Pm80 reviseren of iets nieuws kopen....

Gestart door Hansh, november 06, 2011, 00:38:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Hansh

Heb een pm80 mkII, ben daar heel tevreden mee, maar hij begint te kraken, soms valt er een kanaal uit, en dan gaat het weer een paar avonden zonder problemen. Heb klipsch rf62 zuilen sinds een jaar. Heel tevreden. Heb toen ook een Onkyo surround receiver gekocht, maar mocht die gelukkig teruggeven... De pm80 klonk veel strakker en muzikaler!

Kan de pm80 laten reviseren door bv hal9000, of iets nieuws kopen, Cambridge audio 650a Of marantz pm7004, of evt pearl lite... ( wel veel geld). Ik heb deze versterkers nog niet gehoord.

Speel vooral digitaal gestreamde muziek. Vanavond geluisterd naar Donald fagan, Michael buble en raymond van het Groenewoud....

Graag een advies! Bedankt.

rexp

Ik zou hem laten repareren / reviseren.

Maurice

Zeker laten reviseren!
PM80 is nog altijd een gewild apparaat en dat is niet voor niets. Een knap en gereviseerd exemplaar levert altijd minimaal €250 op, soms nog meer.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Hansh

Rexp, je hebt zelf een pm7004? Niet tevreden? Of denk je dat een pm80 gereviseerd beter is?

Dat pm80 daarna misschien 250 waard is, is natuurlijk fijn, maar ik wil hem vooral laten reviseren om er zelf nog een een jaar of 5 van te genieten....

Ben blij met jullie advies, maar nog niet helemaal overtuigd.....

Whisper.nl

Citaat van: Hansh op november 06, 2011, 10:29:08
Rexp, je hebt zelf een pm7004? Niet tevreden? Of denk je dat een pm80 gereviseerd beter is?

Dat pm80 daarna misschien 250 waard is, is natuurlijk fijn, maar ik wil hem vooral laten reviseren om er zelf nog een een jaar of 5 van te genieten....

Ben blij met jullie advies, maar nog niet helemaal overtuigd.....

Zoek eens contact met Hal 9000 onze Marantz expert/reparateur (R'dam e.o.)

Of indien te ver  weg met Audioservice Elst. Prima service en een hoop kennis aanwezig.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Hansh

Heb ik al gedaan, en natuurlijk wil Hal hem graag maken ;)  mijn vraag is eerder: krijg ik met bv een 7004 betere of vergelijkbare kwaliteit?

JohnWx

Citaat van: Hansh op november 06, 2011, 12:00:42
Heb ik al gedaan, en natuurlijk wil Hal hem graag maken ;)  mijn vraag is eerder: krijg ik met bv een 7004 betere of vergelijkbare kwaliteit?

Ik vind persoonlijk een betere maar gewoon omdat ik een MARANTZ PM80 CD80 geiler ben  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rexp

Ik heb de PM80 nooit rechtstreeks vergeleken met de PM7004. Maar ik zou het zonde vinden van zo'n mooi apparaat. Die revisie hoeft je de kop niet te kosten.

Whisper.nl

Zo te lezen een echter powerbak en de looks vind ik ook niet mis.

http://www.dpaudio.nl/Marantz_PM-80.php

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

i2Paq

Ik ben erg blij met mijn PM7004, heb hem vergeleken met een PM78 (die weer beter zou zijn dan een PM80(?). De PM7004 klonk prettiger, maar dat kan ook aan mijn speakers liggen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Hansh

Misschien moet ik die 7004 toch eens gaan luisteren.... Enig idee hoe lang een gereviseerde pm80 meegaat?

i2Paq

Citaat van: Hansh op november 06, 2011, 17:28:52
Misschien moet ik die 7004 toch eens gaan luisteren.... Enig idee hoe lang een gereviseerde pm80 meegaat?

Als HAL9000 hem reviseert overleeft hij je :evil:

Serieus, geen idee, maar ik weet wel dat mijn door HAL9000 gereviseerde SM80 samen met de SC80 stukken beter klinken dan voor de revisie.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Hansh

Dat klinkt verleidelijk, want ik wil zelf nog wel een tijdje meegaan.... :)

Whisper.nl

Citaat van: Hansh op november 06, 2011, 19:48:34
Dat klinkt verleidelijk, want ik wil zelf nog wel een tijdje meegaan.... :)

Op de link die ik gegeven heb, zeggen ze, staat dat ie minstens nog 10 jaar mee gaat.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

SB_Marantz

#14
In mijn glazen bol zag ik wat anders.... :schater:


Eerst de huidige staat van het apparaat bekijken en dan heb ik het over het zwakkere punt van deze serie.
De pcb van het driverboard!

Als die nog ok is kun je eventueel tot een revisie overgaan.

Ik heb deze genoeg op de tafel gehad om objectieve uitspraken te kunnen doen.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM