Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

nee. die was op visite bij de buren.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

#256
bassie  clown1

Citaat van: Zoldar op juli 30, 2012, 21:48:40
aangezien de Marantz alles analoog naar de onky stuurt, kan ik geen audyssey gebruiken om te calibreren. heb nu alle levels met de eqwizard en de audysey microfoon uitgemeten en op het gehoor lijkt de bass het best op audessy dts met alle speakers op small. kan dit kloppen?

kan best: de juiste X-overs naar de BK, icm het lfe op de dts-track..  8-)

ps: op naar integra..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Onkyo TX-NR5008 moet het toch ook lekker doen  :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jrm

Citaat van: Zoldar op juli 31, 2012, 12:07:10
voor de grap iets anders gedaan.

adsy mic voor de speaker
sweep doen met room eq wizard
en dan standaart snoer eraan
nog een keer een sweep.
2 grafieken over elkaar heen leggen.
zo goed als exact hetzelfde.
toch suggestie dus?

:yes: :yes:

Zoldar

2 mods aan de digitale kant. De Squeezbox/Moon begon wat smooth/softig te worden. Bovendien werd het geheel in de bas wat romig en ongedefinieerd. Het analoge gedeelte (Arezzo/Ortofon 2M-black voor vinyl) is nu echter spot-on, niets meer aan doen. Nee, niet meer tweaken nu. Afblijven!

Musical Fidelity V-link - USB-SPDF brug -
In dit kastje prik je de usb uitgang van je PC en die zet het om naar SPDIF voor je DAC. Omdat het een async usb device is, neemt ie alshet ware de flow van data over van de PC. En dat zorgt voor een output zonder noemenswaardige jitter. Ik gebruik dit kastje om de laptop met foobar aan te sluiten op de Moon. Maar nu op andere manier....

Squeezebox Touch Enhanced Digital output
Een nieuwe app voor de SBT. Het zorgt ervoor dat de SBT ook data kan versturen vanuit zijn eigen USB ingang. En daarmee kunnen we nu dus de MF V-link achter de SBT hangen en jitter vrije data naar de Moon 300D transporteren.

Resultaat: Just wat the docter ordered!
Het laag is "leaner" en meer gedefineerd geworden. Ik heb hier zitten luisteren naar Loreena Mckinnet's gates of istambul. Hier zit een hele dikke, vette bas instrument op. Leuk analyse voer voor de AKG K-701 die dat basloopje fileert als de beste. Maar in kamer alleen maar zorgde voor boom en whoom, verzuipen van al het andere. Dat was wel voordat ik aan de slag ging met roomEq/sub fine tuning. Maar toch. Holy smoke! Ik hoor nu gewoon het basloopje en de bank is aan het trillen, de kamer wordt nog steeds "pressurized", maar zonder te overstemmen.
Next is Marillion's the Party van het album holidays in eden. En de cymbals waren weer fel, airy en zuiver. De kick drum die vaak kwijt raakte, blijft nu het hele numer te volgen. Dubbel chek met "Oh baby please" van buddy guy bracht kippenvel momenten bij diens gitaarsoli. Bas ging hier wat overheersen maar wat sokken on de baspoorten deed wonderen.

Nu zit mijn vrouw te genieten van Jason Mraz op de sweet spot,  :eerie:







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 :eerie: = :-) 1-0 voor de vrouw des huizes, mag zij ook eens proeven aan wat goede audio vermag? Mannen zijn soms zoooooooo egoïstisch als om het afstaan van de sweet spot gaat... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 18, 2012, 17:30:49
2 mods aan de digitale kant. De Squeezbox/Moon begon wat smooth/softig te worden. Bovendien werd het geheel in de bas wat romig en ongedefinieerd. Het analoge gedeelte (Arezzo/Ortofon 2M-black voor vinyl) is nu echter spot-on, niets meer aan doen. Nee, niet meer tweaken nu. Afblijven!

Musical Fidelity V-link - USB-SPDF brug -
In dit kastje prik je de usb uitgang van je PC en die zet het om naar SPDIF voor je DAC. Omdat het een async usb device is, neemt ie alshet ware de flow van data over van de PC. En dat zorgt voor een output zonder noemenswaardige jitter. Ik gebruik dit kastje om de laptop met foobar aan te sluiten op de Moon. Maar nu op andere manier....

Squeezebox Touch Enhanced Digital output
Een nieuwe app voor de SBT. Het zorgt ervoor dat de SBT ook data kan versturen vanuit zijn eigen USB ingang. En daarmee kunnen we nu dus de MF V-link achter de SBT hangen en jitter vrije data naar de Moon 300D transporteren.

Resultaat: Just wat the docter ordered!
Het laag is "leaner" en meer gedefineerd geworden. Ik heb hier zitten luisteren naar Loreena Mckinnet's gates of istambul. Hier zit een hele dikke, vette bas instrument op. Leuk analyse voer voor de AKG K-701 die dat basloopje fileert als de beste. Maar in kamer alleen maar zorgde voor boom en whoom, verzuipen van al het andere. Dat was wel voordat ik aan de slag ging met roomEq/sub fine tuning. Maar toch. Holy smoke! Ik hoor nu gewoon het basloopje en de bank is aan het trillen, de kamer wordt nog steeds "pressurized", maar zonder te overstemmen.
Next is Marillion's the Party van het album holidays in eden. En de cymbals waren weer fel, airy en zuiver. De kick drum die vaak kwijt raakte, blijft nu het hele numer te volgen. Dubbel chek met "Oh baby please" van buddy guy bracht kippenvel momenten bij diens gitaarsoli. Bas ging hier wat overheersen maar wat sokken on de baspoorten deed wonderen.

Nu zit mijn vrouw te genieten van Jason Mraz op de sweet spot,  :eerie:

wol of synthetische sokken  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

synthetisch en 2 dagen niet gewassen  :-P
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

nieuwe foto's toegevoegd  :-D







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

zelfs al speelt er niks is het al mooi  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Mooi plaatje inderdaad notworthy

Zoldar

De Onkyo TX-NR709 is verkocht! Ik ben HT-loos!

Open jacht seizoen op TX-NR5008.
Ondertussen....op zolder......niets!

Want de Sony gaat voorlopig de films doen beneden.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Er staan wel 4 x de 5007 te koop op marktplaats ,is die niet praktisch hetzelfde dan ?

Zoldar

audysey xt32 zit er vanaf de 5008 op. xt had ik al op de 709 en dat was een beetje hit-en-miss. ik verwacht meer van xt32 omdat het fijnmaziger inregeld.

buiten dat geloof ik het wel. amp stats zijn identiek.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Ok duidelijk succes  :yes: