Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Citaat van: joep op december 04, 2012, 22:25:03
Ik hoor het al. De Rock gaat niet in de verkoop...

Ik kan geen goede reden bedenken om hem weg toen.
Mocht de Graaf ooit in rook op gaan (een Italiaans karakter trekje, komt vaker voor met zaken die in Maranelo gemaakt worden) zijn ze boventallig.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Onkyo en stereo 2.1 DSP
Heeft nooit voor mij gewerkt. Zodra je het aanzet gaat het hoog en midden vreemde dingen doen. Daar zorgt audyssey voor. De bass daarentegen is zo strak als een gabber na 3 dagen feesten.
Maar je kunt adsy ook uit zetten en met je eigen EQ aan de slag gaan. Je bepaalt zelf de cross en kunt voor zowel de fronts als de sub met 6-7 band EQ aan de slag en daarbij dus het hoog en midden met rust laten. Iets wat adsy 32XT niet toelaat. (pro wel naar het schijnt).

Mic stand weer te voorschijn gehaald en met REW wat sweeps laten doen over de DAC van de onkyo. En dan lekker pielen.

Zonder sub of cross. De Traingles icm met de kamer zijn de boosdoeners. piek bij 63 hz en groot dal bij 40 hz. Dit is bij sommige muziek erg goed hoorbaar.

Wat ik bij graaf niet kan doen is de zaak wegfilteren bij de Triangles. Dat heb ik nu wel gedaan met de Onkyo. Cross op 80 hz en dan de sub aan laten sluiten en met de EQ (op 63 hz en 40 h en 25 hz) zo vlak mogelijk gemaakt.

Voila. Redelijk strakke bass zonder geweld te doen aan het hoog/midden.

The Rock v.s. W&M IC
Leuk geprobeerd. Maar het inzicht die the rock geeft heb ik nog niet gevonden in een IC voor een appel en een ei.

Zoldar

Confessions of an Audiophile

Vandaag lekker geluisterd naar Delicate sound of thunder van the floyd. Wat heen en weer geschakeld tussen de Onkyo TX-NR3008 en de stereo (Graaf/Moon). En ik kan niet anders zeggen dat ik het grootendeels via de Onkyo mooier vind nu. Dit geld alleen voor digitale muziek.
Het hoog is minder teruggetrokken, de bass strakker (zeker na EQ). Nu is dat "smoothe" een eigenschap waar ik de Moon DAC op heb uitgezocht destijds. Het is wat te veel van het goede en kijk ik al rond naar een andere DAC. Maar Ik begin me af te vragen wat het nut is van al die kabeltjes en DAC's als er al een prima oplossing in de huiskamer staat.

Een mooie CD speler met DAC ingang zou natuurlijk ook kunnen. Het zou een neutrale Dac/speler moeten zijn. Het liefst met XLR uitgangen. Opties?

- Musical Fidelity M1
- Metrum Ocatve
- Marantz SA-KI Pearl (helaas niet in het zilver)
- Benchmark DAC1
- helemaal niets, lekker doorspelen met de Onkyo.

TurboMarco

Volgens mij heb ik ergens nog een Meridian dac staan  :angel: ,men is daar nogal lyrisch over en ik kan daar wel een leuke deal van maken .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Marco op december 16, 2012, 03:19:42
Volgens mij heb ik ergens nog een Meridian dac staan  :angel: ,men is daar nogal lyrisch over en ik kan daar wel een leuke deal van maken .

206 606 ?  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Zoldar

speelt die ook 96khz af?

Zoldar

De Moon 300D DAC is verkocht en er komt hier een Metrum Octave zijn kunsten vertonen!

bramdg

Citaat van: Zoldar op december 17, 2012, 21:15:16
De Moon 300D DAC is verkocht en er komt hier een Metrum Octave zijn kunsten vertonen!

Wieeeeeeeeeeeew ik ben benieuwd hoe je hem gaat vinden ....onlangs hem ook eens even mogen horen en gaat echt wel nog stapjes verder dan men eigen Metrum Quad ...

veel meer rust en een nog mooier beeld  :-)

Stel je voor wat die nieuwe Metrum Hex nog kan verbeteren  ....de prijs is wel  :-o

Have Fun  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Zoldar

Ik heb al eens uitgebreid een A/B test gedaan met de Moon 300D DAC en een Metrum Octave. Was op een mooie set bestaande uit grote 3 weg PMC's en een VV/EV combo van Emotiva en Electrocompaniet.

De Metrum kwam harder en minder boomy door in het laag en had een wat nadrukkelijker hoog. Niet dag en nacht zaken maar wel de accenten waar ik nu op uit hoop te komen.

Heb nu een setje van den hul the Rock XLR's (Joep u heeft PM) over en een volledig gebalanceerde Graaf die ik single ended aanstuur :)

Zoldar

Metrum Octave staat inmiddels lekker te spelen.

Wat een kleine doosjes zijn het. Maar wat een power komt eruit. Het laag is zo strak dat je soms vergeet naar een buizenbak te luisteren. Lekkere punchy, droge, strakke bass. Het hoog is snel, fel en schoon. Geen muurbloempje deze DAC. Het einge waar de moon beter in presteerde is de muziek nog verder naast de speakers te plaatsen.

Ben nu muziek aan het luisteren die ik in geen jaren aan heb gehad. Heck! Ik heb weer zin in digitale muziek.

JohnWx

was er wel uitgangsgelijkheid (woord 2013)  :wink:

Veel plezier met je passie en dat zit snor

Keep on going and do what you want to do  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Onderhoud aan de Graaf GM50b
Ik zal wat te lomp zijn geweest maar een van de ingangen maakt geen goed aarde meer en ik krijg bij het aansluiten van de kabels wat Hummmmm.
De Graaf is naar Jon/Hal9000 om de ingangen weer deugdelijk contact te laten maken.

Verder mijn collectie (6 stuks plus de 4 in de graaf) EH KT90H laten doormeten door audio analogue en we hebben er weer 4 matchende uit gehaald. Dus hij kan weer een keer opblazen op zijn italiaans.

Powerkabels
2 verschillende kabels met 3 verchillende pluggen geprobeerd. 

bramdg

Citaat van: Zoldar op januari 13, 2013, 15:11:09
Ik zal wat te lomp zijn geweest maar een van de ingangen maakt geen goed aarde meer en ik krijg bij het aansluiten van de kabels wat Hummmmm.
De Graaf is naar Jon/Hal9000 om de ingangen weer deugdelijk contact te laten maken.

Verder mijn collectie (6 stuks plus de 4 in de graaf) EH KT90H laten doormeten door audio analogue en we hebben er weer 4 matchende uit gehaald. Dus hij kan weer een keer opblazen op zijn italiaans.

Powerkabels
2 verschillende kabels met 3 verchillende pluggen geprobeerd.

Alle groot onderhoud en nieuwe buisjes dat word weer pompom
Dan kan je er zeker weer een tijdje tegen  :-P
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 13, 2013, 15:11:09

je maakt snel een foutje/lomp in 7 sec.  :wink: :-)