PM11S1 of PM15S2 als integratie in HT-set

Gestart door dmeerpa, oktober 31, 2011, 09:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: dmeerpa op november 08, 2011, 17:52:12Maar zoals bij SACD, waar je signalen hebt tot 50 kHz, die wij al lang niet meer horen, zouden toch een impact hebben op het totaal pakket dat we horen.

:yes:

& 30 - 50Hz kun je prima horen & voelen.. ook op gewoon redbook (cd) formaat  :angel:
vooral dan als het niet aanwezig is (in de opname)   nopompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Khz is toch echt boven de hoorgrens.

de theorie is dat er wel geluid zit daar bovenin dat weer zijn effect kan hebben, of andere uuhhmmm ik snap het zelf niet joh!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

ok toch het volgende gegoogled:

http://www.e.kth.se/~e92_aan/misc/musak.pdf

een onderzoek naar een Zildjian cymbal. Die geeft toch echt geluid boven de 20khz. ik heb geen idee wat dat betekend voor onze oren.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

Citaat van: Zoldar op november 08, 2011, 18:21:22
Khz is toch echt boven de hoorgrens.

de theorie is dat er wel geluid zit daar bovenin dat weer zijn effect kan hebben, of andere uuhhmmm ik snap het zelf niet joh!

voor kHz houdt het bij de meeste op rond 16kHz (vwb horen)
vooral het gebied onderin:
Citeer30 - 50Hz kun je prima horen & voelen

staat garant voor een warme sound (of staande golven  clown1)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

#79
Was inderdaad een strikvraag, de 9300 heeft geen audessey. Daarbij zit ik zo goed als in het midden van de kamer. Veel idealer gaat het niet worden. Ik zit niet tegen de achterwand ofzo. Daarbij helpt de bar nogal om het geheel diffuus te maken. Tapijt tegen de bar en op de vloer zorgt hier voor een behoorlijke demping.






Iphone4


(Spelfout, achterhand is nu achterWand).  :-)

Marvin

Tonen boven de hoorgrens zouden we wel kunnen waarnemen door de reflectie in ons fontanelletje, daardoor zou een trompet in het echt zuiverder klinken dan vanuit een tweeter die geen geluid boven 20khz geeft.
Hiervoor zijn de zogenaamde 'supertweeters' in het leven geroepen, heb ze zelf ook gehad en het kan een meerwaarde hebben.
Niet schrikbarend is mijn ervaring, anders gezegd; Ik mis ze niet.
Ook hebben ze gek genoeg invloed op het laag, maar daar heb ik een ander foefje voor bedacht.
Gewoon forse luidsprekers en een triootje subwoofers.  :-D

Niber

Citaat van: dmeerpa op november 08, 2011, 10:21:07
Ik moet zeker een RAID5 NAS hebben, want ik krijg meer en meer schrik voor gegevensverlies. Gezien de huidige prijs van de hardeschijven ook een grapje van een 1000€.

Twee week terug is en externe 2TB schijf van mij er zo spontaan mee opgehouden.  nopompom
's Ochtends niets aan de hand, 's middags: dood.  violent1 Ongeveer een half jaar oud....
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

still life

Citaat van: marvin op november 08, 2011, 19:26:29
Was inderdaad een strikvraag, de 9300 heeft geen audessey.

:-D


Citaat van: dmeerpa op november 07, 2011, 20:09:34Als ik de Eq setting bekijk dan is die behoorlijk recht voor de fronts (hier en daar een verschil van 3db). En ik moet zeggen het klinkt goed nu. Ik heb wel meer tijd nodig om uit te maken wat ik verkies, Pure Direct of Stereo.

heb je inmiddels ook eens getest met een cross op je fronts (40/60Hz) ?

onbelangrijk, denk je mss => omdat ze toch large staan in PD
maar het bepaalt wel in hoeverre je sub meedraait/ondersteunend werkt in pure direct..  :wink:


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

Citaat van: still life op november 09, 2011, 17:14:54
Citaat van: marvin op november 08, 2011, 19:26:29
Was inderdaad een strikvraag, de 9300 heeft geen audessey.

:-D


Citaat van: dmeerpa op november 07, 2011, 20:09:34Als ik de Eq setting bekijk dan is die behoorlijk recht voor de fronts (hier en daar een verschil van 3db). En ik moet zeggen het klinkt goed nu. Ik heb wel meer tijd nodig om uit te maken wat ik verkies, Pure Direct of Stereo.

heb je inmiddels ook eens getest met een cross op je fronts (40/60Hz) ?

onbelangrijk, denk je mss => omdat ze toch large staan in PD
maar het bepaalt wel in hoeverre je sub meedraait/ondersteunend werkt in pure direct..  :wink:

Jaja dat doe ik al weken zo. Staan op large, maar ik heb wel de x-over voor de fronts op 60 staan. 40 zou volgens de stars op papier ook moeten gaan. Ik heb een RTA uitdraai van Wharfedale gehad en ze vallen af rond 30hz. Maar net onder de 60hz kennen ze een serieuze dip. Tenzij dit lag aan de meet omstandigheden.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

still life

Citaat van: dmeerpa op november 09, 2011, 17:25:35Staan op large, maar ik heb wel de x-over voor de fronts op 60 staan. 40 zou volgens de stars op papier ook moeten gaan. Ik heb een RTA uitdraai van Wharfedale gehad en ze vallen af rond 30hz.

mooi, de mijne worden afgeknipt op 40Hz, om dezelfde redenen..  8-)

nu nog schuiven met je fronts tot PD/ADSY minder ver uiteen klinkt

mijn fronts kruipen wekelijks 1cm voorwaarts, tot vrouwlief het in de gaten krijgt..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Citaat van: still life op november 09, 2011, 17:35:45
Citaat van: dmeerpa op november 09, 2011, 17:25:35Staan op large, maar ik heb wel de x-over voor de fronts op 60 staan. 40 zou volgens de stars op papier ook moeten gaan. Ik heb een RTA uitdraai van Wharfedale gehad en ze vallen af rond 30hz.

mooi, de mijne worden afgeknipt op 40Hz, om dezelfde redenen..  8-)

nu nog schuiven met je fronts tot PD/ADSY minder ver uiteen klinkt

mijn fronts kruipen wekelijks 1cm voorwaarts, tot vrouwlief het in de gaten krijgt..  :-D
:schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: notworthy notworthy notworthy

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

10 cm naar voren en dan bloemetje erbovenop  :-D

pameijer

Doe dan de muur 10 cm. naar achteren, heb je ook meteen een grotere woonkamer  :wink:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

Citaat van: lo op november 09, 2011, 18:15:35
Salami taktiek  notworthy

we serveren wekelijks een (flinterdun) plakje vooruitgang..    :yes:

Citaat van: Marantz 81 op november 09, 2011, 21:45:10
10 cm naar voren en dan bloemetje erbovenop  :-D

Dat , nooit..   nonono   enkel op de sub..  :-D

Citaat van: pameijer op november 09, 2011, 22:34:03
Doe dan de muur 10 cm. naar achteren, heb je ook meteen een grotere woonkamer  :wink:

beroerde hap hier  nopompom valse plafonds & stijlwandjes (met reeds 10cm verlies erachter)
grillig verlopende plafonds.. vreemd genoeg klinkt dat alles bij elkaar nog zo slecht niet..  :-P

maar goed, dit heeft intussen nog bitter weinig van doen met het integreren v/e PM in HT..   :angel:
we zijn er klaar mee, zeg maar..  clown1

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300