Vermogen - hoeveel heb je nodig?

Gestart door Zoldar, november 03, 2011, 16:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

zou dit ook werken?
http://link.marktplaats.nl/497642049

de vraag is natuurlijk:
- wat wil je meten aan de LS uitgang van de amp? ik zie vele mogelijkheden op de voltmeter.
- welk signaal kies je? een sinustoon of pink noise?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

mountainbiker

Vermogen - hoeveel heb je nodig?

Tsja dat is altijd maar weer de vraag.Ik geloof dat ik lang geleden ergens het verhaal ben kwijtgeraakt wat betreft vermogen.Zag laatst bij een kringloopbedrijf een Kenwood surround reciever staan die stereo liefst 2 keer 100 watt zou kunnen geven.Via het rooster kon ik 2 voedingselco's zien zitten van 6800uf :schater: Zal me een dijk van een geluid zijn met 100 watt. :|
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 05, 2011, 13:39:45
Vermogen - hoeveel heb je nodig?

Tsja dat is altijd maar weer de vraag.Ik geloof dat ik lang geleden ergens het verhaal ben kwijtgeraakt wat betreft vermogen.Zag laatst bij een kringloopbedrijf een Kenwood surround reciever staan die stereo liefst 2 keer 100 watt zou kunnen geven.Via het rooster kon ik 2 voedingselco's zien zitten van 6800uf :schater: Zal me een dijk van een geluid zijn met 100 watt. :|

100 watt is 100 watt daar kan je niks aan veranderen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: mountainbiker op november 05, 2011, 13:39:45
Vermogen - hoeveel heb je nodig?

Tsja dat is altijd maar weer de vraag.Ik geloof dat ik lang geleden ergens het verhaal ben kwijtgeraakt wat betreft vermogen.Zag laatst bij een kringloopbedrijf een Kenwood surround reciever staan die stereo liefst 2 keer 100 watt zou kunnen geven.Via het rooster kon ik 2 voedingselco's zien zitten van 6800uf :schater: Zal me een dijk van een geluid zijn met 100 watt. :|


Je weet wat voedingselco's feitelijk doen?

Ik heb hier bv een versterker staan die er op zn sloffen 2 x 300 Watt @ 8 Ohm uit blaast.

Voedingselco's zijn 100V - 10000 uF.


Wat gebruik je in de praktijk?

Juist: flea power ( enkele Watts) :gaap:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

En daar kan het vrij hard mee,....


Zoldar

aaaargghhh!! de NAD C370 heeft knisperend en sputterend de geest gegeven. Iemand hier bekend met een betrouwbare reparateur. Was een fijne amp  nopompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

HAL9000

Citaat van: Zoldar op november 14, 2011, 21:56:18
aaaargghhh!! de NAD C370 heeft knisperend en sputterend de geest gegeven. Iemand hier bekend met een betrouwbare reparateur. Was een fijne amp  nopompom

Als ik mij goed  herinner  zijn de voedingen niet zo  geweldig.  Gaat  de versterker  nog  wel aan?

jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

joep

Heb me laten vertellen dat wanneer je een liefhebber bent van klassieke muziek en je zou naar een orkest willen luisteren je al snel 2 x 1000 watt nodig zult hebben. Afhankelijk van de boxen natuurlijk. Dus te veel aan vermogen zul je echt niet snel hebben. Vraag is alleen kunnen je boxen er raad mee.

JohnWx

Citaat van: joep op november 17, 2011, 13:33:42
Heb me laten vertellen dat wanneer je een liefhebber bent van klassieke muziek en je zou naar een orkest willen luisteren je al snel 2 x 1000 watt nodig zult hebben. Afhankelijk van de boxen natuurlijk. Dus te veel aan vermogen zul je echt niet snel hebben. Vraag is alleen kunnen je boxen er raad mee.

Blumenhofer Joep meer zeg ik niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Citaat van: John Wx op november 17, 2011, 15:44:43
Citaat van: joep op november 17, 2011, 13:33:42
Heb me laten vertellen dat wanneer je een liefhebber bent van klassieke muziek en je zou naar een orkest willen luisteren je al snel 2 x 1000 watt nodig zult hebben. Afhankelijk van de boxen natuurlijk. Dus te veel aan vermogen zul je echt niet snel hebben. Vraag is alleen kunnen je boxen er raad mee.

Blumenhofer Joep meer zeg ik niet

notworthy :schater:

Zoldar

Live muziek nabootsen in je huiskamer is het moeilijkste wat er is. We liepen in utrecht over de beursvloer en er stonden hier en daar redelijk wat mooie grote sets lekker hard te draaien.

Op een gegeven moment hoor je een matig jazz ensemble erover heen knallen. Met name de drums en cymbals komen dan harder aan. Die dynamiek van een live drumstel pik je er zo uit. Kun je niet zonder compressie opeen cd tje krijgen en al helelmaal moeilijk op ware grote afspelen.

Ik las ergens dat een flinke piano ruim 130db of zo kan produceren. Je voelt dan de aanslagen in je lijf.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

130 is wel erg hard, maar 10db eraf kost hier geen enkele moeite.  :angel:

Het kost je wel je trommelvliezen...  :-D

joep



Hij komt, hij komt,
de lieve goede Sint,
mijn beste vriend, jouw beste vriend,
de vriend van ieder kind.

Mijn hartje klopt,
mijn hartje klopt zo blij.
Wat brengt hij jouw, wat brengt hij mij,
wat brengt hij jouw en mij?
Wie zoet was koek.
Wie stout was krijgt de roe.


lo

Frtiz zijn dealer ships aan het promoten...... :-D
Haalt die kanzy niet hoor...... 1000 watjes
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Mooie buizen versterker  en mooi  paar  speakers zeg!

Ik ben altijd  van mening dat als je een muziek nummer goed  wilt  beluisteren de versterker  toch  wat harder  moet zetten om er  goed van te genieten.   :evil:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!