Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

Dat is een serieus lekker muziekje. Dankjewel voor het helpen "ontdekken" er van.  hello
Heb je nog een paar van dit soort tips?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

TurboMarco

 HB

Gewoon erg gaaf !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

thanx! 

heb porcupine tree ook maar net ontdekt. dit is van het album fear of a blank planet. rete-strak geproduceerd en luister dit vooral ook in surround. er staat ook een super goede DTS mix op. bij de band zelf te bestellen voor 14 euri. de cd is ook super goed.

ben nu bezig met de "the incident". moeilijker om in te komen maar oh oh wat  gaan die drums en gitaren lekker rond door de kamer.

aangezien de Marantz alles analoog naar de onky stuurt, kan ik geen audyssey gebruiken om te calibreren. heb nu alle levels met de eqwizard en de audysey microfoon uitgemeten en op het gehoor lijkt de bass het best op audessy dts met alle speakers op small. kan dit kloppen?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Leuk om je weer bezig te zien ,lekker volume ook  :-D

Hier klonk het ook wel aardig  HB ga cd ook nog eens aanschaffen  :yes:

Ben toch wel heel benieuwd hoe die bij jou klinkt in 5.1  HB HB

JohnWx

heb het net gehoord en ik moet er meer naar luisteren maar hun historie vind ik al briljant :



Wilson speelde in de band no-man met Tim Bowness en Ben Coleman, maar maakte daarnaast een aantal muziekstukken die aan de verzonnen band Porcupine Tree werden toegeschreven. In 1989 werd een aantal stukken via de cassette Tarquin's Seaweed Farm verspreid onder personen die wellicht geïnteresseerd zouden kunnen zijn.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op juli 30, 2012, 22:32:42
Leuk om je weer bezig te zien ,lekker volume ook  :-D

Hier klonk het ook wel aardig  HB ga cd ook nog eens aanschaffen  :yes:

Ben toch wel heel benieuwd hoe die bij jou klinkt in 5.1  HB HB

spreken een keer op maandag avond af ok?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81


Cornelis1921

#247
Na Marillion is het Porcupine Tree dat de klok slaat... ;-) Hier ook BTW. byebye, Cor. P.S. Probeer ook eens Blackfield, Wilson's samenwerking met songwriter Aviv Geffen: anders maar even briljant. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op juli 30, 2012, 20:36:27
Zo. En nu lekker muziek luisteren dus.

DVD-Audio van Porcupine tree in de Marantz DV-9400.
Op die DVD-Audio staat een 5.1 mix in advanced resolution MLP codec. Een voorloper van DTS-HD gemaakt door Meridian. Onkyo aangezwengeld en lekker gaan zitten.

wuh? geen zang stem? ik had toch de center uit staan in de instellingen van de Marantz en de onkyo? Ik draai namenlijk zonder center in huiskamer. kon er nooit aan wennen.

Maar DVD-Audio laat dat niet toe. Er gaat altijd een signaal naar de center speaker. wat je ook doet in de menu's.

hmpf hmpf. vrouw van huis.....ping!

hop hop hop naar zolder. en huppa toch een 5.1 opstelling. denk dat deze opstelling een houdbaarheid van ongeveer 5 min heeft, nadat mijn vrouw thuis is gekomen :)


http://youtu.be/E1Aa-FaexMY
Dit filmpje had net zo goed de titel kunnen dragen van "When the WAF is not around..." - als de poes van huis is danst de kater! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

paddyboy1987

Geluid staat flink hard idd HB

Erg mooie fronts heb jij zeg! Mooi robuust, daar lijken die van mij schattig bij redface
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Zoldar

Citaat van: jrm op juli 07, 2012, 23:43:45

Fijn om te lezen dat je met een big smile op de bank zit!!

Echter schakel na een muziekstuk geluisterd te hebben inderdaad even de versterker uit en wacht minstens 30 seconden en schakel dan de versterker weer in (zonder kabels te vervangen!) geheid dat je dan toch verschil ervaart. Door dat je oren gaan wennen aan de stilte gaan je oren als het ware meer open, dus komt de 2e keer het geluid 'anders' bij je binnen. Deze test werd onlangs ook bij mij uitgevoerd, dus ik spreek uit eigen ervaring....

voor de grap iets anders gedaan.

adsy mic voor de speaker
sweep doen met room eq wizard
en dan standaart snoer eraan
nog een keer een sweep.
2 grafieken over elkaar heen leggen.
zo goed als exact hetzelfde.
toch suggestie dus?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

zag dat je nog meer leuke fimpjes heb op Youtube

maar voor 2 moet ik betalen en kan ik niet zien ? clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

vreemd. ik zie dat niet. (heb me eerst afgemeld)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

@Zoldar: goed bezig! (Moest dit toch even kwijt.) Lachen met het filmpje! :schater: notworthy
Misschien ooit is tot ziens?!
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin