m'n frontspeakers hebben meer power nodig!

Gestart door QuattroNL, november 28, 2011, 17:06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Ik heb de PM versterkers volop gehad en uiteindelijk kwam ik tot conclusie dat een PM82 vrijwel het zelfde klinkt als een PM95 ,echter op zeer hoge volumes kakt een PM82 tov de PM95 in ,dan kom je op het technische aspect wat eenvoudig te onderbouwen is ,namelijk een PM95 heeft tov de PM82 veel meer vermogen ....zeker aan lage impedanties ,natuurlijk komt dat ook door dat mijn luidsprekers een rendement hebben van 83db en net wat eerder de grenzen van een versterker opzoekt .

Ik zeg trouwens ook niet dat er geen verschillen zijn ,maar verschillen die sommigen menen te horen in de orde van weer een paar gordijnen weg en vd tafel spelen oid komt bij mij dus gelukkig nooit voor .

Op het moment dat een versterker afwijkt van een lineaire frequentiekarakteristiek spreekt men van kleuring annex vervorming ,dan zou je dus kunnen zeggen dat in de versterker een verborgen toonregeling zit  of hij is niet goed ontworpen ,want wat hoort een goede versterker te doen ........het aangeboden signaal te versterken .

Maar in de meeste gevallen is de akoestiek en de luidspreker de hoofdfactor en de bron van ongemakken zodat men geneigd is naar verandering oftewel verbeteringen ,je kan dan net zo goed een goede Equalizer nemen of zoals de HT boys dat tegenwoordig doen ...gebruik maken van Audysey  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#77
Citaat van: Marco op november 29, 2011, 09:52:57
Ik heb de PM versterkers volop gehad en uiteindelijk kwam ik tot conclusie dat een PM82 vrijwel het zelfde klinkt als een PM95 ,echter op zeer hoge volumes kakt een PM82 tov de PM95 in ,dan kom je op het technische aspect wat eenvoudig te onderbouwen is ,namelijk een PM95 heeft tov de PM82 veel meer vermogen ....zeker aan lage impedanties ,natuurlijk komt dat ook door dat mijn luidsprekers een rendement hebben van 83db en net wat eerder de grenzen van een versterker opzoekt .

Ik zeg trouwens ook niet dat er geen verschillen zijn ,maar verschillen die sommigen menen te horen in de orde van weer een paar gordijnen weg en vd tafel spelen oid komt bij mij dus gelukkig nooit voor .

Op het moment dat een versterker afwijkt van een lineaire frequentiekarakteristiek spreekt men van kleuring annex vervorming ,dan zou je dus kunnen zeggen dat in de versterker een verborgen toonregeling zit  of hij is niet goed ontworpen ,want wat hoort een goede versterker te doen ........het aangeboden signaal te versterken .

Maar in de meeste gevallen is de akoestiek en de luidspreker de hoofdfactor en de bron van ongemakken zodat men geneigd is naar verandering oftewel verbeteringen ,je kan dan net zo goed een goede Equalizer nemen of zoals de HT boys dat tegenwoordig doen ...gebruik maken van Audysey  :-)
Typisch, mijn Harbeths met volledige Seas driverbezetting hebben ook een rendement* van 83dB. ???? *sorry!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 20:46:05
Citaat van: xander32 op november 28, 2011, 20:02:12Maar als jij het zelf zo goed weet - kopen die dikke ev zou ik zeggen :yes:.
Sander, ik vraag het hier op het forum dus zo goed weet ik het niet heur  :-P

Maar de tendens is duidelijk: een dikke ev zal weinig tot niks uitmaken. Bedankt voor al uw heldere commentaren en uitleg.
Zodra we verhuisd zijn zal ik eens gaan klooien met plaatsing en akoestiek (voor zover de wederhelft het daar mee eens zal zijn  clown1)


Hmmm....2 dikke MA700's staan toch wel erg dik hoor!
Helemaal goed! Het is zowiezo verstandig om aankopen nog even uit te stellen totdat je verhuisd bent. Anders koop je nu iets wat dadelijk in de nieuwe omgeving allicht in z`n geheel verkeerd uitpakt.

De basis is goed van de set: de Arro`s zijn mooie speakers (mooi = natuurlijk, vloeiend geluid met een diepe bass en geluid dat goed loskomt van de speakers).


Sander.