo-core 1,2 GHz gsm
Rev. Maurice

cz79

Ron (perfect audio) is afgelopen dinsdag bij me geweest voor een demo met de nieuwe AntiMode 2.0.
Na de boel te hebben aangesloten was het tijd om eesn wat metingen te gaan verrichten vanaf mijn luisterplek, dit duurt een minuut of 10 (meerdere metingen, stuk of 5 geloof ik) en daarna was het luisteren geblazen.

Het eerste verschil, wat we ook terugzagen in de grafieken, is dat de hele lage bas minder nagalm had en erg strak werd en bleef, dit was dus de beruchte piek op 33/34Hz, deze pakt de AntiMode zonder problemen aan. Doordat deze piek inder werd werden de hogere tonen ook beter hoorbaar en kwam er een ander geluid uit.
De dag was redelijk kort voor het aantal opties en mogelijkheden van de AM 2.0, maar gebleken is dat hij toch iets zeer positiefs doiet met het geluid, compleet anders dan de parametrische EQ's die ik reeds geprobeerd had, alles bleef lekker muzikaal.

Al met al ben ik erg positief over de nieuwe AM 2.0, maar alleen de prijs weerhoudt me er momenteel nog even van om hem direct te kopen, het verschil was er en was goed hoorbaar, niet wereldschokkend, maar we hebben ook maar drie uurtjes kunnen testen met het apparaat terwijl er functies zat zijn om een aantal weekenden non-stop te testen en te proberen.

Ik ben wel purist maar Ron vertelde me dat hoe puur het systeem (dus zonder DSP o.i.d) is opgezet, zodra de kamerakoestiek gaat meespelen luister je het ook niet meer puur zoals het uit je systeem hoort te komen (of komt), ofwel je hebt een schitterend systeem maar een slechte akoestiek dan kun je lekker naar een 'puur' systeem luisteren waarvan het geluid al dusdanig 'verkracht' als het je oren bereikt (door de akoestiek)...daar is niets 'puurs' aan, uiteindelijk wil je de muziek horen zoals deze bedoeld is en niet met de negatieve akoestiek invloeden en dit apparaat is erg goed in staat dit grotendeels op te lossen zonder dat de gehele kamer volstaat met tubes traps :angel: baffles, en diffusors.

Al met al een erg leerzame middag gehad en leuk om Ron eens te zien.

@Ron, harstikke bedankt voor je tijd en moeite, ik heb een leuke en leerzame middag gehad. pompom

jrm

Leuk en helder verslag!

Het blijft toch altijd weer compromissen sluiten....

cz79

Ja en soms moet je dan weer gaan sparen, nee hoor gekkigheid. Het verschil was duidelijk hoorbaar (laag was aangepakt) bij sommige nummers, niet alle muziek gaat zo laag en dan heb je minder winst na correctie in het hele laag (33Hz).
Het apparaat heeft potentie want slecht na een half uur meten en setup hadden we alles draaiend en was de piek gecorrigeerd.

Ik ge er nog een paar nachtjes over slapen puke

still life

Citaat van: cz79 op mei 23, 2012, 21:41:49

Ik ben wel purist maar Ron vertelde me dat hoe puur het systeem (dus zonder DSP o.i.d) is opgezet, zodra de kamerakoestiek gaat meespelen luister je het ook niet meer puur zoals het uit je systeem hoort te komen (of komt), ofwel je hebt een schitterend systeem maar een slechte akoestiek dan kun je lekker naar een 'puur' systeem luisteren waarvan het geluid al dusdanig 'verkracht' als het je oren bereikt (door de akoestiek)...daar is niets 'puurs' aan, uiteindelijk wil je de muziek horen zoals deze bedoeld is en niet met de negatieve akoestiek invloeden en dit apparaat is erg goed in staat dit grotendeels op te lossen zonder dat de gehele kamer volstaat met tubes traps :angel: baffles, en diffusors.

Al met al een erg leerzame middag gehad en leuk om Ron eens te zien.

@Ron, harstikke bedankt voor je tijd en moeite, ik heb een leuke en leerzame middag gehad. pompom

:yes:

fijn dat je ervoor open staat..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300