m'n frontspeakers hebben meer power nodig!

Gestart door QuattroNL, november 28, 2011, 17:06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

een goede versterker kan zeker wel verschil maken ,in de kracht en dynamiek in het geluid zoals ik het zelf ervaar

maar met 1  x een 4,5 inch driver houdt het al snel op ,zeker als die ook nog in een grotere ruimte wordt geplaatst als daarvoor wordt de laag ervaring minder , des te groter de ruimte des te meer lucht er moet worden verplaatst  byebye

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Citaat van: pameijer op november 28, 2011, 23:17:03
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 19:15:21
Dus we zijn het in ieder geval met elkaar eens dat het een kwestie van akoestiek/luidsprekers is  :yes:

:no:  :no:  :no:
Wie zijn we? Het KAN aan de akoestiek/speakers liggen, maar het kan ook aan de versterking liggen. Dat is een kwestie van proberen. Maar ik denk dat ik gelijk heb, een betere vv doet wonderen, een betere ev heeft ook wel wat effect. Een PM15 zal zijn speakers doen zingen  :yes:

Ben benieuwd wat ts  gaat doen en wat de bevindingen gaan zijn! Lekker hobbyen  hello
Lo en ik zijn het er over eens ,maar het zou net zo goed aan de ozonlaag of aan de luchtvochtigheidsgraad kunnen liggen ,weet je wat we vergeten gewoon natuurkundige wetten en dromen lekker verder dat je met een andere pre van een 4,5 inch woofer een virtuele 8 inch  woofer maakt ,vergeet vooral de kastvolume niet ......met soundcare spikes maak je van een 20 ltr inhoud een virtueel 80 ltr kast volume  :-D

En de heren/vrouwen van Totem moet je ook niet serieus nemen want de opgegeven specs doen vermoeden dat een versterker van ca 50Watt ruim voldoende is  ,en dat ze daar voor het gemak ruimte/akoestiek erbij doen vermelden is natuurlijk te gek voor woorden  :-P

Frequency Response:   40 Hz - 20 kHz ± 3 dB (with proper room positioning)
Impedance:   4 ohms
Sensitivity:   87 dB
Recommended Power:   20 - 80 W

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op november 28, 2011, 23:19:52
een goede versterker kan zeker wel verschil maken ,in de kracht en dynamiek in het geluid zoals ik het zelf ervaar

maar met 1  x een 4,5 inch driver houdt het al snel op ,zeker als die ook nog in een grotere ruimte wordt geplaatst als daarvoor wordt de laag ervaring minder , des te groter de ruimte des te meer lucht er moet worden verplaatst  byebye
stupid

Een wijs iemand zij eens tegen mij "als je wil weten wat je speakers kunnen zet ze eens in de buitenlucht neer "
In de eerste plaats behoren staande golven dan tot het verleden ,en in de tweede plaats ga je dan beseffen wat membraan(conus) oppervlak precies inhoud .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Wie wil de ts trouwens de garantie geven dat met een te zware versterker op een te hoog volume de 4.5" mid/woofertje niet in rook opgaat ?

Niet Totem de schuld geven heh !  :wink: ......of toch wel met de misleidende specificaties  byebye
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Daar loop ik ook met mijn monitoren tegenaan ,het is gewoon dat ik ze zo fantatstisch vindt klinken anders hadden ze allang het veld geruimd  :yes:

Ze zijn toch niet in de tuin omgevallen  clown1

TurboMarco

Arjan wat ik al eerder tegen je heb gezegd ,een weergever is altijd een compromis en daarbij komt vooral de akoestiek om de hoek kijken ,meer dan genieten van fijne muziek en accepteren dat er tekortkomingen zijn kan je niet doen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: Marco op november 29, 2011, 00:18:19
"zet ze eens in de buitenlucht neer "
In de eerste plaats behoren staande golven dan tot het verleden ,en in de tweede plaats ga je dan beseffen wat membraan(conus) oppervlak precies inhoud .

Dan durf ik mijn fronts wel ter vergelijk op een 10watt versterker neer te zetten, -en de Totum ernaast aan een veelvoud daarvan....

(Niet alleen in de buitenlucht overigens).  :-P

Marantz 81

#68
Citaat van: Marco op november 29, 2011, 00:25:44
Arjan wat ik al eerder tegen je heb gezegd ,een weergever is altijd een compromis en daarbij komt vooral de akoestiek om de hoek kijken ,meer dan genieten van fijne muziek en accepteren dat er tekortkomingen zijn kan je niet doen .

Ja dat is ook zo  :-)

Al wil ik in de toekomst toch wel gaan kijken naar mogelijkheden met een 3 weg vloerstaander

pameijer

Citaat van: Marco op november 29, 2011, 00:13:32
en dromen lekker verder dat je met een andere pre van een 4,5 inch woofer een virtuele 8 inch  woofer maakt ,vergeet vooral de kastvolume niet ......met soundcare spikes maak je van een 20 ltr inhoud een virtueel 80 ltr kast volume  :-D

Alleen vergeet je nu dat de ts deze zelfde speakers eerder had gehoord met een betere bas. Tenzij die ruimte volstond met staande golven zegt dat natuurlijk wel iets over wat deze speakers kunnen, meer dan nu namelijk! Als het aan jou ligt kan iedereen prima uit met een slimline Marantz ht-receivertje en nog steeds hemels stereogeluid krijgen als de speakers maar meewerken... Ben zelf zeker geen voorstander van de hifi-voodoo, maar heb gewoon zelf gemerkt dat er verschil zit in versterkers, en dat is eigenlijk best wel logisch...

Waar koop je die soundspikes trouwens  clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

#70
Citaat van: pameijer op november 29, 2011, 00:34:16
Citaat van: Marco op november 29, 2011, 00:13:32
en dromen lekker verder dat je met een andere pre van een 4,5 inch woofer een virtuele 8 inch  woofer maakt ,vergeet vooral de kastvolume niet ......met soundcare spikes maak je van een 20 ltr inhoud een virtueel 80 ltr kast volume  :-D

Alleen vergeet je nu dat de ts deze zelfde speakers eerder had gehoord met een betere bas. Tenzij die ruimte volstond met staande golven zegt dat natuurlijk wel iets over wat deze speakers kunnen, meer dan nu namelijk! Als het aan jou ligt kan iedereen prima uit met een slimline Marantz ht-receivertje en nog steeds hemels stereogeluid krijgen als de speakers maar meewerken... Ben zelf zeker geen voorstander van de hifi-voodoo, maar heb gewoon zelf gemerkt dat er verschil zit in versterkers, en dat is eigenlijk best wel logisch...

Waar koop je die soundspikes trouwens  clown1
Ik vergeet helemaal niks ,jij blijkbaar wel  :wink: want de Totems heeft hij voor aankoop niet thuis beluisterd ,en bij Whisper is er wel degelijk sprake van een totaal andere situatie .

Vroeger geloofde ik mensen die met een verhaal zoals jij die verteld ,het gevolg was een dikke Krell op een Marantz receiver gevolgd door twee dikke NAD eindhokken ,toen kwamen er nog een stuk of 5 pre's aan te pas variërend van Cambridge tot Sphinx ,en natuurlijk waren er subtiele verschillen .....alleen niet zo noemenswaardig zoals vooraf werd omschreven ,maar 1 ding was zeker dat ik er met alle geweld niet meer of mindere laagweergave aan overhield ,wel een flinke duit uit de knip ....dat wel !

Ow jah ....de Soundcare spikes heb ik gekocht omdat men er zo lyrisch over is ,het verschil tov een paar gewone spijkers is nihil .

