Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

Damn knap stapeltje en zo met dat lichtje heel moooi

Digitaal meets Analoge of is het omgekeerd :-)

echt wel  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

http://www.foka.nl/site/onkyo-txnr5008-zwart-p-39316.html

De Onkyo TX-NR5008 komt niet vaak langs op MP. Bij Foka staan er nog een paar voor 1.4K nieuw. Is dit een goede deal? Of beter wachten tot er een langs komt op MP?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Lijkt mij wel een goede prijs ,als je kijkt dat de 5009 een adviesprijs heeft van 3000 euro

Zoldar

cijfers zeggen mij niets natuurlijk. maar toch....

de mannen van hi-fi news, stereophile en hi fi choice zien vaak een amp die ongeveer zijn vermogen verdubbeld bij een halvering van de speaker impedantie als een teken van een sterke voeding.

paul miller meet alles van bovenstaande bladen en dit zijn een van zijn bevindingen.

Output Level achieved into 8ohm re. 1000Hz =
161.2W @ 0.1% (Left Channel)
172.2W @ 0.5% (Right Channel)

Stereo power output into 4ohm at 1kHz   PASS
Output Level achieved into 4ohm re. 1000Hz =
270.5W @ 0.4% (Left Channel)
282.6W @ 0.7% (Right Channel)

je kunt je vergapen aan alle metingen op:
http://www.milleraudioresearch.com/avtech/index.html
Username: avtech
Password: 3chip

anyways: de onky zet prima cijfers neer. voor wat het waard is.





Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Lijkt me een prima ding!

TX-NR5009 is ook al niet zo duur meer:
kieskeurig

Ik heb me laten vertellen dat een Integra 50.4 ongeveer 1750 E. mag kosten, heeft allerdings geen Audyssey Pro, mocht je dat ook willen.

Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

Pioneer SC-LX85



klasse D amps, eigen room EQ en vele lovende reviews van zelfs ene M.Fremer en hier en daar wat audiophiles op internet.

Zal proberen deze en de Onkyo TX-NR3008/5008 met elkaar te vergelijken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

ben effe vaak afwezig door omstandigheden



wat heb je wel of heb je niet meer ben de  :-o bij je  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

EXIT
Onkyo TX-NR709 receiver

Onkyo geeft je voor relatief weinig geld een prima HT reciever. Voor Films is het ideaal. Audysey XT doet prima werk om de room modes te temmen en je sub goed te integreren met de andere speakers. Internet radio is ook lekker makelijk en hij vind feilloos de muziek op mijn NAS. Vaak stabieler dan de SB touch.

Qua sound zou ik de Onky in de hoek van gedetailleerd, dynamisch en ietsje terughoudend in het  hoog. ivg de Graaf valt op dat het hoogste hoog wat word afgevlakt en daardoor zelden schell of scherp wordt. Toch krijg je niet de indruk dat je veel mist. Sony kiest een anderw weg en laat je alles horen maar dit leveret niet altijd lekker luisterbare muziek op.

Ik gebruik de Onky ook vaak voor multi-channel SACD en DVD-Audio. En dat gaat erg goed tot op zeker hoogte. Het is wat veek gevraagd van deze amp om 5 kanalen naar 90db te sturen. En een film op reference level kijken is toch echt te veel gevraagd. Je komt dan toch in het gebied waarbij compressie en vervorming in het hoog optreed. Vraag me niet waarom, maar multi channel muziek draai ik het liefst vrij hard.

Dus is de onky nu verkocht en zoek ik geduldig verder naar een reciever met voldoende reserves.

Kandidaten zijn wat mij betreft:

Onkyo TX-NR5008
Powerhouse van een HT amp die hier en daar nog wordt aangeboden.

Pioneer SC-LX85
Volgens velen een wolf in schaapskleren. D-klasse amps die niet schell of dun klinken maar snel, detailrijk en vol. Het meetsysteem van pioneer schijnt net zo goed te zijn als ADSY XT32.

Het zou beneden ook een waardig audiofiel alternatief kunnen vormen op de buizenglorie die de Graaf voortbrengt.
Ik zou dan nog steeds de speakers blijven ompluggen van stereo set naar HT set. (ja, ze klinken wezenlijk anders)

Het is vrij jammer dat recievers niet audiofiele credits krijgen die ze verdienen. Want ik zou niet weten waar ik bosvenstaande (prijzige) amps naast elkaar zou kunnen beluisteren of zelfs thuis mee zou kunnen krijgen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Kon het niet laten om weer wat te tweaken.

DIY Power cord
Voor 3 tientjes een Brelden powercord gemaakt met Iego IEC en Hifi Tuning Schuko. Deze zit nu op de Moon DAC en ja er is hoorbaar verschil. Moon is van zichzelf een smoothie met een volle klank. Kan in combinatie met buizen soms wat te lief en ongedefineerd in het laag worden. Die Belden is als een jalapeno peper in zijn  K#@t. Bekkens spatten met meer venijn en definitie uit de hoorns en het laag is welkom strakker geworden.



Supra Powercord
Ook geprobeerd op de DAC maar ik hoor geen verschil met gewoon snoer. Zal het eens op de sony HT amp proberen. Aardig gek. Hier heb ik dan wel echt geld voor neergeteld.


Voor de rest bezig geweest om de Sony DTR-DA1200ES receiver in de huiskamer in te regelen. Het kost wat tijd om een mooie onky 3008/5008 op te sporen. Dus lekker aan het klooien met setup mic.
Sony's calibratie systeem maakt hele vreemde keuzes. Zet alle speakers op large en de sub stuiterd de kamer door. Dat doen ze bij audysey vele malen beter.
Ben het met de hand en een SPL meter gaan doen. Speakers op Small en een cross van 80hz. Dat is meteen stukken beter. Niet zo vlak als met multiEQ maar prima te doen. Het versterker gedeelte van de Sony geeft de Onkyo 709 die ik had, het nakijken. Het hoog loopt mooi door en het laag blijft strak zelfs bij +90db. De onky was wat liever in het hoog maar ook wat minder gedetailleerd.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

#280
Bij Smits in Arnhem bieden ze aan een Onkyo TX-NR3009 voor 1249,- ,is dat niks voor jou ?



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Er staat een bij Correct voor ongeveer dezelfde prijs. Net boven mijn pijngrens. Bijna gewoon gekocht zaterdag  frusty

Ik wil het eigenlijk bij de 1K houden. Nou vooruit 1100 mag ook. Het moet ergens ophouden toch?  :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Je moet idd grenzen stellen ,en wie weet worden ze over een tijdje voor 1k aangeboden aangezien nu de **10 serie er is .
Ik stond er vandaag ook bij te kijken of ik het wel of niet zou doen ....niet dus ! ,de meerwaarde van Spotify en 3D hdmi is interessant maar om daar zoveel geld er tegen aan te gooien vind ik dan ook weer zonde .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Paar platen minder  shutup en KLIK  :-D

TurboMarco

Het word goedkoper waar je bij staat ,maar het is wel een serieuse prijsverlaging  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)