Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Ook een lekker avondje gehad dus....  clown1

Door mijn subwoofer perikelen heb ik een Monster kabel vervangen door een stukje Gamma....
Schiet me maar lek, ik hoor het niet.  :-D

Zoldar

als het er niet is, is het er niet. hoef je er ook niets voor uit te geven.

ben wel steeds meer van mening dat het wel wat kan uitmaken maar in de marges. voor mij zijn die marges belangrijk. ook al is het maar 3db hier en daar.

maar die vallen in het niet bij room modes van 10-15db (heb ik bij 63hz). dat stekker je niet om met een kabeltje.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

ik zeg tegen mezelf steeds, slechte opname gewoon  :-P

Leuk om je zo bezig te zien en te horen, welke drop is het  hello

Graaf mag graven ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Zoldar

de gratis dropveter die bij de logitech squeezebox zat. als je het ziet zou je er nog geen stuiver voor geven.

maar in het kader van een sound die te zoet en lief is voor een jonge zeehond, bracht het wel wat snap, en felheid terug.

De Graaf gaat niet weg. Daar licht het niet aan. Vinyl klinkt nog immer opperbest. Het is het digitale stuk (Moon DAC+SBT) die ik net wat te lief vindt.

Die powerkabels had ik in een waas van audiofilie aan de DAC en stekkerblok gehangen.

Maar wat ook meespeelt is dat er in de onkyo een heel fatsoenlijke DAC zit die naar mijn oren dichter bij analoog staat dan wat ik nu uit de graaf/moon/sbt krijg.

De van den hull en Moon heb ik uitgezocht in ons vorige huis. Kleinere kamer met een muur direct achter mijn rechter oor. En met Triangle Monitors en een sub. Daar was ik erg op zoek naar meer bass, meer vlees aan het bot. Nou dat vond ik in oa de vad hull en Moon.

Hier in het nieuwe huis, met vloerstaanders en de ervaring van een echt strakke bass uit audyssey, is mijn ideaalbeeld wat gewijzigd. Maar belangrijker nog, de kamer is zo wezenlijk anders.

Ik ga geen geld spenderen aan een dure digitale front end. Eerst eens wat uitproberen met goedkopere alternatieven. Zoals standaart kabels :yes:

TurboMarco

Waarom ga je niet een paar kabels zelf maken ?
Neem bv een Hirshman Koka coax (hoewel die wel erg stug is ) ,of microfoon kabel en zet daar een paar degelijk Neutrik pluggen aan ,dat kost je de kop ook niet en het is goed te solderen .
Voor de looks kan je verder borduren met krimpkous en sleeves .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Zoldar

daar ben ik net even te a-technish voor. Maar je zit wel in dezelfde richting te denken.

Ik ga dit weekend eens een naar de pro audio zaak, voor 8 euro een setje XLR mic kabels halen van koper. Eens kijken hoe die zich verhouden tot de vd hull van the rock.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 21, 2012, 13:02:35
daar ben ik net even te a-technish voor. Maar je zit wel in dezelfde richting te denken.

Ik ga dit weekend eens een naar de pro audio zaak, voor 8 euro een setje XLR mic kabels halen van koper. Eens kijken hoe die zich verhouden tot de vd hull van the rock.

zelfs ik kan het
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Hier ook geen probleem, kan iedereen.

TurboMarco

Nuchter heb ik wel moeite met solderen hoor  :wink:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Zoldar

Plankje erbij
Het werd een beetje druk in het Solid Tech rack. Dus plankje erbij gekocht, nee zeg maar eraf gesloopt bij de demo van de dealer want de levertijd van Solid Tech is in maanden te meten.

Cambridge Audio DV99
Doet dienst als loopwerk voor de DAC in de Onkyo via HDMI. DVD-Audio en SACD gaat digitaal naar de onkyo en die doet het hele multi-channel gebeuren. Wordt ook op de DAC aangesloten voor als er een keer een CD moet worden afgespeeld.

Nog meer metingen....
De stereo/graaf combi een grondig nagemeten. Ja, maar dan met mic standaart. 7 metingen gedaan van het midden van de kamer in 5 cm naar achteren en de bank neergezet daar waar de minste room modes zijn. Ook dingen als extreme toe in e.d. geprobeert.
Vervolgens de sub ingeregeld en 11 metingen gedaan om de juiste phase positie uit te zoeken die de zaak het meest vlak krijgt. Zo vlak als adsy wordt het nooit zonder een cross op de front speakers maar proberen mag.

Zonder sub

Met sub na veel pielen.

over elkaar geplot

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Advanced digital output voor SBT
Is hier vast al eens langs gekomen. Het is een gratis app voor je SBT waarmee je hoger dan 96khz muziek kan streamen naar je DAC.

Ik heb wat gratis 192khz files van de 2L  site gehaald en van Reference Recordings. En ik zie nu voor het eerst het 192khz lampje branden op de Moon 300D dac. Een audiofiel hart is snel gevuld.....Nee, het klinkt ook geweldig. Maar het is allemaal klassiek en daar heb ik geen kaas van gegeten.

Zoldar

Pro audio Cordial XLR kabel v.s Audiofiel van den hul the Rock

Voor 2 tientjes koop je bij de pro audio zaak een prima IC kabel. De XLR pluggen komen bij een sub brand van Neutrik vandaan. Ze zijn van metaal en voelen solide aan en zwaar aan. In de beschrijving geen poespas beschrijving van het metaal of de mantel. Het metaal komt niet van een CERN hadron collider fusie af.

van den hull the rock
Deze heb ik al een tijdje maar met alle wijzigingen in kamer, speakers en powerkabels was het tijd voor moment van relativering. Is dit de juiste kabel? voegt het echt wat toe? en is het een arm en een been waard?
eerst de marketing: ga naar de website en lees de beschrijving van deze kabels met 3T technologie. Het is tranentrekkende audiofiel geneuzel. Je zou meteen een non-believer worden.

De pluggen zijn van Neutrik en van plastic en voelen ok aan maar niet meer dan dat. Maar luisterend vallen er wel verschillen op. Geen dag en nacht zaken. (omlpuggen is een koud kunstje aangezien de Graaf 2 XLR ingangen heeft).
De Cordial is wat nadrukkelijker in het hoog. Bekkens klinken wat harder en met iets meer tizz. The Rock geeft de zaken wat verfijnder weer. Dit is kwestie van smaak.
Maar de reden waarom de van den hull m.i. de super kabel is, is overzicht. Voor je ontstaat een stereobeeld waar meer dingen gebeuren, meer details, meer koortjes, dubbele stemmen, verborgen synth lines. Het wordt opeens overzichtelijk en met rust weer gegeven. Met de cordial zijn die details er wel, als je er echt op gaat letten, maar ze staan door elkaar heen of zijn nauwelijks uit de mix naar boven te halen. Dit gebeurd  allemaal in het midden gebied, de galm van een strat, de stem van een zanger.

Ik weet niet waarom kabel makers zulke belabberde marketeers zijn. En er wordt zeker te veel geld gevraagd voor dat stukje anti-materie van van den hul. Maar het levert wel extra muzikaal plezier op!

joep

Ik hoor het al. De Rock gaat niet in de verkoop...

JohnWx

Goed bezig, niet leverbaar okee hier heb je geld bestel een nieuwe plank ik neem deze mee, uuuhhh mondje dicht tis crisis  8-) notworthy