Vermogen - hoeveel heb je nodig?

Gestart door Zoldar, november 03, 2011, 16:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Ik ga het volgende uittesten.

NAD C370 120W in 8 ohm. Is van mij en is een eerlijke krachtpatser.



v.s.

PrimaLuna prologue one, 2x35W in 8 ohm


v.s.

voor diegene die zeggen dat het allemaal niets uitmaakt.
Pioneer XV-VD303 alles in een DVD Reciever. op de sticker staat wel 450W!





op wharfdale diamond 10.1 monitors op atacama nexus stands. Ocos LS kabels. Marantz CD52 mkII SE cd speler. Qed IC.

toehoorders zijn de eigenaar van de PL prolouge en mijzelf. Ook zullen we een totaal hifi-ongeïnteresseerde dame met een klassieke muzikale opleiding, vragen om aan te geven of er verschil is en wat ze eventueel mooier vind. Als reality check.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Interesting! Mocht de PrimaLuna van je vriend totaal falen en hij wil er van af, stuur mij ff een PM  :kwijl:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

hij heeft em net gekocht voor een zacht prijsje en heeft voorlopig geen upgraditis  :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Benieuwd naar de uitslag van de test!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

rexp

Wat ga je eigenlijk testen? Hoe hard ze kunnen zonder dat de oren van die dame pijn gaan doen? Of hoeveel db je moet produceren om die arme Wharfedales pijn te doen?

TurboMarco

Een kansloze vergelijking mits je de de uitgang niveau van betreffende versterkers gelijk gaat trekken   .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

En nu sluit ik me aan bij Marco.
Een leuke middag, dat zeker. Maar er valt geen enkele nuttige conclusie uit te trekken.




Iphone4

Zoldar

#7
Voor de mensen die meten erg belangrijk: dit is niet voor u.
Wat niet wil zeggen dat we alles op het gehoor gaan doen. Level matchen met een test toon CD. We twijellen nog of we dat met een SPL meter of een volt meter gaan doen. Niveau bepalen met muziek. Testtoon uitlezen en de amps op gelijke waarden zetten voor het luisteren. Maar verder gaan we hier niet meer tijd in steken. We zijn nog steeds techno foben.

Nee de nadruk ligt op gewoon met een stapel CD's op de bank gaan zitten om lekker te genieten van muziek. Wat voor veranderingen kunnen we noteren na het uitwisselen van de amps? Net zoals 99% van hi-fi minnend publiek dat normaal ook zou doen als je iets uitprobeert.

De NAD C370 was voor mij een eindstation na een hele reeks amps met max 40-60 watt. (Rotel, Luxman). Met zijn 120W en lekker ruim bemeten voeding heeftie lang dienst gedaan met een setje B&W CDM 7SE. Koste toen iets van 1000 euro.

De PrimaLuna is ook ongeveer even oud en kostte nieuw ook 1000 euro. Het viel me tijdens bezoeken daar al op hoe levendig en ook datie best een potje kan blazen.

De vraag is hoe dat zich tegen elkaar verhoud. 

De pioneer heeft volgens opgaaf 60 watt. Helaas opgegeven bij 1khz ipv 20hz-20khz.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#8
 :yes: pompom byebye
Veel (luister)plezier jullie beiden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MadVillain

Ach ik moet het met 2x9 watt doen @ klasse a en dat gaat hard en zuiver :-)

TurboMarco

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat wanneer er 1vd 2 versterkers iets harder staat dat er dan al een wereld van verschil is ,daarom moet er in een eerlijk vergelijk de uitgangniveau's gelijk getrokken worden .

Doet men dat niet dan houd men zichzelf voor de gek .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

effe een DB meter app downloaden  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

succes met de test  :-)

hoeveel vermogen je nodig hebt is denk een relatief begrip aangezien de opgegeven cijfertjes ,naar mijn menig niet zoveel zeggen ,het is alles bij elkaar speakers/acoustiek/smaak/kwalitiek opbouw van de apparatuur  byebye