condensatoren in je scheidingsfilter verlopen

Gestart door mountainbiker, november 23, 2011, 13:51:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Heeft iemand van het Marantzforum ervaring met verlopen condensators in het scheidingsfilter van de speakers? is het zinvol om deze na 20 jaar gewoon standaard te vervangen voor nieuwe exemplaren?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

SMarcel

Dat is altijd zinvol, zeker als je het filter meteen upgrade volgens de gelijke waardes. Ik heb dat ooit eens gedaan bij mijn Canton Ergo RC-L en dat was een hele verbetering.

Klik maar eens op het wereldbolletje bij mijn handtekening, dan kom je op mijn site en zie je wat er met de Canton's is gebeurt

Dus ik zeg: DOEN!!!!

Groeten,

Marcel

HAL9000

Ja  ik heb jaren lang met B&W's  gespeeld  idd  is het wel aan te raden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

TurboMarco

Vervang ze dan wel voor C's van dezelfde waarden  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Don Logan

Hoi Michiel,

Met veel interesse volg ik deze topic over scheidingsfilters.Is er nog veel verschil in kwaliteit tussen bepaalde merken gewone condensator's? Weet jiij ook wat er voor materiaal zit in die Missions 762 van jou?

Paul

Upje voor AndreC , wellicht volgen hier meer reacties.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Ik heb een paar 15 jaar oude Audio Vectors. Wat zou dat gaan kosten?

SB_Marantz

Citaat van: Marco op november 23, 2011, 18:56:55
Vervang ze dan wel voor C's van dezelfde waarden  :yes:


Capaciteit sowieso..............Vdc mag altijd hoger.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Rob46 op mei 29, 2013, 19:05:34
Ik heb een paar 15 jaar oude Audio Vectors. Wat zou dat gaan kosten?

Type?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM



thanatos

Mijn ervaring is dat er in fabrieksluidsprekers vaak bespaard wordt op de componenten in het scheidingsfilter. Ook high-end merken/types. Heb het in Klipsch, Tannoy, Acoustic Energy, B&W. KEF enz gezien.

Nadeel hiervan is dat ze in den beginnen goed werken. Maar na verloop van gebruik snel van waarde kunnen verlopen. Dan praat ik voornamelijk over de condensators.

Upgraden naar goede MKT/MKP of verse nieuwe Bi-po's kan echt verschil geven.

Echter is doorslaan naar de zogenaamde high-end en echt dure exemplaren naar mijn idee geld verspilling.


Rob46

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 21:58:49
https://www.google.nl/search?q=audio+vector+f3&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-beta  :-o

Ik heb geen goede afbeelding van mijn speakers kunnen vinden. Zeker te oud  8-) Optisch ziet het er allemaal nog prima uit en het geluid is echt prima! Maar, het kan interessant zijn om na al die jaren wellicht één en ander te vervangen. Zou dat kunnen en goed zijn?