Mijn advies aan de TS is om in eerste instantie op het aanbod van Wim in te gaan ,en als hij dan nog niet overtuigd is mag hij ook nog bij mij komen ,want zoals ik al eerder melde heb ik de beschikking over genoeg materieel ,jij bent trouwens ook van harte welkom hoor  :yes:


edit:
" hemels stereogeluid" ....nee dank je ! liever een sound straight from hell  :evil:

Ik hou er een andere geloofsovertuiging op na
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: marvin op november 29, 2011, 00:25:58
Citaat van: Marco op november 29, 2011, 00:18:19
"zet ze eens in de buitenlucht neer "
In de eerste plaats behoren staande golven dan tot het verleden ,en in de tweede plaats ga je dan beseffen wat membraan(conus) oppervlak precies inhoud .

Dan durf ik mijn fronts wel ter vergelijk op een 10watt versterker neer te zetten, -en de Totum ernaast aan een veelvoud daarvan....

(Niet alleen in de buitenlucht overigens).  :-P
Hey! ome Fritz heeft ook het licht gezien aangezien de dikke mono's plaats hebben gemaakt voor een buizen amp met hoog rendement speakers  :-D

just kiddin
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


Paul

Citaat van: marvin op november 29, 2011, 01:33:09
Ja, origineel is onze oom niet.   :-D
Fritz is niet bij mij thuis geweest aangezien ik al een langere periode zeer tevreden ben met mn, buizen gebakje van 2x 15watt op de Klisch RF-35 en terwijl veel forummers - zoals ik vaak lees - steeds meer en meer willen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pameijer

Citaat van: Marco op november 29, 2011, 00:56:45
Ik vergeet helemaal niks ,jij blijkbaar wel  :wink: want de Totems heeft hij voor aankoop niet thuis beluisterd ,en bij Whisper is er wel degelijk sprake van een totaal andere situatie .

Vroeger geloofde ik mensen die met een verhaal zoals jij die verteld ,het gevolg was een dikke Krell op een Marantz receiver gevolgd door twee dikke NAD eindhokken ,toen kwamen er nog een stuk of 5 pre's aan te pas variërend van Cambridge tot Sphinx ,en natuurlijk waren er subtiele verschillen .....alleen niet zo noemenswaardig zoals vooraf werd omschreven ,maar 1 ding was zeker dat ik er met alle geweld niet meer of mindere laagweergave aan overhield ,wel een flinke duit uit de knip ....dat wel !

Ow jah ....de Soundcare spikes heb ik gekocht omdat men er zo lyrisch over is ,het verschil tov een paar gewone spijkers is nihil .

Mijn advies aan de TS is om in eerste instantie op het aanbod van Wim in te gaan ,en als hij dan nog niet overtuigd is mag hij ook nog bij mij komen ,want zoals ik al eerder melde heb ik de beschikking over genoeg materieel ,jij bent trouwens ook van harte welkom hoor  :yes:


edit:
" hemels stereogeluid" ....nee dank je ! liever een sound straight from hell  :evil:
Ik hou er een andere geloofsovertuiging op na

Is dit een aankondiging van een nieuwe Miet&Griet....?  :yes:

Het is trouwens wmb niet zozeer een kwestie van geloofsovertuiging, daar ben ik als oud-werktuigbouwer te technisch voor. Lees maar ff dit bericht van mij voor een persoonlijke onderbouwing.

Dit is wat HAL9000 over een goede versterking zegt:
Citaat van: HAL9000 op november 07, 2011, 00:09:26
Versterker is niet alleen brute voeding en  wat koeling.
Hoe komt al  die energie  aan bij de speakers?
Wie  houd de speakers in bedwang?
Wat is  de  snelheid  die  een voeding/drive circuit  nodig  heeft.

Marantz  gebruikte  al eind jaren 70  juction FETS om zo snel mogelijk de bias aan te sturen.
Ik vind persoonlijk,  buizen stuurtrap + voorversterker Met  FET  eindversterkers  het mooist.

Merk: moscode bijvoorbeeld.

Marco, vind je serieus dat de invloed van een versterker op het totale geluidsplaatje minimaal is? En zo ja, geloof je dan ook niet in de bv. de PM-serie van Marantz?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15