CiteerDan weet ik niet wat er uiteindelijk uit die speakers komt als ik ze hier thuis zou aansluiten op bijvoorbeeld die sr 6005?
dat weet je eigenlijk nooit, je krijgt wel een algemene indruk v/d speaker of combi/match met de amp
een speaker klinkt telkens weer anders.. naargelang de opstelling in de ruimte/kamer & de akoestiek,
ook hoe deze aangestuurd worden, bij welk volume tot aan de bekabeling toe is van invloed op de weergave
complexe materie dus, de belangrijkste factoren/kenmerken (waarmee je goed zit) zijn:
* een gemiddelde gevoeligheid (rond 90db)
* neutrale klank/charakteristiek
je keuze voor een receiver maakt het ook makkelijker, daarbij heb je nl een krachtige tool ter beschikking
audyssey (ADSY) => dit laat toe van je speakers optimaal af te stellen (zoek maar es op het forum)
die eltax bvb kan je zo optimaal afstellen icm een (evt andere) sub
om tot een full-range & balanced weergave te komen, optimaal aangestuurd met een reciever naar keuze..
CiteerOok weet ik nog steeds niet op welke functies ik echt moet letten bij die reciever? hoe weet ik hoeveel ingangen/uitgangen/functies/.. ik nodig heb?
ga voor 1tje uit de 6 serie: 6006 is het nieuwste, net eronder zijn dus koopjes te doen (sr500x is instap)
vwb functies? bedoel je vast features/mogelijkheden, met een 6-serie zit je daar ook goed
als de eltax bevallen qua looks, kun je beginnen met een setje monitor III of shine 4 (kosten geen drol)
dit icm een actieve sub & je bent klaar voor prima stereo op de slaapkamer
dan scoor je met het eindejaar nog een leuke flatscreen (met de koopjes)
na wat verder sparen => kun je voor de uitbreiding naar surround gaan, dan heb je opties:
kun je bvb de eltax in bezit als achter/zij kanalen inzetten & kijken voor leuke fronts (vloerstaanders)
of je kan een 2de setje monitor/shine kopen of een full eltax-set
zie je dan wel weer: voordeel is kostenspreiding & je koopt geen brol
lees: het kan allemaal mee naar een eigen krotje later..