m'n frontspeakers hebben meer power nodig!

Gestart door QuattroNL, november 28, 2011, 17:06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 17:06:05
Ik merk (of heb het gevoel) dat m'n Totem Arro's nu niet weer kunnen geven wat ze eigenlijk wel zouden willen (en kunnen). Oftewel: m'n good old SR7200 kan ze niet goed aansturen  :cry:
Ik heb de Totems van Whisper overgenomen en op zijn Accuphase heb ik kunnen horen wat ze konden...en dat was indrukwekkend. Met name de bass blijft bij mij zwaar achter en ik betwijfel of dat puur aan de akoestiek ligt.

Nu heb ik een paar opties:
- een nieuwe dikke SR aanschaffen (ik denk aan de 7005). Met de kans dat ook die het in stereo net niet trekt. Is wel de meest dure (eigenlijk tè dure) optie dus feitelijk een no-go.
- een aparte dikke eindversterker (mag een wat oudere zijn). Iemand een suggestie? Budget is max. 400,-. En natuurlijk bij voorkeur een Marantz  :yes:
- een set MA monoblokken. Een set is voor zo'n 400,- nog wel te vinden (zowel MA500 als MA700). Kan ik daarmee m'n oude SR qua stereo lekker opwaarderen? Deze optie zou ik wel zien zitten  HB

Graag jullie mening.
1 of meerdere subs toevoegen 8-).


Sander.

QuattroNL

Ik vind het interessant en vermakelijk tegelijkertijd om te lezen hoor  clown1

Mijn ruimte is idd wat groter dan die van Whisper. De akoestiek zal er zeker mee te maken hebben, dat ontken ik niet.
Dus het idee van een dikke eindversterker (of monoblokken)  zal mijn speakers niet meer lucht geven?
Ok, dan weet ik dat ook weer.
Zeker nuttig hoor zo'n forum  :-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 19:54:34
Ik vind het interessant en vermakelijk tegelijkertijd om te lezen hoor  clown1

Mijn ruimte is idd wat groter dan die van Whisper. De akoestiek zal er zeker mee te maken hebben, dat ontken ik niet.
Dus het idee van een dikke eindversterker (of monoblokken)  zal mijn speakers niet meer lucht geven?
Ok, dan weet ik dat ook weer.
Zeker nuttig hoor zo'n forum  :-D
Buiten dat jouw ruimte groter is staan de speakers bij jou ook veel meer vrij dan bij Hans. Daar stonden/staan de speakers veel meer tussen een zitgroep, een kast en tafel gepakt ...

Maar als jij het zelf zo goed weet - kopen die dikke ev zou ik zeggen :yes:.


Sander.

lo

Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 19:54:34
Ik vind het interessant en vermakelijk tegelijkertijd om te lezen hoor  clown1

Mijn ruimte is idd wat groter dan die van Whisper. De akoestiek zal er zeker mee te maken hebben, dat ontken ik niet.
Dus het idee van een dikke eindversterker (of monoblokken)  zal mijn speakers niet meer lucht geven?
Ok, dan weet ik dat ook weer.
Zeker nuttig hoor zo'n forum  :-D

Ik zou het altijd zelf in mijn eigen omgeving willen proberen hoor.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: marvin op november 28, 2011, 19:17:44
Inderdaad, wil je een groots geluid uit kleine luidsprekers horen dan zet je maar een koptelefoon op.... :-D




(Hier had uw tekst kunnen staan).

2 x mono  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: lo op november 28, 2011, 20:06:51
Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 19:54:34
Ik vind het interessant en vermakelijk tegelijkertijd om te lezen hoor  clown1

Mijn ruimte is idd wat groter dan die van Whisper. De akoestiek zal er zeker mee te maken hebben, dat ontken ik niet.
Dus het idee van een dikke eindversterker (of monoblokken)  zal mijn speakers niet meer lucht geven?
Ok, dan weet ik dat ook weer.
Zeker nuttig hoor zo'n forum  :-D

Ik zou het altijd zelf in mijn eigen omgeving willen proberen hoor.  :yes:


niet alles LO
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: xander32 op november 28, 2011, 20:02:12Maar als jij het zelf zo goed weet - kopen die dikke ev zou ik zeggen :yes:.
Sander, ik vraag het hier op het forum dus zo goed weet ik het niet heur  :-P

Maar de tendens is duidelijk: een dikke ev zal weinig tot niks uitmaken. Bedankt voor al uw heldere commentaren en uitleg.
Zodra we verhuisd zijn zal ik eens gaan klooien met plaatsing en akoestiek (voor zover de wederhelft het daar mee eens zal zijn  clown1)




Hmmm....2 dikke MA700's staan toch wel erg dik hoor!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Heb nog een mooie Musical Fidelity A5 met HT doorlus voor je in de aanbieding...(Uitgangsvermogen (per kanaal)

250 watt per kanaal (bij 8 Ohm), 400 watt per kanaal (bij 4 Ohm)

Iets meer dan €400,- maar goed een goed geluid kost nou eenmaal een paar €...





Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Ik krijg hier volgende week 2 dikke Sansui eindversterkers en een voorversterker te leen uit de kroeg van een vriend van me.
Zal m'n bevindingen wel laten horen.
De 9300 is voorbereid op een extra vv,-en uiteraard ook op ev's.... :)






(Hier had uw tekst kunnen staan).


JohnWx

Citaat van: marvin op november 28, 2011, 20:53:15
Ik krijg hier volgende week 2 dikke Sansui eindversterkers en een voorversterker te leen uit de kroeg van een vriend van me.
Zal m'n bevindingen wel laten horen.
De 9300 is voorbereid op een extra vv,-en uiteraard ook op ev's.... :)






(Hier had uw tekst kunnen staan).

met of zonder schroef in de volume knop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Geen idee, maar dat maakt mij eerlijk gezegd ook weinig uit.... :)





(Hier had uw tekst kunnen staan).


gerard

uit de handleiding:

Frequency Response:   40 Hz - 20 kHz ± 3 dB (with proper room positioning)
Impedance:   4 ohms
Sensitivity:   87 dB
Recommended Power:   20 - 80 W

Lijkt me dat je SR genoeg power kan leveren en dat het vooral afhangt van proper room positioning zoals ze dat zelf mooi omschrijven bij totem  :-)
In een test gelezen dat die 40 hz -3dB al snel 50 of meer wordt bij een vrije plaatsing en in grote ruimte's.
Begrijpelijk dat je dan weinig basdruk overhoud met een 4,5" woofer  :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Zoldar

I agree. Er is maar zoveel wat een kleine driver kan doen in een relatief groet ruimte. Je kunt natuurlijk ook een goedzak van aan amp (lief, warm, nooit schel) nemen, maar of dat je probleem oplost.....

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: Marco op november 28, 2011, 19:15:21
Dus we zijn het in ieder geval met elkaar eens dat het een kwestie van akoestiek/luidsprekers is  :yes:

:no:  :no:  :no:
Wie zijn we? Het KAN aan de akoestiek/speakers liggen, maar het kan ook aan de versterking liggen. Dat is een kwestie van proberen. Maar ik denk dat ik gelijk heb, een betere vv doet wonderen, een betere ev heeft ook wel wat effect. Een PM15 zal zijn speakers doen zingen  :yes:

Ben benieuwd wat ts  gaat doen en wat de bevindingen gaan zijn! Lekker hobbyen  hello
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15