Onkyo en stereo 2.1 DSP
Heeft nooit voor mij gewerkt. Zodra je het aanzet gaat het hoog en midden vreemde dingen doen. Daar zorgt audyssey voor. De bass daarentegen is zo strak als een gabber na 3 dagen feesten.
Maar je kunt adsy ook uit zetten en met je eigen EQ aan de slag gaan. Je bepaalt zelf de cross en kunt voor zowel de fronts als de sub met 6-7 band EQ aan de slag en daarbij dus het hoog en midden met rust laten. Iets wat adsy 32XT niet toelaat. (pro wel naar het schijnt).
Mic stand weer te voorschijn gehaald en met REW wat sweeps laten doen over de DAC van de onkyo. En dan lekker pielen.

Zonder sub of cross. De Traingles icm met de kamer zijn de boosdoeners. piek bij 63 hz en groot dal bij 40 hz. Dit is bij sommige muziek erg goed hoorbaar.
Wat ik bij graaf niet kan doen is de zaak wegfilteren bij de Triangles. Dat heb ik nu wel gedaan met de Onkyo. Cross op 80 hz en dan de sub aan laten sluiten en met de EQ (op 63 hz en 40 h en 25 hz) zo vlak mogelijk gemaakt.

Voila. Redelijk strakke bass zonder geweld te doen aan het hoog/midden.
The Rock v.s. W&M IC
Leuk geprobeerd. Maar het inzicht die the rock geeft heb ik nog niet gevonden in een IC voor een appel en een ei.